.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 01:25:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo rozgrzane do czerwoności... czemu?
PostNapisane: 19.lut.2006 09:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 18:00:57
Posty: 48
Dopiero jutro jade do mechanika ale może coś podpowiecie już teraz. Jechałem sobie trasą 120-140km wiec w miare spokojnie i nagle poczulem zapachach spalenizny a po 5 min wlaczyla sie kontrolka EPC i kontrolka wyłączonej trakcji. Silnik przełączył sie w tryb awaryjny.moc zmalała radykalnie. Zjechałem na stacje, otwieram maske a tam moja turbina świeci na czerwono z rozgrzania. Macie jakieś pomysły co mogło spowodować takie rozgrzanie??
120-140 chyba nie jest az takie meczące? Auto odstalo godzine, turbo wystyglo i kontrolki zgasly. Dzisiaj podobna sytuacja, troche przycisnąłem auto i kontrolki się włączyły i znowu tryb awaryjny. Czy to wróży wymianie turbo?:(

silnik to 1.8T z wirusem na 211km

czekam na słowa otuchy:):)

_________________
ET: 13,17 - najszybsze Audi A4 B6 i B7 w Polsce

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2006 09:59:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nie wiem jaką miałeś podstawową moc silnika ale jeśli zrobiłeś ze 150 KM - 211 bez zmiany turbiny na większą to raczej turbina nie wydala z ciśnieniem.
Może się zaciera i dlatego przegrzewa, może przewody olejowe przytkane, albo układ sterowania może coś nawala. Trudno powiedzieć.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2006 12:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Obstawiam na za wysoką temperaturę spalania. Masz dużo powietrza a bardzo mało paliwa... Zbadaj to, bo skończysz z wypalonymi dziurami w tłokach. Turbina się nie zaciera. Kręci sie z obrotami powyżej 120000ob/min...jakby się zacierała, to byłaby chwila i napewno usłyszałbyś, że turbo się skończyło.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbo rozgrzane do czerwoności... czemu?
PostNapisane: 21.lut.2006 11:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 10:51:30
Posty: 22
Lokalizacja: Wa-wa
poziek napisał(a):
Dopiero jutro jade do mechanika ale może coś podpowiecie już teraz. Jechałem sobie trasą 120-140km wiec w miare spokojnie i nagle poczulem zapachach spalenizny a po 5 min wlaczyla sie kontrolka EPC i kontrolka wyłączonej trakcji. Silnik przełączył sie w tryb awaryjny.moc zmalała radykalnie. Zjechałem na stacje, otwieram maske a tam moja turbina świeci na czerwono z rozgrzania. Macie jakieś pomysły co mogło spowodować takie rozgrzanie??
120-140 chyba nie jest az takie meczące? Auto odstalo godzine, turbo wystyglo i kontrolki zgasly. Dzisiaj podobna sytuacja, troche przycisnąłem auto i kontrolki się włączyły i znowu tryb awaryjny. Czy to wróży wymianie turbo?:(

silnik to 1.8T z wirusem na 211km

czekam na słowa otuchy:):)

Tak jak koledzy proponuje sprawdzic AFR w calym zakresie obrotow...
prawdopodobnie jest dosc sucho i dlatego temperatura skacze do gory
skutek moze byc taki jak napisali koledzy... dziurki w tlokach itp.

_________________
Happy B4 owner


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 11:33:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30723

ja po przemyśleniu sprawy stawiam na to, że jest za dużo paliwa i dopala się wszystko w kolektorze wydechowym oraz w turbinie, dlatego masz czerwono.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: