.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 20:18:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierścienie czy głowica? A 80 B4
PostNapisane: 22.lut.2006 21:58:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Witam. Mam problem. Polikwidowałem ewentualne wycieki oleju ale dalej mi go ubywa. Wydaje mi sie że może spalać , ale nie wiem czy głowica czy pierścieniami? Wg zasad wydaje sie , że kiedy mocniej dymi po dodaniu gazu to pierscienie, a jak na wolnych mocniej dymi to raczej zawory. U mnie dymi mocniej po dodaniu gazu, ale nie wiem czy to pierścienie, poniewaz przebieg udokumentowany mam 188 tys. km. Jeżdze na półsyntetyku Mobila, ale nie podoba mi sie ten olej i chce przejsc na Magnatec 10 W 40. Moze ma ktos doswiadczenia z motorem 2.0 ABK i orientuje sie co sie najczęsciej zuzywa przy tym przebiegu i powoduje branie oleju? Auto jest w dobrym stanie, nawet nie klekocza popychacze zaworów ,no jedynie chwile po odpaleniu. Prosze o dobre rady. Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 22:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Kolego zanim zaczniesz wydawac niepotrzebnie swoje pieniadze i psuc dobry silnik, proponuje wymienic bez demontazu głowicy uszczelnicze na prowaniczach zaworowych. To jest pierwsza i najczesniejsza przyczyna brania oleju przez te silnik. Koszty niewielkie a wydaje mi sie ze pomoże.
Tak poza tym to ten silnik powinien przelatac okolo 300-400tys.km.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 22:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Dziekuje za rade , ale nie jestem pewny czy wymiana tylko uszczelniaczy pomoze. Czytajac na forum okazuje sie że czesto wiaze się to z wymianą prowadnic bo one powodują nieszczelności uszczelniaczy. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak to poznac? Ubywa mi z 1 litr na 1000 km wiec mam spory problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 22:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Gumki uszczelniaczy z czasem twardnieja i sie zuzywaja. Wymien bez demontazu glowicy te uszczelniacze i sprawdz. Jak bedzie zle to glowica do zdjecia i do obrobki w specjalistycznym warsztacie.
Przed tym zabiegiem zrob test sprezania.
Najpierw na sucho, zanotuj wyniki, pozniej po wlaniu okolo 20ml oleju do cylindra. Jezeli cisnienie na probie olejowej znacznie sie podniesie to walcz z pierscieniami, jezeli nie to tylko glowica.
Zasada jest prosta zaczyna sie od rzeczy najprostrzych i najtajszych.
Zawsze odrazu mozesz zrobic kapitalny remont silnika za jakies 2000pln.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Olej
PostNapisane: 22.lut.2006 23:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
Siemka Wszystkim.MI co prawda oleju bral niewiele i nie to bylo powodem regeneracji glowicy ale tak czy inaczej zrobilem to.I gwarantuje ze wspaniala wiekszosc dumnych posiadaczy a moze i uzytkownikow by sie zdziwilo ze ich glowiczki maja przekroczone maksymalne odchylki dla zuzycia prowadnic.I wtedy wymiana pomoze owszem,jak auto ma isc do zyda.Bo po roku w najlepszym razie a w gorszym to po paru tygodniach auto znow postawi zaslone dymna na swiatlach i bedzie wstyd.Na prawde daje slowo harcerza ze mi nie bral duzo oleju-szklanke co wymiane.Wymieniam olej raz w roku i jezdze malo-12 tys km.Ale prawda roboty z wymiana gumek jest niewiele w zwyklej 2.0 i mozna tak przedluzac agonie przez jakis czas bezbolesnie dla portfela.Pozdrawiam!!!

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: