sid napisał(a):
Od jakiegoś czasu zaczął mi przerywać silnik 1Z w B4 1,9 tdi. Zgodnie z wyszukanymi wątkami sprawdziłem wszystko co potrzeba tj. przepływomierz, zawór recyrkulacji, i N75. Byłem nawet na próbie z komputererm Check2000 magneti marelli i wszystkie wskazania były w normie. Podejrzewam nastawnik pompy ale chciałem sprawdzić dokładnie N75, wyciągnąłem go podłaczyłem pod 12V, cyka czyli niby wszystko ok. Ale sprawdziiłem na zapalonym silniku wtyczkę tego zaworu. I okazało się że nie ma tam masy. Rozumiem, że ten N75 ma zwykłą cewkę elektromagnetyczną, tylko nie wiem, czy masa powinna być cały czas, czy tylko pojawiać się w określonych momentach. Dodatni zacisk ma cały czas napięcie po włączeniu stacyjki. Dzięki z góry za pomoc.
O ile pamietam N75 sterowany jest z ECU sygnalem o potencjale ujemnym ... czyli wszystko masz ok.
Jesli po uruchomieniu silnika i silnej przegazówce N75 cyka rytmicznie po czym po kilkunastu sekundach cyka slabiej i po czasi eustaje to wszystko maqsz ok.