Od niedawna jestem posiadaczem A4 2,8 V6 automat quattro z 1996r
kupilem go jak to częst bywa okazyjnie:-)....to mój pierwszy samochód. Zwracam sie do Pana z wielką proźbą licząc na choć niewielką podpowiedź z pana strony
Pokrótce opisze sytuację
Samochód kilka lat temu sprowadzony ze Szwajcarii w polsce pierwszy użytkownik dbał o niego i serwisował w ASO do 150 tyś wtedy też wymieniony był rozrząd..
Następnie właścicielem jego był człowiek z Sosnowca... który jak twierdzi nie zna się na samochodach ten mu sie podobał to go kupił....serwisował go u znajomego mechanika...nie ma wpisów w książke..kupiłem go po 2,5 ruku eksploatacji przez pana z sosnowca.. ma na liczniku 208 tyś
i jeszcze jedno : pan z sosnowca chciał zaoszczędzić i założył gaz..(bynajmniej niesekwencyjny) zanim go kupiłem stał w garażu nie odpalany przez 3 miesiące..tak twierdził właściciel..na pierwszy rzut okw było ok..jesli wogle moge tak powiedzieć nie znając sie na tym:-)
zaniepokoiło mnie to że autko przy probie odpalenia nie kreciło wcale..ale potrafiłem to sobie wytlumaczyć dlugim postojem..po 2 h ładowania akumulatora odpaliło...chodziło dosyc głośno..właściciel twierdził że wystarczy wymienić " łożysko na wale napędu"i wtedy juz wszystko będzie ok.
Powiedział jeszcze żeby absolutniie nie włączać gazu poki dobrze samochodu nie "PRZEPALE"
Dojechałem do Łodzi wszystko wydawało sie oki....pełna ekscytacja i zadowolenie...na drugi dzień rano po mroźnej nocy odpalam bryczke staram sie uszyć a tu nic, dodaje gazu (niedoświadczony) łapie prawie 3,5 tys i dalej nic. tylko dym z rury ostro leci...myslałem ze to moze hamulce..po ok 3 min rozgrzewania silniki powoli ruszyłem na D ale mimo dodawania gazu autko nie chciało jechać szybciej niż 15km/h dotoczyłem sie do mechanika wzią mnie na podnośnik i sprawdzał koła czy przypadkiem nie są zblokowane...no i nie były..po kolejnym odpaleniu autko tak jak by sie rozgrzało (złapało 90C) i zaczęło jechac bez oporów...sytuacja powtarza sie codziennie z większym bądz mniejszym nasileniem..teraz musze wychodzić 10 min wczesniej i grzać je pod blokiem...prosze daj mi wskazówe co może być tego przyczyną i co powinienem robić lub do kogo mam sie zwrocić z tym pytaniem..
Mam jeszcze 2 małe sprawy... zapala mi się lampka temperatury, około minuty od zapalenia silnika , świeci sie cały czas choć wskazówka nie przekracza 90
a druga to że,, 1lub 2 min po odpaleniu zapala mi sie lampka abs...to by było narazie na tyle..wiem że pewnie gdybym mocno poszukał to znalazłbym odpowiedzi na te pytania na forum ale jestem nowy i jeszcze niezbyt sprawnie mi to idzie
_________________ A4 2,8 V6 174KM QUATTRO Łódź:-)Jestem nowy chętnie dowiem sie czegoś o tej bryczce i nie tylko..Mam ją od niedawna..Pozdrawiam Wszystkich..Do zobaczenia, usłyszenia..itp:-)
|