.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 23:46:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 13:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Tez mi sie cos tak wydaje, ze jesli bedzie dluzsze przelozenie, to przyspieszenie bedzie lepsze (jezeli oczywiscie to przelozenie nie bedzie za dlugie)

JA to sobie rozumuje na przkladzie rowera z 5 przerzutkami.
Wiadomo, ze w takim rowerze jadac pod pionowa gorke potrzebujemy 1 bieg, ale i tak go nigdy nie wrzucamy, bo mieli sie tylko w miejscu. Wiec ruszamy zawsze ze srodkowej przerzutki czyli 3ej, bo odrazu sie rozpedzanie mielac w miejscu.

I zaloze sie, ze tak samo byloby w dluzszej skrzyni biegow.
Czyli tak jak mowil Wordeck!!!

Pozatym moja byla 80-tka tez miala dlugie biegi i na trojce leciala do 140 kmh.
Nie wkrecala sie duzo lepiej na obroty, ale przaspieszenie miala duzo lepsze od C4.
Jak trojce dawalem gazu, to wskazowka od predkosciomierza podnosila sie szybciej niz obrotomierz.
Roznice zauwarzylem ostatnio jadac 40kmh. B3 jechalem na 3-ce i mialem ok.1200 obr., w C4 jade na 4-ce przy tej predkosci z tymi obrotami.

A moze da sie tylko te kolka zebate zamienic z innej skrzyni????


Pytanie mam rowniez do innych wlascicieli Audi:
Z JAKA PREDKOSCIA JEDZIE WASZE AUDI PRZY 3000 I 4000 obr.???
(I niezapomnijcie podac jaki to jest model)

>>>Wordeck, z jakiego silnika byla twoja skrzynia i ile taka przerobka moze kosztowac? Sam bowiem nie jestem mechanikiem, wiec musialbym to komus dac do zrobienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 14:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Z krótrza skrzynią są leprze przyśpieszenia dlatego niektórzy przy tuningu wymieniają na krótrze biegi, przecież to jest oczywiste!

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 15:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Tak, zgodze sie z toba. Ale nie jest to w przypadku, gdy masz skrzynie od traktora :)

Jak obrotomierz na 1-szym biegu uderza w czerone pole, a ty na liczniku masz 30 kmh, to jest cos nie tak - czyli skrzynia jest za krotka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 07:17:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krzysio napisał(a):
>>>Wordeck, z jakiego silnika byla twoja skrzynia i ile taka przerobka moze kosztowac? Sam bowiem nie jestem mechanikiem, wiec musialbym to komus dac do zrobienia.


Z Cygara rocznik 1983, pojemność 2,1, chyba 138 KM.
Co do kosztów:
- za skrzynię dałem 200 PLN,
- koło zamachowe 100 PLN (używka),
- tarcza + docisk (nowe) 250 PLN,
- łożysko wałka 30 PLN,
- inne pierdoły 100 PLN,
- swoja robocizna i rzeźbienie (np. lewarka biegów - zrobiony ze starego typu PF 125 p :)),
- masę nerwów i przekleństw, których nie chcę pamiętać :).

Nie wiem, czy ktoś się podejmie takiej wymiany usługowo - po prostu mechanikowi to sie nie opłaca, a jak się jemu zacznie opłacać, to Tobie przestanie... A co do wymiany samych zębatek... Ewentualnie koło talerzowe + docisk, ale trzeba przeliczyć koszty i chyba lepiej wyjąc z używanej skrzyni, bo cena nowego jest oszołamiająca.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 08:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Audi 100 2.3 87 roku na III biegu osiąga 160 km\h .A jeśli chodzi o wymianę skrzyni to ja wrzuciłbym bądź zostawił taką jaka jest fabryczna. Nie mówie że wsadzenie innej skrzyni nie mogło by poprawić osiagów bo dlaczego by nie. Ale trzeba również brać pod uwagę spalanie. Skrzynia od diesla ma krótsze przełożenia w stosunku do skrzyni z silnika benzynowego .Skrzynie są dobierane do silnika w zależności od tego przy jakich obrotach jaką osiąga moc i jaki moment . Podejrzewam że albo osiągi albo spalanie jedna z tych rzeczy nie będzie satysfakcjonująca.Ale prawde mówiąc to tylko teoretyczna rozmowa a jaki efekt byłby przy zamianie skrzyni sam jestem dokładnie ciekaw.

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 21:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wiecie co, sam jestem tego wszystkiego juz tak ciekawy, (czy sie uda czy nie), ze coraz bardziej chodzi mi po glowie podjac sie takiego projektu.
Patrzylem to skrzynie 6-tke mozna gdzies za 1000zl dostac. Do tego doszla by robocizna itd.
A jesli bedzie do d... to skrzynie zawsze mozna sprzedac odzyskujac chociaz czesc kosztow.

Ciekaw jestem naprawde bardzo.

A co ze skrzynia z S6 (C4) ten co mial 2,3l silnik z turbo?? Wie ktos moze jakie tam jest przelozenie???

A co do C3, to tez pomysl z taka skrzynia jest interesujacy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: