.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:48:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4,AFN] Błąd siilnika 550
PostNapisane: 02.kwi.2006 21:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 06:28:47
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

po podłączeniu interfejsu, wyskoczył komunikat o błedzie 550 z instrukcji wynika że jest to problem z regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku lub kontrola stratu wtrysku. Może wiecie jak temu zaradzić? Czy można coś zrobić softem czy konieczna jest mechaniczna regulacja?

Dodam że jest Audi A4 silnik 1.9 Tdi 110 KM z 1996 r

Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 05:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Uszkodzony regulator początku kąta wtrysku lub brak napięcia na w/w regulatorze. Usterka do usunięcia w 5 minut, potrzebna lutownica i latarka. Jedź do porządnego warsztatu i niech szukają.

PS: nazywaj tematy zgodnie z regulaminem i przywitaj sie w NEWBIE!

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 17:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 06:28:47
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
baskecik napisał(a):
Uszkodzony regulator początku kąta wtrysku lub brak napięcia na w/w regulatorze. Usterka do usunięcia w 5 minut, potrzebna lutownica i latarka. Jedź do porządnego warsztatu i niech szukają


Witam, czy mógłbys powiedzieć więcej na ten temat. Gdzie mam szukać tego czujnika i jak go moge sprawdzić?
Z zawodu jestem elektronikiem moze nie samochodowych ale pomiary multimetrem i połączenia lutownicze to chleb powszedni :). Jestem w trakcie poszukiwań książki do mejej bryczki, myślę że dużo ona mi wyjaśni.

Pozdrawiam
Artur

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110 KM 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 17:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
arttaper napisał(a):
baskecik napisał(a):
Uszkodzony regulator początku kąta wtrysku lub brak napięcia na w/w regulatorze. Usterka do usunięcia w 5 minut, potrzebna lutownica i latarka. Jedź do porządnego warsztatu i niech szukają


Witam, czy mógłbys powiedzieć więcej na ten temat. Gdzie mam szukać tego czujnika i jak go moge sprawdzić?
Z zawodu jestem elektronikiem moze nie samochodowych ale pomiary multimetrem i połączenia lutownicze to chleb powszedni :). Jestem w trakcie poszukiwań książki do mejej bryczki, myślę że dużo ona mi wyjaśni.

Pozdrawiam
Artur

Aha. Sprawa nr2: czy ostatnio nie miales zmienianego rozrzadu ? Bo moze to byc rowniez sprawa przestawionego rozrzadu (źle założonego paska rozrządu) lub po protsu totalnie spapranego kąta wtrysku.Na odległość nie wytłumaczę Ci gdzie jest regulator , potrzebna ETKA lub ELSA.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 18:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
To ja się "podłączę" ;)
W moim A4, po zmianie rozrządu molestowałem ;) mechanika o podłączenie do kompa i kontrolę ustawienia kąta wtrysku (bo tak wyczytałem na jedynie słusznym forum ;) ) a on mi na to, że w moim silniku (AFN) tego robić nie trzeba, bo... (i tu podał kilka powodów włącznie z tym, że dopiero w późniejszych modelach, że tu nie ma regulacji z kompa itd). Hmm... auto jeździ bez kłopotów, to pewnie miał rację. A tu kolega również ma AFN i regulację w/w kąta ? Czy może w tym przypadku chodzi o dynamiczną zmianę kąta wtrysku w f-cji obrotów ? Jeśli nie - czy mimo wszystko pojechać "na kompa" i sprawdzić ten parametr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 19:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 06:28:47
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
[/quote]
Aha. Sprawa nr2: czy ostatnio nie miales zmienianego rozrzadu ? Bo moze to byc rowniez sprawa przestawionego rozrzadu (źle założonego paska rozrządu) lub po protsu totalnie spapranego kąta wtrysku.Na odległość nie wytłumaczę Ci gdzie jest regulator , potrzebna ETKA lub ELSA.[/quote]


Co do rozrządu to właśnie sie przymierzam do wymiany ma komplet łożysk i pasek, niedawno wymieniłem olej i wszystkie filtry. Problem powstał jak zakupilem interfejs i Vag znalal bledy :), tak żyłbym w blogiej nieswiadomosci. Samochod w sumnie jezdzi, pali za drugim razem moze turbina zalacza sie z opóźnienim ale jak załapie to ciągnie nieźle ;).
Na ETKE niechcący natchnałem sie na allegro zasanawiałem sie nad kupnem, ale żona zaczyna suszyć głowę muszę ciąć koszty :). Wiem ze ciezko opowiqadac o czyms o czym ktos ma mgliste pojecie, poszpram troche w internecie moze sie podszkole. Pracuje w serwisie wiec mam nature dłubaka :), sprawia mi to duzo frajde jak sam cos zrobiię choc ssam nie zawsze ozacza taniej :).

Pozdrawiam
Artur

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110 KM 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: