.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 01:35:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFN] - nie ma mocy powyżej 3000obr/min
PostNapisane: 05.kwi.2006 08:13:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Kupiłem ostatnio audi a6 1,9TDI AFN ale był uszkodzony więc nie testowałem go na drodze, a teraz się okazało, że nie wszystko z nim ok :zly: .
Wiem, że ten temat był już poruszany ale gro klubowiczów pisze, że po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy lub na drugi dzień auto chodzi jak nowe.
U mnie na postoju silnik wkręca się na obroty niby normalnie ale podczas jazdy na każdym biegu powyżej 2800-3000 obr/min jakbym nogę z gazu ściągnął!
I to za każdym razem na każdym biegu.
Wyczytałem, że może to być zapieczona kierownica w turbinie - jak to sprawdzić i czy trzeba wyciągać turbinę żeby ewentualnie rozruszać tą kierownicę. Auto trochę stało bo było po kolizji więc może coś tam się zapiekło czy zaruściało.
Wyczytałem o jakimś zaworze N75 - co to jest? za co odpowiada?

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 08:39:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
ale nie piszesz czy jak straci moc to ponownie po odpaleniu wszystko jest ok??
Auto jak dlugo postoji to turbine faktycznie moze zlapac i pozniej nie pracuje jak trzeba.Raczej u ciebie nie obedzie sie bez czyszczenia turbo :( zawór N75 w AFN 110KM steruje podcisnieniem turbo ale u ciebie on raczej nie jest zepsuty.One w 110 rzadko padaja wiec obstawiam turbo :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 08:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
piotr1602 napisał(a):
ale nie piszesz czy jak straci moc to ponownie po odpaleniu wszystko jest ok??
Auto jak dlugo postoji to turbine faktycznie moze zlapac i pozniej nie pracuje jak trzeba.Raczej u ciebie nie obedzie sie bez czyszczenia turbo :( zawór N75 w AFN 110KM steruje podcisnieniem turbo ale u ciebie on raczej nie jest zepsuty.One w 110 rzadko padaja wiec obstawiam turbo :peace:


Jest tak za każdym razem na każdym biegu bez względu ile razy odpalam auto.
Gaszenie silnika, odpinanie akumulatora nic nie daje - za każdym razem to samo!

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 09:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
wiec nic innego ci nie pozostaje jak podpiecie vaga i zrobienie testow.takie gdybanie to jak wrozenie z fusow ;-)

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 10:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Weź w rękę klucz (chyba) 14 (otwarty) i poruszaj cięgienkiem wychodzącym z gruszki na turbinie. To ciegienko jest w jednym miejscu szersze - wsadz klucz pod to zgrubienie. Podważ je tym kluczem i tak poruszaj kilkadziesiąt razy. Ja tak ostatnio zrobiłem i teraz mam spokój. U mnie kierownice były pieknie przyblokowane. Psiknij też jakimś WD40 zeby sie nasmarowało.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 12:23:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A może to po prostu przepływka? Jak padnie to masz własnie taki ekekt, że po przekroczeniu pewnych obrotów autko zamiast lecieć do przodu zachowuje się jakby je ktoś za przyrodzenie złapał.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 18:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
N75 ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 19:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
N75

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 21:34:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
u mnie też jest podobnie, Vag pokazał zaworek sterujący.Blad dalo sie skasowac ale to0 nie pomogło, jednak po ponownym podpieciu błąd już nie wyskoczył :/

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 05:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
_siwy_ napisał(a):
Weź w rękę klucz (chyba) 14 (otwarty) i poruszaj cięgienkiem wychodzącym z gruszki na turbinie. To ciegienko jest w jednym miejscu szersze - wsadz klucz pod to zgrubienie. Podważ je tym kluczem i tak poruszaj kilkadziesiąt razy. Ja tak ostatnio zrobiłem i teraz mam spokój. U mnie kierownice były pieknie przyblokowane. Psiknij też jakimś WD40 zeby sie nasmarowało.


A jeśli to cięgienko co wychodzi z gruszki u mnie chodzi dość luźno to znaczy że kierownica też działa?

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 05:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
O ile skok jest około 1 - 1,5 cm to powinna działać. Najlepiej VAGa podłączyć. To wiele wyjasni.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
_siwy_ napisał(a):
O ile skok jest około 1 - 1,5 cm to powinna działać. Najlepiej VAGa podłączyć. To wiele wyjasni.


Mam u siebie w kompie vag-a i kable ale nie za bardzo wiem na co spojżeć.
Bardzo mnie ten temat boli i spać nie mogę wiedząc, że w moim autku coś nie trybi :/ . Do mechanika na razie nie mogę jechać bo jeszcze audiczki nie zarejestrowałem - czekam na obniżkę ceny książki pojazdu :!:
Nie macie może jakichś opisów do vag-a :?:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:36:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
_siwy_ napisał(a):
O ile skok jest około 1 - 1,5 cm to powinna działać. Najlepiej VAGa podłączyć. To wiele wyjasni.


Skok +/- jest z 1,5cm ale nie miałem jeszcze czasu sprawdzić tego zaworka sterującego - jak on się nazywa : N75?
Z opisów na forum wyczytałem, że to może być jeszcze on.
Na wyłączonym silniku cięgno opada, na włączonym idzie do góry ale brakowało mi kogoś kto by dodawał gazu żeby sprawdzić czy się opuszcza przy gazowaniu.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 06:57:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
hej.To ze ciegna bedzie ci sie podnosilo jak zalaczysz silnik i opadalo jak wylaczysz to wcale nie znaczy ze turbo jest ok.Bedzie brakowac kilka milimetrow regulacji i tak bedzie łapał notlauf(tryb awaryjny).Sprawdz tez przewody podcisnieniowe.Moze ktorys spadl przy dzwonie albo jest przetarty lub pozamieniane sa przewody.N75 zawsze mozesz pozyczyc od kogos i sprawdzic czy jest poprawa.Ale jak juz mówilem wyzej raczej on to nie robi.W 110 one nie padaja tak jak np. w 1z .Przeplywka jakby byla uszkodzona to auto byloby slabe juz od dolnych obrotow a nie kolo 3000 ;)

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 07:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
piotr1602 napisał(a):
hej.To ze ciegna bedzie ci sie podnosilo jak zalaczysz silnik i opadalo jak wylaczysz to wcale nie znaczy ze turbo jest ok.Bedzie brakowac kilka milimetrow regulacji i tak bedzie łapał notlauf(tryb awaryjny).Sprawdz tez przewody podcisnieniowe.Moze ktorys spadl przy dzwonie albo jest przetarty lub pozamieniane sa przewody.N75 zawsze mozesz pozyczyc od kogos i sprawdzic czy jest poprawa.Ale jak juz mówilem wyzej raczej on to nie robi.W 110 one nie padaja tak jak np. w 1z .Przeplywka jakby byla uszkodzona to auto byloby slabe juz od dolnych obrotow a nie kolo 3000 ;)


Super. Dziękuję za porady.
Jak będę miał czas (a to będzie najprawdopodobniej w sobotę) to sobie wszystko posprawdzam.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 07:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
piotr1602 napisał(a):
hej.To ze ciegna bedzie ci sie podnosilo jak zalaczysz silnik i opadalo jak wylaczysz to wcale nie znaczy ze turbo jest ok.Bedzie brakowac kilka milimetrow regulacji i tak bedzie łapał notlauf(tryb awaryjny).Sprawdz tez przewody podcisnieniowe.Moze ktorys spadl przy dzwonie albo jest przetarty lub pozamieniane sa przewody.N75 zawsze mozesz pozyczyc od kogos i sprawdzic czy jest poprawa.Ale jak juz mówilem wyzej raczej on to nie robi.W 110 one nie padaja tak jak np. w 1z .Przeplywka jakby byla uszkodzona to auto byloby slabe juz od dolnych obrotow a nie kolo 3000 ;)


A jeszcze wrócę do trybu awaryjnego.
Gdy autko wpadnie w taki tryb to czy wyświetla się jakaś kontrolka :?:
U mnie nic się nie świeci po uruchomieniu silnika ani w trakcie jazdy! Ale może spaliła sie żarówa lub ktoś przed sprzedażą ją wyciągnął.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 07:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 08:46:30
Posty: 92
Lokalizacja: Warszawa
Mi też sie nic nie świeciło..

_________________
A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 06:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
W sobotę badałęm temat na spokojnie i jednak jest trochę inaczej niż to opisywałem za pierwszym razem, a mianowicie:
na postoju silnik też ma problemy bo wkręca się tylko do 4500obr/min
a keśli chodzi o jazdę to moc auta traci się na każdym biegu inaczej i tak:
na jedynce około 3400obr i koniec
na dwójce około 3100
na trójce 2800
na czwórce 2500.
Z tego co wyczytałem na innych forum związanych z tą dość powszechną przypadłością to zawór N75 (to jest chyba ten zaworek co reguluje kierownicą turbiny?) na włączonym zapłonie powinien bzykać, a u mnie jest cisza.
Ale jek ni kolega dodawał gazu na postoju to cięgno kierownicy turbiny schodziło w dół.
Co wy na to.
Szkoda tylko , że w okolicach Częstochowy nie ma warsztatu , który można by polecić. Chyba będę się musiał umówić gdzieś pod Warszawą.
:)

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 13:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
szukałeś nieszczelności na przewodach turbiny i okolice zaworka n75?
objaw typowy dla nieszczelności, czym większy opór na tłokach (wyższe biegi) tym mocniej turbinka ładuje, tym więcej powietrza ucieka.
nie sugeruj się niczym na wolnych obrotach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2006 14:07:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jak przepływomierz leci, to też idzie za mała dawka powietrza, to wszystko od razu widać po podpięciu na VAG'a.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: