.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:40:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 16:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki za odpowiedz. u ciebie jest diesel takze pompke wpinasz i ona ci zassa. u mnie bedzie wiekszy problem, bo chyba trzeba bedzie do baku sie wpasowywac, chyba ze pompka bedzie jakoś ssała to tylko rurką podciagne.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 17:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 22:53:41
Posty: 166
Lokalizacja: Zgorzelec
hans napisał(a):
w autach z ogrzewaniem postojowym sa przewzznie 2 akumulatory a webasto to firma produkujaca miedzy innymi ogrzewania postojowe ...w Audi oryginalnie ogrzewania postojowe pochodza od Eberspracher'a ;)

To dziwne, ponieważ ja mam zamontowane przez ASO WEBASTO (jest to udokumentowane)

_________________
S6 4,2 Avant
Forever AUDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 18:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
U mnie tez jest webasto, ale watpie w jego skutecznosc - pobiera duzo pradu (po kilku minutach pracy przy starszawym akumulatorze musialem podlaczyc prostownik - co prawda pracowal na swiecy samorobce - spirala zrobiona z drutu od prodiza, ale oryginalna chyba tez sporo pradu bierze)
Poza tym znacznie wydluza sie czas nagrzania nagrzewnicy bo plyn po opuszczeniu silnika musi nagrzac webasto i ma dodatkowa droge do przebycia. Poza tym na skutek niechlujnego podłączenia przewodu paliwa swego czasu pół baku paliwa wylało mi się. Dlatego odłączylem to cacko.

Jednak zastanawiam sie nad zastosowaniem drugiego akumulatora i ponownym podlaczeniu webasto do obiegu.

Jesli sie ktos orientuje to gdzie nalezaloby wpiąć przewod z ciepłym płynem (miedzy silniekim a reduktorem gazowym czy miedzy reduktorem a nagrzewnica?)

Chyba lepiej zastosowac trójniki, tak zeby płyn płynął jednocześnie "normalną" drogą i przez webasto, niż cały obieg kierować przez webasto? Jak myslicie?

Wczesniej miałem zamontowane między silnikiem a nagrzewnicą - ciepły przewód do nagrzewnicy a zimny do silnika, czyli było bez trójników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 07:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
realista > duzo pradu ciagnie ci webasto??? tam chyba tylko elektryczna pompeczka wody i paliwa chodzi, to ile to moze ciągnąć max 5A.

a jak ci nie grzeje to sprawdz miejsce wpięcia. z tego co piszesz to masz wpięte w szereg z reduktorem, a cała ta gałąź jest wpieta rownolegle z nagrzewnicą, i mozesz miec taki myk ze pompuje ci przez reduktor, potem cofa przez nagrzewnice i spowrotem do webasto, a tylko niewielka czesc płynie przez silnik.

cos takiego bedzie chyba prawidłowe:

http://members.lycos.co.uk/audiupl2/audi1/webasto.jpg

wpiac webasto tam gdzie jest na zielono.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 09:15:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 07:53:55
Posty: 6
A czy ktoś z Was próbował montować coś takiego?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82611911

Jest dużo tańsze od pełnego Webasto, tylko pytanie czy faktycznie działa i czy będzie się nadawało do 2.5l V6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 10:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
ale to jest dogrzewacz a nie ogrzewanie postojowe. Pisal juz ktos o tym w tym temacie. Teraz wszystkie nowe diesle sa w to wyposazone. Ja bym polecał dolorzyć jednak parę stówek i zamontować webasto. naprawde super rzecz na zimę. wlaśnie mi się włączyło i za 20 min ide do auta :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: webasto
PostNapisane: 25.sty.2006 14:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Witam,mysle ze rozbudowa dogrzewacza spalinowego do ogrzewania postojowego jest jak najbardziej w porzadku.Takie doposazenie auta oferowal Chrysler w swym modelu Voyager diesel jako prezent na 75 rocznice.A wiec raczej wszystkie sprzedane nowe auta doposazano w ten sposob w serwisach w Polsce.Fakt ten dowodzi ze taki zabieg jest jak najbardziej sluszny.

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 17:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
Lukasik - w webasto jest jeszcze swieca zarowa.
W tej chwili mam zupełnie odłączone bo wlasnie owa swieca mi sie spalila a nowa 80 zl kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 00:08:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2006 23:13:53
Posty: 6
Lokalizacja: Sopot
Witam po raz kolejny,,,
Do wszystkich chcących zamontować (lub) oraz użytkowników ogrzewania postojowego (mokrego i suchego) firm Webasto i Eberspacher.Do samochodów osobowych , busów czyli do dostawczych.
Mogę pomódz doświadczeniem oraz schematami połączeń kabelków ogrzewania, schematami budowy,i numerami części zamiennych.
Dla szukających:
Eberspächer,webasto,thermo top,air top,bbw,hydronic,d5wz,b2l,2000,d2l, Auxiliary,
D7w,d3wz,b4s,dbw 46,airtronic.
Bez obaw,Pomagam bezpłatnie.

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 12:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
brodat napisał(a):
A czy ktoś z Was próbował montować coś takiego?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82611911

Jest dużo tańsze od pełnego Webasto, tylko pytanie czy faktycznie działa i czy będzie się nadawało do 2.5l V6?
U mnie jest idenyczny panel sterujacy, http://www.malyv8.prv.pl/s4/IMG_0009.JPG jednak mam pełne ogrzewnie postojowe, które kopci, dymi, gwizdze huczy i robi cieplutko w srodku :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 16:51:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam! Ja w swoim nowym nabytku (Audi A6 2,5 TDI Quattro 1998 r) również mam zainstalowane Webasto oryginalnie. Koło głośnika od strony kierowcy jest taka mini szufladka która po naciśnięciu guziczka się odsuwa i tam jest 4 albo 5 guziczków z różnymi oznaczeniami i wyświetlaczen na którym jest godzina i różne oznaczenia. Mam do tego jeszcze pilota. Wie ktoś jak to uruchomić albo poustawiać coś ? Bardzo prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 18:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2006 23:13:53
Posty: 6
Lokalizacja: Sopot
Witam.
Czy wiesz jaki jest model ogrzewania,a może na sterowniku jest model?
Jeżeli nic nie wiesz to wyslij mi na email zdjęcie tego sterownika to wyślę Ci
instrukcję obsługi .pdf.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 10:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Niestety nie wiem, jaki to model, ale wydaje mi się, że to oryginał taki jak jest montowany. Fotka tego:
Obrazek

Wie ktoś jak to się ustawia ? W instrukcji do Audi mam ale po niemiecku i nic nie rozumiem :/ . Byłbym bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Aha, chciałem jeszcze dodać, że mam do tego pilota, ale na nim sa tylko dwa przyciski wyłącz i włącz i ma taką małą antenke :) .

Obrazek

Edit:

Oto fotka instrukcji z książki, tyle, że po niemiecku i nic z tego nie rozumiem :/ . Byłby ktoś w stanie przetłumaczyć mi to ? Nie musi być bardzo dokładnie i słowo w słowo tylko tyle bym zrozumiał do czego służą poszczególne przyciski. Bardzo dziękuje za pomoc.

Fotka:
Obrazek

[/img]

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 19:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam! odświeżam temat. Wie ktoś może jeszcze o co chodzi z tym urządzonkiem i jak to zaprogramować/odprogramować ?
Pozdrawiam!

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 21:30:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
A - przycisk programowania
B - wlaczenie chlodzenia (samej dmuchawy)
C - wlaczenie nagrzewania (nagrzewa plyn chlodzacy oraz wnetrze)
D - przycisk do nastawiania programu
E - przycisk do nastawiania programu

F - ikonka oznaczajaca, ze aktywny jest tryb ustawienia godziny
G - oznazcenie aktywnego programu (tzn. wlaczy sie o okreslonej godzinie - masz trzy predefiniowalne programy, z ktorych mozesz wybrac sobie jeden)
H - ikonka oznaczajaca wlaczone chlodzenie (tylko dmuchawa)
I - ikonka oznaczajaca wlaczone nagrzewanie
J - obecna godzina / ustawianie godziny wlaczenia



zabawa jest prosta:

USTAWIENIE ZEGARA
po owtorzeniu klapki wyswietlona zostanie godzina przez ok. 10s.
by ustawic godzine naciskasz przycisk A tyle razy, az widoczna bedzie ikona godziny (F). wowczas mozesz ustawic zegar za pomoca przyciskow D i E.


aby WLACZYC natychmiast:
- naciskasz B lub C (w zaleznosci, czy chcesz grzac, czy wietrzyc). urzadzenie wlacza sie natychmiast.
albo
- naciskasz lewy na pilocie i trzymasz ok. 3s (az zamiga dioda)


aby WYLACZYC natychmiast:
- przy wlaczonym naciskasz B lub C
albo
- naciskasz prawy na pilocie i trzymasz ok. 3s (az zamiga dioda)

zeby zmienic tryb dzialania pilota (grzanie / chlodzenie) nalezy szybko nacisnac oba przyciski jednoczesnie dwa razy (dioda zmieni kolor z czerwonego na zielony badz odwrotnie).
czerwony - grzanie
zielony - wietrzenie
[nie wiem, czy Twoj pilot to obsluguje. jezeli nie, zmiana trybu tylko z panelu urzadzenia bedzie mozliwa. patrz nizej.]


PROGRAMOWANIE
naciskasz A (pojawia sie 1, 2 badz 3). nastepnie przyciskami D i E ustawiasz godzine o ktorej ma sie wlaczyc. po ustawieniu godzina bedzie sie swiecic przez ok 10s i zgasnie. zostanie tylko nr aktywnego programu.

aby anulowac program nalezy przcysk A nacisnac tyle razy, azeby zostala tylko godzina (bez ikonki G).


ZMIANIA TRYBU (GRZANIE/WIETRZENIE)
naciskamy przycisk D lub E i trzymamy 10s. tryb zostanie zmieniony.
zmiana trybu moze byc dokonana, gdy na wyswietlaczu nic nie jest wyswietlane.


ZMIANA CZASU DZIALANIA
naciskamy przycisk D lub E. ustawiamy czas w od 30 do 60 min w odstepach 5 min.
zmiana czasu dzialania moze byc dokonana, gdy na wyswietlaczu nic nie jest wyswietlane.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 12:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Wielkie dzięki za ten opis, pomogłeś mi bardzo dużo !

PS. A może wiesz coś na temat nawigacji 'małej' tej między zegarami w Audi A6 1998r. Jaka mapa tam wchodzi i gdzie taką dostać ?

Dzięki jeszcze raz.
Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 14:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, wiem. mialem takie samo A6... :peace:

z navi bedzie maly problem, gdyz w modelu 1998-2002 jest Audi navigation BNS 3.X (mozesz to sprawdzic wlaczajac navi, przewijajac w dol ad do settings i w settings navi version). BNS 3.X oznacza, iz wymagaja one plyt TravelPilot, ktore NIE sa w systemie DX. to bardzo rzadkie plyty dzis (mapa PL nie zostala wydana w tym systemie).
w chwili obecnej najbardziej popularnym systemem jest DX (czyli w Audi bedzie to: Audi navigation BNS 4.X), ktory powoli zaczyna wymierac...

plyta TravelPilot DX nie bedzie u Ciebie dzialac. mozesz poszukac na p2p - sa tam obrazy plyt nawigacyjnych (dzialajacych) dla Twojego systemu (tzw. TravelPilot nonDX).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: