.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:46:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAH] problem z ciśnieniem oleju
PostNapisane: 14.kwi.2006 21:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
Mam prośbę aby ktoś z użytkowników posiadających motor 2,8 podpowiedział co może wywołać problem z niskim ciśnieniem oleju w silniku oczywiście poza pompą oleju i panewkami. Dodam, że silnik pracuje bardzo ładnie , ale na manometrze przy gorącym na wolnych spada poniżej 1 bara i załącza się olejarka i brzęczyk. Silnik nawet zaraz po starcie nie klekocze szklankami. Sprężanie na garkach 12. Proszę o sugestie. Na Forum jest poruszany temat zaworów w głowicach, ale no nie wiem - szklanki ciche. :|

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 21:43:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uszkodzony wskaznik , czujnik... jak sie domyslam bo tylko tym pewnie sprawdzales cisnienie ? .... prawidlowo powinienes je zmierzyc manometrem wkrecajac go w miejsce ktoregos czujnika oleju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 21:59:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
witam,
miałem to samo - rozebrałem dół silnika.
okazało sie ze pompa i panewki sa ok.
pewnie w głowicach cos jest nie tak. mierzyłem cisnienie manometrem i było prawie to samo co na zegarach czyli ok 1 bara.
question:
czy na ciepłym ok 60st C jak dasz około 5-6 tys RPM wskakuje na 4-5 bara i trzyma te parametry podczas jazdy (tzn powyzej 2 bar)?

ps:prawde powiedziawszy odpusciłem sobie ten temat, brzeczyk w desce odłaczyłem i jezdze dalej. zrobiłem juz ok 10 tys i nic... nie mam czasu i $ by szukac przyczyny. ;-)
może to błąd ze z tym jeżdze, a może....

na twoim miejscu zacząłbym od zaworów olejowych w głowicach..
napisz jak sie z tym uporałes bo sam jestem ciekaw :peace:

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2006 22:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
hans napisał(a):
uszkodzony wskaznik , czujnik... jak sie domyslam bo tylko tym pewnie sprawdzales cisnienie ? .... prawidlowo powinienes je zmierzyc manometrem wkrecajac go w miejsce ktoregos czujnika oleju
Nie przesadzaj nie zawracałbym głowę jak by manometru nie było zimny - trochę ponad 2 bary gorący to o ile pamiętam 0,6 mowa o wolnych. Wskaźnik i czujniki ok - wcześniej był inny motor, który padł ( pęknięcie na tulei ) a ten to używka. W sumie ładnie chodz ( ciśnienie na garkach 12 ) ale kurcze trochę stresuje olejarka bo koszt gratów nie taki jak w Poldku. Poprzedni silnik na zimnym i na obrotach 5 barów a wolne przy rozgrzanym 2 bary - kolejny powód do podrapania się w głowę. Wiesz zastanawiam się nad tym jak z drożnością kanałów bo ten silnik moim zdaniem trochę postał zanim amator na niego się znalazł. Mechanik twierdził , że dużo syfu z niego wyciągną jak go czyścił . Były też płukanki, a do środka poszedł mineral Petrocanada. Za 1,5 tyś wymiana i się zobaczy co z nim. Powidz mi czy mogą mieć na ten problem zawory w głowicach, o których już pisałeś? Pozdrawiam i dzięki za zainteresowani.
Jest to wersja auta amerykańska - choć mechanika jak się z jego właścicielem przekonaliśmy europejska

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2006 08:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2003 08:20:31
Posty: 115
Lokalizacja: Olsztyn
witam,
wydaje mi sie ze problem tkwi w głowicach, cały układ jest szczelny i oleju nie ubywa ponad norme... ale co konkretnie to nie wiem sam..
zdejmujac gowice trzeba liczyc sie z planowaniem itp. :peace: kolejne $$
u mnie nie słychac by cokolwiek sie działo złego..
jedno jest pewne - sadzac po objawach u ciebie, smoczyce choruja na to samo... :|

_________________
było - b3 2.0 16v quattro'91
było - C4 2.8 AAH - ośka w automacie
jest - A6 ACK quattro w sedanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: