Ściągnąłem sobie z tego forum wymienioną w tytule pozycję i czym prędzej zagłębiłem się w jej lekturę. Lekturę niezwykle pouczającą, jak dla osobnika mającego z mechaniką samochodową niewielkie doświadczenie a żadnego w tym kierunku wykształenia. Jednakże ze względu na moje niewielkie doświadczenie, pewne fragmenty tekstu wzbudziły moje wątpliwości a celem tego postu jest podzielenie się tymi wątpliwościami z gronem użytkowników wszelkiej maści pojazdów Audi.
1. Wymiana oleju silnikowego: Dieter twierdzi, że należy to robić co rok lub 15.000 przebiegu, w oryginalnej instrukcji obsługi Audi 100 znalazłem liczbę 12.000, a w moim samochodzie wymieniałem co 10.000
2. Mieszanie olejów silnikowych: Dieter twierdzi , że można dowolnie mieszać oleje byleby miały tę samą klasę lepkości, mechanik u którego serwisuję mój samochód i kilku innych użytkowników samochodów twierdzi coś zupełnie przeciwnego
3. Trwałość silników benzynowych: Dieter twierdzi że 4-cyl. wytrzymują 150.000 a 5-cyl. 160.000. Kupiłem niedawno Audi z 5-cyl. silnikiem ze stanem licznika 160.000 a przebiegiem co najmniej 260.000 no i silnik trzyma się całkiem nieźle - wciśnięcie pedału gazu = wciśnięcie kierowcy w fotel. A moim poprzednim Audi, choć dieslem, to już 392.000 przejechałem.
4. Wymiana filtra powietrza: Dieter zaleca co 30.000 z czyszczeniem co 10.000, w poprzednim samochodzie wymieniałem co 10.000 zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi.
Pytanie: skąd takie rozbieżności i jak traktować wskazówki i dane z tej książki - czy jest to wiagygodny zbiór informacji, np. na temat silników 5-cyl. NG???
_________________ Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r. Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r. Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r. Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.
|