.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 17:44:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all diesel] dymienie- pytanie teoretyczne
PostNapisane: 19.kwi.2006 08:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Szanowni,

Mam teoretyczne pytanie do znawców diesli ( :diabel: )

Dlaczego jest tak, ze nawet nowoczesne diesle puszczaja bąka podczas startu? Czym to jest spowodowane? W szczegolnosci widac to za ruszajacym TDCI Forda, ale rowniez widoczne jest za HDI Puga czy 1.9 lub 2.0 TDI VAG

Z gory dzieki :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 08:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wysoka dawka, turbodziura.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 08:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
baskecik napisał(a):
Wysoka dawka, turbodziura.


Dzieki :peace:

A teraz poprosze jeszcze raz, łopatologoicznie :diabel:

Co ma turbodziura do tego?
Czy to znaczy ze ecu podaje za duza dawke paliwa na niskich obrotach?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 08:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
martab99 napisał(a):
baskecik napisał(a):
Wysoka dawka, turbodziura.


Dzieki :peace:

A teraz poprosze jeszcze raz, łopatologoicznie :diabel:

Co ma turbodziura do tego?
Czy to znaczy ze ecu podaje za duza dawke paliwa na niskich obrotach?

Turbodziura to ten zakres niskich obrotów w których turbina jest najmniej wydajna. Silnik przy rozpędzaniu się potrzebuje określoną dawkę paliwa, na początku skali stosunek paliwa do powietrza jest większy niż w wyższym zakresie obrótów w któym wspomaganie ze strony turbiny jest optymalne. Stąd dymienie.
Zauważ że po przekroczeniu ok 2000 rpm w starszych konstrukcjach i ok 1500 w nowszych , dymka już nie zaobserwujesz.

:D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 08:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
baskecik napisał(a):
Turbodziura to ten zakres niskich obrotów w których turbina jest najmniej wydajna.


Ja myslalem ze turbodziura to ten zakres obrotow kiedy turbina wogole nie pompuje, ewent rozpedza sie.

baskecik napisał(a):
Silnik przy rozpędzaniu się potrzebuje określoną dawkę paliwa, na początku skali stosunek paliwa do powietrza jest większy niż w wyższym zakresie obrótów w któym wspomaganie ze strony turbiny jest optymalne. Stąd dymienie.


Czy w takim razie onznacza to, ze gdyby ECU bylo optymalnie zestrojone, to przed rozpedzeniem turbiny podawalby mniejsza dawke paliwa i nie byloby dymienia?
baskecik napisał(a):
Zauważ że po przekroczeniu ok 2000 rpm w starszych konstrukcjach i ok 1500 w nowszych , dymka już nie zaobserwujesz.
:D


No zdecydowanie nie, i zawsze brak dymku odbywa sie podczas najbardziej odczuwalnego przyspieszenia

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:17:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A moze to jest tak, ze:

Ruszamy od 1000 rpm, turbo nie pompuje, ECU podaje odpowiednia dawke paliwa, powoli predkosc silnika wzrasta i zbliza sie moment, w ktorym turbo sie rozkreci i bedzie moglo podpompowac, wiec ECU zaczyna wtryskiwac wiecej paliwka tuz przed wystapieniem doladowania zeby uniknac zubozenia mieszanki w momencie wlaczenia doladowania. Oczywiscie jest pewien moment bezwladnosci i dlatego mieszanka jest przez bardzo krotki czas troche za bogata - stad kopciuch, byc moze jest to zrobione specjalnie aby chronic motur. Ja tam sie nie znam, ale tak mi sie to jakos widzi...

A moj skodex kopci jak sie go dokreci do konca tez troszke...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Turbo pompuje w calym zakresie obrotów, na dole bardzo słabo , najwiecej w okolicy max momentu obrotowego, później już coraz mniej.
PS: kochani, nie twórzcie herezji , bo później czytamy że turbina się kręci dopiero powyżej 2000 rpm ... odsyłam do literatury i baz wiedzy jakimi są np forum Mastersa czy Tory ;)

Martab: nie masz racji, a resztę Ci już opisałem ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 19.kwi.2006 09:52:23 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
Turbo pompuje w calym zakresie obrotów, na dole bardzo słabo , najwiecej w okolicy max momentu obrotowego, później już coraz mniej.

dokladnie tak ..
wiele osob uwaza ze podczas "turbo dziury" suszarka sie nie kreci ..... a jest to nie prawda :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:57:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 09:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
baskecik napisał(a):
PS: kochani, nie twórzcie herezji , bo później czytamy że turbina się kręci dopiero powyżej 2000 rpm ...
Martab: nie masz racji, a resztę Ci już opisałem ;-)


No i juz znam odpowiedz na swoje pytanie, a od tworzenia herezji jestem daleki ;-)
Dzieki za informacje
:peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
martab99 napisał(a):
baskecik napisał(a):
PS: kochani, nie twórzcie herezji , bo później czytamy że turbina się kręci dopiero powyżej 2000 rpm ...
Martab: nie masz racji, a resztę Ci już opisałem ;-)


No i juz znam odpowiedz na swoje pytanie, a od tworzenia herezji jestem daleki ;-)
Dzieki za informacje
:peace:

Zawsze do usług ... ;-) :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?


1.9 TD intercooled TIPO :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:16:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?


1.9 TD intercooled TIPO :D

Nie znam zupelnie tego silnika, ale podejrzewam ze turbawka pompuje cos w tych okolicach. Dla przykładu 1Z pompuje do 860 mBAR.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?


1.9 TD intercooled TIPO :D

Nie znam zupelnie tego silnika, ale podejrzewam ze turbawka pompuje cos w tych okolicach. Dla przykładu 1Z pompuje do 860 mBAR.


A istnieje możliwość podkręcenia takiej turbinki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?


1.9 TD intercooled TIPO :D

Nie znam zupelnie tego silnika, ale podejrzewam ze turbawka pompuje cos w tych okolicach. Dla przykładu 1Z pompuje do 860 mBAR.


A istnieje możliwość podkręcenia takiej turbinki?

Bawiąc się zaworem upustowym - tak, ale potrzebna jest korekta w sofcie (o ile ten silnika jest sterowany z ECU i takowe posiada). Jesli nie - trzeba pomajstrowac przy zaworze upustowym i zwiekszyc delikatnie cisnienie doladowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Skoro tematy o turbinkach to się dopytam.
Wskaźnik doładowania wyskalowany jest do 1 bara.Przy butowaniu dochodzi tylko do 0,5 bara.
Pytanie właściwe: WHY ?

Przepraszam a o jaki silnik kolega pyta ?


1.9 TD intercooled TIPO :D

Nie znam zupelnie tego silnika, ale podejrzewam ze turbawka pompuje cos w tych okolicach. Dla przykładu 1Z pompuje do 860 mBAR.


A istnieje możliwość podkręcenia takiej turbinki?

Bawiąc się zaworem upustowym - tak, ale potrzebna jest korekta w sofcie (o ile ten silnika jest sterowany z ECU i takowe posiada). Jesli nie - trzeba pomajstrowac przy zaworze upustowym i zwiekszyc delikatnie cisnienie doladowania.


Czyli do zrezania. :D Chodzi mi głównie o poprawienie elastyczności na niskich obrotach.Bede się bawił.
ECU to tam nie ma.
Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: