.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.maja.2025 17:45:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A200 C3 ABS] nie moge odpalic abs'u
PostNapisane: 18.kwi.2006 16:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam! Potrzebuje pomocy odnosnie systemu abs w moim audi 200 z '89 , ale chyba bedzie sie to tyczyc wszystkich C3 z abs'em.
Tutaj zarzucam schemat elektryczny:

http://members.lycos.co.uk/audiupl2/audi1/a200abs.jpg

Zaczne od tego, ze ABS dzialal jeszcze kilka miesiecy temu. Cos sie w pewnym momencie pochrzanilo i zupelnie przestal sie wlaczac (kontrolka abs aus caly czas sie swieci). Wyjalem przekaznik (abs combination relay) i okazalo sie ze byly w nim zimne luty na pinach. poprawilem je, ale po wlozeniu abs nadal nie dzialal i tak to zostawilem. Ale cos mnie naszlo, zeby naprawic to.

Potrzebuje kilku informacji:

1.) w dodatkowym panelu przekaznikow, jest wspomniany przeze mnie abs combination relay. ze schematu wynika, ze przekaznik ktory jest w nim w srodku zapodaje z pinu 30 na pin 87 +12V na sterownik i pompe abs'u. Kiedy ten przekaznik powinien byc zalaczany? Czy od razu po wlaczeniu zaplonu? czy dopiero po odpaleniu samochodu?

2.) czy kontrolka ostrzegawcza abs aus , powinna swiecic sie az do momentu odpalenia samochodu?

3.) jaka jest zasada dzialania tego przekaznika? Rozumiem, ze on bez łachy powinien załączyc zasilanie na pompe i sterownik abs (tylko w ktorym momencie?). Jedynie ta elektronika w nim w srodku jest po to by mozna bylo recznie rozlaczyc abs.

P.S. bezpiecznik #12 i bezpiecznik w przekazniku od absu sa cale.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 17:04:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
co do punktu 2 to nie ona gaśnie przed tak było u mnie w C3

ps podłącze się do tego wątku bo u mnie działa przez pewien czas po odpaleniu autka kilka hamowań i potem się sam rozłącza nie zawsze w tym samym momencie
czasem jest to 2 minuty po odpaleniu czasem 5 czy 8 ale zawsze się wyłącza
moge go włączyć podczas jazdy jedna i tak po pewnym czasie sięponownie wyłaczy :(
HELP

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 19:27:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
U mnie swego czasu pogniły kable czujników w zrwronicach. ;) Jak jest gdzieś przerwa to ABS jest od razu OUT, ale pewnie to wiesz. U mnie w zimie chyba czasami na zimno zapalał bez ABS, potem się inicjował i zawsze pracował.

Sprawdź jeszcze przełącznik w desce.

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 06:48:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zrobilem kolejne testy. Otworzylem ten przekaznik od abs'u. w srodku w nim jest kawalek elektroniki i maly przekazniczek zapodajacy zasilanie na sterownik i pompe abs. I jest taki myk, ze jak wlacze zaplon i recznie przelacze ten przekaznik to wywala mi bezpiecznik #12 lub ten wtykniety w ten przekaznik :( ...no to sobie pomyslalem, ze albo pompa robi zwarcie, albo sterownik. No to odlaczylem wtyczke od pompy i od sterownika i zalaczam ponownie przekaznik reką i ... znowu wywalilo bezpiecznik... :/ ... takze chyba problem bedzie gdzies w kablomani :(

...zmierzylem miernikiem, pomiedzy gniazdem przekaznika pin 87 i masą i rzeczywiscie jest bardzo niska rezystancja, praktycznie zwarcie, pomimo wyjetych wtyczek.

Napiszcie mi jeszcze, w ktorym momencie (po przekreceniu kluczyka, czy dopiero po odpaleniu) powinien sie zalaczac ten przekaznik (abs combination relay).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 07:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zadam trywialne pytanie: czy sprawszileś omomierzem wszystkie czujniki ABS-u?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 07:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 133
Lokalizacja: Dolnośląskie
Przejrzyj SSP nr 065. Są tam opisy kolejnych etapów uruchamiania systemu, krok po kroku, również funkcje kontrolki. Do tego jest schemat starszej wersji (bez kombiprzekaźnika) - łatwiej samemu dojść jak to działa na pojedynczych przekaźnikach.
W skrócie - przekaźnik 'daje' napięcie od razu po włączeniu zapłonu, a kontrolka gaśnie dopiero wtedy, kiedy jest +12V z alternatora (nie mniej niż chyba 10,5V)
Funkcje przekaźnika: zawsze po włączeniu zapłonu ABS jest włączony, nawet jeśli poprzednio był wyłączony (dlatego wyłącznik jest astabilny), jak napisałeś - można go wyłączyć ręcznie, dodatkowe styki S1 i S2 automatycznie wyłączają ABS po włączeniu blokad mechanizmów różnicowych.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 10:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki vezirr za info!

w takim razie mam dwa podejzenia.

1.) zwarcie w wiązce, bo wywala mi bezpiecznik pomimo ze wtyczki z pompy i sterownika są zdjete.

2.) sam przekaznik kombi... jest walniety, bo nie zalacza (mechanicznie) sie sam po przekreceniu stacyjki.

maly V8 > do czujnikow dojde, jak pozbede sie problemu wywalania bezpiecznika a calosc nadal nie bedzie dzialac.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 11:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 133
Lokalizacja: Dolnośląskie
Cytuj:
sam przekaznik kombi... jest walniety, bo nie zalacza (mechanicznie) sie sam po przekreceniu stacyjki.

No to zrób próbę: podłącz kombirelaisa na zewnątrz (30 - +12V, 31 - masa). Podaj (i zostaw) +12V na 15 - musi złapać, +12V na T - musi kolejno łapać i puszczać.
Tylko proponuję użyć zasilania zwarcioodpornego.
[edit] To +12 na 30 nie jest chyba konieczne...

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 12:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wlasnie stestowalem przkazniczek, bo znalazlem chwilke czasu w pracy ;)

po zapodaniu masy na pin 31 i +12 na p.15 (od ign sw) powoduje zalaczenie przekazniczka i tak trzyma. takze po zalaczeniu stacyjki powinien sie przelaczyc ( u mnie tego nie ma takze trzeba bedzie wymacać co i jak;) )

dodatkowo, zapodanie na chwilke +12 na pin T (czyli tak jakby wcisniecie przelacznika abs) powoduje zmiane pozycji przekaznika itd.
sciagniecie S1 lub S2 (uzywane przy quattro) na mase powoduje rozlaczenie absu na czas az odpuscimy.

takze przekazniczek mam ok. Poszukam dzisiaj w wiązkach. Sprobuje zapodac z innego zrodla zasilanie na pompe i sterownik, po uprzednim rozlaczeniu Pinow z wtyczek z +12 od przekaznika, bo gdzies tam mam zworke. Jak odpali abs to juz bedzie git :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 06:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
No i juz dziala :D

Okazalo sie, ze ja madry, kiedys po wyjeciu tego przekaznika, wtyknalem go w nie to gniazdo co trzeba , ups :/ a oryginalne, bylo wysuniete i dyndalo sobie tak ze nie zwrocilem uwagi, a obydwa są z identycznym rozstawem otworków. Wczoraj niechcacy patrzylem na piny i brakowalo mi kilku wsuwek. :)

W kazdym razie juz jest glanc i abs'y dzialaja. wiedzialem, ze jakas pierdółka, bo rzadko samo sie cos psuje :) dzieki za zainteresowanie! :piwo:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: