.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:00:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,8 AAH] popyhacze po wymianie wciąż głośne
PostNapisane: 28.kwi.2006 06:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 15:38:09
Posty: 86
Lokalizacja: sosnowiec
parę dni temu wymieniłem popyhacze na poprzednich było słyhać wyrażny stukot 2 może 3 ,założyłem komplet 12szt. INA tydzień czekały zalane olejem takim jak w silniku [petro-canada 15W40 w klasie SM] - no i teraz może nie tak głośno ale za to wszystkie dzwonią ; jakiś błąd wsztuce ; a może tak ma być ; jakieś fatum :diabel: prześladuje to audi jest wprost przeciwieństwem niezawodności rozwinięcie skrutu AUDI pasuje tu idealnie suma napraw w ciągu 2 lat przekroczyła już dawno 10 000pln :(

pozdrawiam Marek

_________________
B3 1,6 PP 91' [98 - 04]

B4 2,8 AAH 92' [04 - .... ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 06:20:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze to nie popychacze?

ja kiedys wymienilem u siebie komplet 10ciu popychaczy, a potem okazalo sie, ze to nie one, tylko mialem pekniecie na kolektorze wydechowym i wydawalo to dzwiek podobny do stukania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 12:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
u mnie po wymianie popychaczy (febi) - też tak było stukało wyraźnie na jednym cylindrze,
cholera mie wzieła z powrotem do mechniora - a on że te typy tak mają ?, (2.3 NG), - wszystko się uspokoiło po dwóch wymianach oleju,
przestało stukać,
a może kolega ma rację że to coś innego - trudno doradzić bez "osłuchu"... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: siema
PostNapisane: 28.kwi.2006 12:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
coprawda mam tylko cygaro 1.8 ale mam to samo z hydrauliką. stukały więc wymieniłem wszystkie osiem na nowe i to samo co jest? może być przyczyną stukania źle ustawiony rozrząd lub zapłon a może olej nie taki?? mam lotos mineralny długo nie był wymieniany??? a może mam za słabe ciśnienie oleju w silniku??? ale kontrolka szybko gaśnie. pomóżcie bo 160zł w błoto wywaliłem!!!! szlag mnie trafia. każdy sie mnie pyta ile ropa kosztuje jak mnie spotka. mówię że nie wiem bo na gazie jeżdżę z uśmiechem na twarzy :) hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 12:49:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Napewno słyszaleś o zaworkach regullujacych ciśnienie, znajdują sie w głowicach tych silników to napewno trzeba sprawdzić , znajdziesz sporo informacji na forum na ten temat!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 18:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
możesz trochę bliżej. wycztytałem na forum o jakiś zaworkach ale one nepweno są w starej głowicy 1.8 czy tylko w nowszych?? pytanie czy to się wymienia?? czy reguluje i jak mierzyć ciśnienie????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 20:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
chodziło mi o głowice silnika 2.8 nie wiem jak jest w innych, nie miałem też okazji ich sprawdzać wiem że są i regulują cisnienie na popychaczach , był ten temat kiedyś poruszany i to dość dokładnie ,musisz poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 20:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Dobrze by bylo zmierzyc cisnienie oleju wczesniej przed wymiana manometrem oczywscie. Pozatym ten silnik powinien jezdzic na polsyntetycznym oleju 10w40 ktory pokrywa pelen zakres temperatur w naszym kraju. Katowanie mineralnym niskiej jakosci olejem silnika tak nowoczesnego jak AAH to spore skracanie zycia tegoz silnika. Po wymianie popychaczy trzeba przytrzymac silnik przez chwile na obrotach 2,5tys aby popychacze sie wypelnily do konca. Przy pojawiajacym sie stukaniu mozliwy jest spadek cisnienia oleju w glowicach. Trzeba bedzie skontrolowac zawory regulacyjne znajdujace sie obok walkow rozrzadu pod pokrywa zaworowa ( j.w.)
Pozdr

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 21:35:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
arekbp napisał(a):
Dobrze by bylo zmierzyc cisnienie oleju wczesniej przed wymiana manometrem oczywscie. Pozatym ten silnik powinien jezdzic na polsyntetycznym oleju 10w40 ktory pokrywa pelen zakres temperatur w naszym kraju. Katowanie mineralnym niskiej jakosci olejem silnika tak nowoczesnego jak AAH to spore skracanie zycia tegoz silnika. Po wymianie popychaczy trzeba przytrzymac silnik przez chwile na obrotach 2,5tys aby popychacze sie wypelnily do konca. Przy pojawiajacym sie stukaniu mozliwy jest spadek cisnienia oleju w glowicach. Trzeba bedzie skontrolowac zawory regulacyjne znajdujace sie obok walkow rozrzadu pod pokrywa zaworowa ( j.w.)
Pozdr


U mnie pomogła wymiana zaworków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 06:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
witam, ile mniej wiecej wychodzi kosztowo kupno 8 takich popychaczy do 2.0 ABT, oraz moze ktos sie orientuje czy mozna dostac nowe prowadnice zaworowe bo na starych mam luz :( POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 08:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 15:38:09
Posty: 86
Lokalizacja: sosnowiec
24pln szt.INA

pozdrawiam Marek :peace:

_________________
B3 1,6 PP 91' [98 - 04]

B4 2,8 AAH 92' [04 - .... ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 09:48:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w 2.8 moga stukac identycznie jak szklanki klapy w kolektorze.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 12:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Właśnie tak jak napisał Hans , weź na wolnych obrotach ręką rusz dzwignie skracającą dolot, jeśli to klapki wyraznie będzie słychać różnice.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: