.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 14:40:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3] Obrotomierz zamiast budzika
PostNapisane: 09.wrz.2003 10:01:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Siema...
Dzieki wielkodusznosci Desa mam modul obrotomierza, ktory wstawilem zamiast wielkiego zegara do mojeje Niuni...ale oto nastapil klopot, gdyz nie mam polaczenia pinow z plyty glownej zegarow do pinow obrotomierza...wydaje mi sie, ze jest to wraz z czescia zawierajaca kontrolki i glosniczek..bo to tam przylega. Ale u mnie nie ma tam stykow...czy ktos bylby w stanie poradzic mi jak mam polaczyc piny z plyty z tymi z obrotomierza? No i jak zasilic zegarek spod obrotomierza...przegladam schematy ale to po niemiecku...a moze ktos z Was to juz robil?

ps. co za thebil zainstalowal tam ten wielki zegarek...mam klime, abs, poduche, wspomaganie itp...i WIELKIE Je.. ZEGAREK zamiast obrotomierza...musze go pokonac...nie poddam sie !!! ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 14:11:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
CHLOPAKI ZROBILEM TO...jesli ktos potrzebuje info to chetnie pomoge.
To dla nas (Niunia i Ja)wielka chwila...
Duza dziekowka dla Desa !!!

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 14:14:57 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jak zrobiłeś to napisz jak na forum. Będzie dla potomności. :wink:

Ps. Gratulacje

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: JAK TO ZROBILEM
PostNapisane: 09.wrz.2003 14:38:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mam b4 2.0 z wielkim jak gora zegarem zamiast obrotomierza. Des byl tak mily i opylil mi sam modul obrotomierza (tylko zegarek). Jak go zalozyc.

1.) Zdejmij gorna pokrywe od kolumny kierowniczej (pomiedzy zegarami a kierownica) odkrecajac dwie srubki od dolu (z przodu).

2.) Odkrec dwie srubki, ktore zobaczysz przy zegarach po zdjeciu w.w. pokrywy.

3.) Wysun zegary pochylajac je zegarami do gory i odepnij wszystkie 3 wtyczki. Dwie z nich maja specjalne kolorowe zabezpieczenia...podwaz je srubokretem az calkiem ustapia...nastepnie mozesz odlaczyc wtyczki.

4.) Wyjmij zegary rozkrec wszystkie srobki (najpierw modul kontrolek ze srodka - z glosniczkiem) potem reszta.Zeby wyjac zegar nalezy najpier usunac wskaznik temperatury odkrecajac dwie sruby od spodu za pomoca klucza lub kombinerek.

5.) Teraz wyjmij zegar, uprzednio odlacz plytke ktora dostarcza do niego zasilanie od spodu - poprostu pociagnij ja do siebie.

6.) Wloz obrotomierz, czujnik temperatury i przykrec zobacz czy pasuje.JEsli tak to teraz od spodu plytki beda wystawaly dwa piny do zasilania zegarka elektronicznego i 4 piny do obrotomierza.

7.) Zobacz na schemat http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/A ... /fig08.pdf

Przylookaj tam "tachometer". Sprawdzilem dokladnie czy rozklad sciezej na plycie glownej zegarow pasowal do schematu - bylo ok, tobie tez to radze jesli masz inna wersje bryki niz ja..i co za tym idzie mozesz miec inne zegary.

8.) Generalnie piny obrotomierza powinny pasowac w dziury w plycie - jesli tak to ok. Rozwal wtyczke damska typu DB9 (RS232 - lacze szeregowe w kompie - tylko ZENSKA...z dziurami). Wydostan z niej 6 pinow - 3 bedziesz mial w zapasie - wlotuj je do dziurek w plycie (nie zalej cyna), odetnij koncowki i powinny Ci sie utworzyc takie fajne zaciski do pinow...

9.) Zmontuj...zaloz...i jazda...dziala !!!

ps. bedziesz musial wywalic stare pokretlo do nastawiania czasu - jest ono na plycie...wyjmuje sie je bez trudu - w jego miejsce wchodzi nowe - bedace w integralna czescia modulu obrotomierza.

Powodzenia ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 14:45:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Pełen serwis :shock: :twisted:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 15:37:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
:oops: :oops: :oops: :wink:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 08:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Wszystko sie zgadza, tylko ze u mnie nie wchodzi obrotomierz w plyte zegarow:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 18:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
tylko pogratulowac! Ja niestety wciaz szukam rozwiazania problemu z tym wstretnym "BIG BENEM" w swoim c3 tdi. Sledze wszystko co sie pojawia na forum i dalej woze ta kukulke w panelu... A opis perfekcyjny, szkoda ze nie moj model... pozdrawiam

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 20:20:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Sorry, ale jestem po butelce ballantines'a i moze nie zakumalem... Przeciez wystarczy przelutowac te 4 gniazda od pinów zegara, w miejsce, gdzie wystepuja one dla obrotomierza, ja tak zrobilem i jakos dziala, czasami nie dziala, ale porzadne jebniecie w zegary i na miesiac przechodzi, hehehe. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 21:43:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
simon 26 napisał(a):
tylko pogratulowac! Ja niestety wciaz szukam rozwiazania problemu z tym wstretnym "BIG BENEM" w swoim c3 tdi. Sledze wszystko co sie pojawia na forum i dalej woze ta kukulke w panelu... A opis perfekcyjny, szkoda ze nie moj model... pozdrawiam


Tobie nie pozostaje nic innego jak montaż kompletnych zegarów, chyba jedynie z diesla (choć wszystko zależy skąd masz sygnał do obrotka). W każdym razie nie da się wymienić samego zegara na obrotek bo płyta z obwodami jest jedna na całe zegary...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 06:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
RobertKar napisał(a):
Przeciez wystarczy przelutowac te 4 gniazda od pinów zegara, w miejsce, gdzie wystepuja one dla obrotomierza, ja tak zrobilem i jakos dziala, czasami nie dziala, ale porzadne jebniecie w zegary i na miesiac przechodzi, hehehe. Pozdrawiam

Z tego co pamietam te od zegara sa troche wieksze i pewnie dlatego Ci to czasmi nie dziala


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2005 06:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Poradzilem sobie i ja zmoimi zegarami. Popracowalem troche nozykiem, podcialem lekko plytke i obudowe bo rowniez sie minimalnie rozni. Nastepnie przelutowalem ze starej plytki od b3 te piny od obrotomierza i od zegarka cyfrowego (razem 6szt) i wszystko gra!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 18:52:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 18:16:28
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnów
a ja mama takie pytanie czy zegary od b3 1.8 benzyna będą smigać w b4 2.0 l ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 19:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2006 15:07:02
Posty: 28
Lokalizacja: Katowice, Kęty
vit123 napisał(a):
a ja mama takie pytanie czy zegary od b3 1.8 benzyna będą smigać w b4 2.0 l ?


Tak.
U mnie śmigają bez problemu :)

_________________
<b>Audi 80 B4 2.0 ABT + LPG </b> 93r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2006 20:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2006 20:04:11
Posty: 1
Witam,
mam audi B4 z 93r i niestety tez mam ten okropny Duzy zegar.
Moge kupic całe zegary z obrotomierzem ale mają one predkosc max do 260km/h a moje oryginalne zegary maja do 220km/h

Pytanie: w jaki sposób podlaczyc obrotomierz?? Musze cos przerabiac??
Czy nie bede miał przeklamania w predkosci w zwiazku z ta predkoscia max 260km/h ??

Pozdrawiam

_________________
Audi B4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: