.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 00:24:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie cisnienie na cylindrach przy pomiarze manometrem?
PostNapisane: 07.sie.2004 08:40:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam. Co powinien pokazac manometr gdy wczepimy go zamiast swiecy do cylindra i pokrecimy rozrusznikiem. Czy pomiaru dokonywać na cieplym czy zimnym silniku? Ile powinien wskazac, gdy silnik ma stopien sprezania np.10/1 lub 8/1 ? Czy w idealnych warunkach i silniku w doskonalej kondycji bedzie to odpowiednio wlasnie 10 bar i 8 bar? Jak przy pomocy tego urządzenia ocenic stan silnika (jakie wskazania kwalifikuja silnik ze jest w dobrym/srednim/zlym stanie?) , jakie są dopuszczalne odchylki na poszczegolnych cylindrach? Czy są jeszcze inne urządzenia ktorymi mozna cos zmierzyc w cylindrach na podobnej zasadzie?
Pozdrowka!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2004 11:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
wedlug ksiazki to pomiaru powinno sie dokonywac przy silniku w tempraturze eksploatacyjnej czyli gry woda ma 90 C . stopien sprezania nie musi ciebie obchodzic poprostu musisz luknac w katalogu jakims jakie cisnienie sprezania powinien miec odpowiedni model auta .a co do roznicy no to wiadomo im mniejsza tym lepsza ja mialem w swoim roznice 2 -3 atm max roznicy i mowil ze jest ok.a co do pomiaru jeszcze to mierzy sie cisnienie normalnie tak jak na poczatku napisalem i potem wlewa sie olej odpowiednia dawke na tlok i od jakiejs minimalnej dawki do jakiejs max i pokazdej dolewce patrzy sie jakis jest przyrost cisnienia i jezeli po doleniu takiej i takiej ilosci oleju cisnienie na cylindrach zwiekszylo sie o tyle i tyle to mozna na tej podstawie tego przyrostu dowiedziec sie w jakim stopniu silnik jest zuzyty

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2004 14:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
To teraz jesli silnik KG powinien mieć 8.8 katalogowo, a ma na jednym 7.7 a na reszcie miedzy 8.1 a 8,4 to to jak to zinterpretować? Dobrze, czy zle?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2004 14:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
moze byc

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2004 16:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
R@bert napisał(a):
moze byc


?

hehe. Ile taki silnik bedzie w stanie przejechać?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 10:55:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli wyszło ci tak jak napisałeś to powiedziałbym że masz git. Odchyłka między danymi katalogowymi jest niewielka. Książki podają że odchłka pomiędzy poszczególnymi garami nie może być większa niż 20%.
A to ile przejedzie zalezy wyłącznie od Ciebie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 11:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wowo napisał(a):
Jeśli wyszło ci tak jak napisałeś to powiedziałbym że masz git. Odchyłka między danymi katalogowymi jest niewielka. Książki podają że odchłka pomiędzy poszczególnymi garami nie może być większa niż 20%.
A to ile przejedzie zalezy wyłącznie od Ciebie :D


Dzieki wielkie! A jestes w stanie stwierdzic, jak mierze silnik ze stopniem sprez 8.8/1 to czy jesli wychodzi mi okolo 8 na to czy to jest dobrze?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2004 11:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jeat jedno ale.
Tą metodą nie można dokładnie określić stanu silnika - chyba, że dokonasz pomiarów powiedzmy dla 3 obrotów wału (założenie teoretyczne).
Tak obrazowo można to przedstawić na przykładzie "przepuszczającej" pompki do piłek - szybko dymając też napompujesz !
Znam przypadki gdzie diesel z pękniętym zaworem miał wskazanie jak na pozostałych garkach.
Wiarygodną metodą jest tzw. wtłaczanie - sprawdzanie sprawności silnika - polegające na wtłoczeniu do cylindra (tłok w odp. pozycji) powietrza o określonym ciśnieniu i pomiarze czasu w jakim ono spada do określonych wartości.
Pozdro.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 14:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
...


Nie wiem czy bede mial sprzet do napuszczania cisnienia w cylinder :) Calość bedzie sie odbywać raczej w warunkach polowych. Bede mial ze sobą manometr. Przy okazji sprawdze jak cisnienie oleju na rozgrzanym silniku. Wygląda na to, ze wskazowka przy przygazowce powinna sie klasc jak najbardziej, a najlepiej na 5 bar, przy 3,5 bar otwierają sie zaworki od natrysku na spod tlokow. jesli nie bedzie co najmniej 4ry to sobie odpuszcze. Do tego poslucham silniczka i sprawdze reakcje na przygazowke. No i sprawdze czy nie jest to wersja indiańska :diabel:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: