.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:01:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SGI w AAH - techniczne pytanie o LPG...
PostNapisane: 10.paź.2004 17:35:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tak ostatnio się dużo mówi o przesiadkach z instalek pierwszej generacji na SGI i sam zacząłem o tym sporo myśleć, szczególnie, że z niunią się raczej szybko nie rozstanę (taka moja decyzja po przemyśleniach...) więc może chciałbym przesiąść się na SGI...

Czytałem artykuł (ten z FAQ) na temat instalek wszystkich typów, ale nie znalazłem informacji o tym, czy do wtrysku gazu używa się tych samych wstrysków co do benzyny czy są to jakieś osobne wtryski, a jeśli są osobne to jak są montowane bo przecież chyba nie będą mi wiercili głowic??? Oczywiście sondy też będą musiały być sprawne do SGI?? No i czy po zainstalowaniu SGI nie będzie już czuć takiego szarpnięcia po przełączeniu z beny na LPG (czasem zdarza mi się zapomnieć przegazować na początku)????

Za wszystkie odpowiedzi dziękuję!!

(a jeśli było o tym wcześniej, to proszę o link - bo ja nie znalazłem :( )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 18:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
rany ile razy trzeba pisać to samo NASTEPNYM RZEM GWAŁĆ SZUKACZKE.!!!

SGI to wtrysk jednopunktowy niektóży nazywają go ciągły.

a jeśli już mamy montować coś dobrego to nalerzy rozmawiać o sekwencji czyli wtrysku wielopunktowym gazu.!

wtryskiwacze są osobne przy SGI i Sekwencji natomiast reszta to już jest sterowanie z ECU PB. czyli komp LPG sczytyje czasy wtryskiwaczy PB przelicza je i dawkuje na tej podstawie LPG do centalek LPG IV generacji niepodpina sie już sygnału z Lambdy.

co do szrpniecia niewiem jak na SGI nigdy niemiałem natomiast na sekwencji niema czegos takiego nie jestes w stanie wyczyć momentu przełczenia nawet podczas przyspieszania.! gorzej w drugą strone jak mu gazu zabraknie i akurat ci odetnie przy przyspieszanie wtedy delikatnie szarpnie.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 18:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
do gazu sa osobne wtryski ktore montuje sie w kolektor ssacy :diabel: . sondy lambda musza byc sprawne.
mozesz poczytac na tym forum http://obd2.pl/forum/viewforum.php?f=11

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Ostatnio edytowano 10.paź.2004 18:46:11 przez andi21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 18:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Esperak napisał(a):
SGI to wtrysk jednopunktowy niektóży nazywają go ciągły.

No ja myslalem ze SGI to Sequential Gas Injection , ja mam taki i mam 6 wtryskiwaczy , cos nie tak z ta teorią :)
Esperak napisał(a):
a jeśli już mamy montować coś dobrego to nalerzy rozmawiać o sekwencji czyli wtrysku wielopunktowym gazu.!

Czyli SGI :)
Esperak napisał(a):
co do szrpniecia niewiem jak na SGI nigdy niemiałem natomiast na sekwencji niema czegos takiego nie jestes w stanie wyczyć momentu przełczenia nawet podczas przyspieszania.!

Dlatego ze przelaczenie wykonuje sie podczas zmiany biegu (spadek obrotów) ale czasem czuć ze przelaczyl sie na gaz , zalezy jeszcze jak jest usatwiony komputer (czas przelaczenia itp.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 18:50:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Cholera - Esperak - bo już się głupi robię... SGI to sekwencyjny według wykładu z FAQ który znalazłem... a szukaczkę zgwałciłem i nic więcej nie było, dlatego pytam!! - to chyba nie grzech, no nie?? No to dobrze, że są oddzielne wtryskiwacze... a coś takiego jak przełącznik PB-LPG to już chyba nie istnieje w takiej instalacji, czy się mylę??

Esperak - proponuję poczytać -> http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=2147 <- i wtedy dowiesz się, że jesteś w błędzie - więc jeśli będziesz chciał nakrzyczeć na kogoś następnym razem to najpierw sprawdź czy jesteś dobrze doinformowany :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 19:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
GrzesB napisał(a):
a coś takiego jak przełącznik PB-LPG to już chyba nie istnieje w takiej instalacji, czy się mylę??

istnieje , jak zbraknie Ci gazu to musisz sie przelaczyc na banzynke no nie ? :).
Bardzo często ten wlacznik jest zintegrowany ze wskaznikiem gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 19:37:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Kubazak w Sce ma instalke gdzie jezeli jest malo gazu lub cienienie niewystarczjace to automatycznie przelacza sie na PB i z powrotem jak cisnienie roznie wraca do lpg .... innymi slowy system w pelni intyeligentny jak na instalacje gazowa :) w SGI , niegdys tak nazywala sie pierwsza instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu firmy AG systems montoeanego przez Elpigaz byl przelacznik (mikrostyk) ktory przelacza tryby pracy pomiedzy automat i beznzyne ... czyli jezeli silnik buyl zimny to pracowal na automacie i przelaczenie na LPG nastepowalo automatycznie , nawet na wolnych obrotach a recznie mozn abylo przelaczyc tylko na benzyne ... jezeli instalka by padla , auto automatycznie przelaczy sie na benzyne ....wtryskiwcze LPG sa montowane w kolektor ssacy mozliwie jak najblizej zaworu ssacego , wtedy jest najmniejsze opoznienie przy przelaczaniu PB>LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 20:28:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Powoli się przekonuję do tego SGI, ale jeszcze trwają uzgodnienia z moim porfelem... zobaczymy co z tego będzie... ale kurcze... to kupę kasy kosztuje :/ i jak sobie obliczyłem (spadek spalania ok. 2l/100km optymistycznie) to wychodzi, że rocznie oszczędziłbym w stosunku do zwykłej instalki (którą mam) ok. 500PLN... czyli po 10 latach jazdy zwróci się całość... a to już nie jest takie optymistyczne :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 20:40:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dolicz jeszcze koszt przeplywmomierza i paru plstikow ktore Ci jeszcze rozwali po drodze i bedziesz mial o wiele szybciej zwrocona instalke :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: