.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:04:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 09:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zgadza sie. Tyle, że jak z hydrauliki wiadomo :D zwężenie przekroju, wprowadza do układu zawirowania. Dzięki temu jednak uzyskuje sie wzrost cisnienia przepływających gazów. Im układ wylotowy jest dłuższy, tym jest większy spadek ciśnienia. Idąc tym tropem własnie największe zawirowania powstają w kolektorze, gdyż tam jest najwieksza prędkość spalin i największe zjawisko falowe spowodowane otwieraniem sie zaworów. Dlatego też kolektor jest najważniejszym elementem wydechu. Co do strumienic, to fakt może jestem niedoinformowany, (postaram sie to nadrobić) ale jakoś nie mam przekonania.
Poza tym jak w V-ce sa 2 katy, to proponujesz zastosować:
- 2 strumienice i następnie połączenie 2 odcinków w jeden jak przy serii
- 2 strumienice i dwa odrębne układy
- 1 strumienice za połaczeniem dwoch kolektorów???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 11:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
proponuje zastapienie katów strumienicami i tyle.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 11:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
marek napisał(a):
ok w sumie ta puszka to fakt dużo zmienia .... ale zastanawiam sie bo mam tam sondęe l. i jeżeli bym chciał to zmienić to musiałbym ją w jakimś innym miejscu zastosować tak aby dobrze czytała ...
może miałbyś jakies rady .. ?? jeszcze zapytam ..


Z sądą to jest tak .. jeżeli masz sonde przy kacie to jego wydłubanie już wprowadza duże zamieszanie w jej pracy zmienia się ciśnienie i temperatura jej pracy co odrazu wprowadza zament w odczycie skladu miesznaki.,..

można sobie z tym poradzić przespawując sonde bliżej kolektora wydechowego tak aby zbliżyć jej obecne warunki pracy do orygionalnych


co do zmiany przekroju widze że koledzy nadal gadają o zmnienie przekroju przy strumienicy powtarzam wiec jeszcze raz mowa tu o strumienicy łuskowej a nie naddzwiekowej

jej budowa to nic innego jak rura z łuskami zwiniętymi w kształcie świdra co powoduje zawirowanie spalin żadna zmiana średnicy tu niewchodzi w gre.! Dodatkowo ma ona wygluszenie tlumiace rezonanse.

w przypadku V6 2 strumienice mogły by pomóc przy łaczeniu się rur w jedną (fabryka) jak wiadomo łątwiej mieszaja sie strumienie wirowe niź proste warunek jest tylko jeden obie strumienice muszą kręcić w tą samą strone.!!! :):

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 13:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W V6 sondy lambda sa w kolektorach. Przy zasotowaniu kolektorów równoodległościowych gdzie należy umieścić sonde?
A co do tych srumienic, to skoro są one takie dobre i efektywne to ciekawe czemu czołowe autka naszych 400-u metrowców nie mają tego wynalazku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2004 18:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Super wzdajna strumienica
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy_ham ... res34.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2004 22:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
eeehhh zachowujecie sie jakbym was na sile do czegoś przekonywał.

pokazujesz wykres z hamowni ok .. a jaka to byla struminica jaki gość miał układ wydechowy fabryczby czy może już sportowy po extremanych przeróbkach.? jak wałki miał silnik .??????

nieprzedstawiaj wybiórczych informacji tylko kompleksowe.!
nigdzie nienapisałem że strumienice to lekarstwo na bolące plecy teściowej ... warto je wstawiac zamiast katala i tyle niech nikt nieoczekują że dodają mu 50KM i prosze mnie tu pod siusiu niebrać :(: niechesz niezakładaj nikt cie niezmusza a chesz sie wypowiadać wypróbuj.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spox, po co te nerwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: