.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 13:44:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: TURBO
PostNapisane: 10.paź.2004 22:38:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2004 14:42:59
Posty: 106
Lokalizacja: Bydgoszcz
mam pytanie czy do silnika KG 2,2 turbo 10v
mozna zalozyc k24?
albo k26 od porsche
albo co wogole mozna zalozyc??
help!!

_________________
Civic iVT 8200RPM
B2 quattro
----------
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 22:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Założyć się da co chcesz tylko kwestia jak wielkie rezanie będzie.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 22:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Wg mnie łatwiej będzie zakupić silnik z turbo (i chyba mniejsze koszty), niż bawić się w dokładke do tego co już jest.
A jeśli już chciał bym mieć samochod z Turbo to rozważałbym swapa na silnik z 2.2 20VT (np S2)

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 22:46:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> podpinajac sie pod watek kolegi czy do ABT:
- mozna dolaczyc turbawke
- co trzeba wymienic dokladajac a co trzeba wyprodukowac
- czy lepiej dolozyc turbinke czy kompresor
- jesli kompresor to jakich przerobek nalezy oczekiwac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 22:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2004 14:42:59
Posty: 106
Lokalizacja: Bydgoszcz
no silnik mam ale turbo wyszlo na spacer i nie wrocilo i szukam czegos zeby kupic

_________________
Civic iVT 8200RPM
B2 quattro
----------
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2004 23:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
UFOtm napisał(a):
-> podpinajac sie pod watek kolegi czy do ABT:
- mozna dolaczyc turbawke
- co trzeba wymienic dokladajac a co trzeba wyprodukowac
- czy lepiej dolozyc turbinke czy kompresor
- jesli kompresor to jakich przerobek nalezy oczekiwac

Ufo wynalazlem dla Ciebie kilka linków.
Może dzięki temu poszerzy się Twoja wiedza w tym zakresie ;)
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=9408 -> 8v vs 16v
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=8284
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=7409 -> u kogo uturbić
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=5964 -> T vs kompresor
Miłego czytania życze (bo niektóra mają troche stron ;) )

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:03:33 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Simpson napisał(a):
Wg mnie łatwiej będzie zakupić silnik z turbo (i chyba mniejsze koszty), niż bawić się w dokładke do tego co już jest.
A jeśli już chciał bym mieć samochod z Turbo to rozważałbym swapa na silnik z 2.2 20VT (np S2)

Pozdro

Simpson ale kolega ma już silnik z turbo. Chce tylko zmienić turbinę, a nie dokładać ją do wolnossącego.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Podczepiam sie do pytania... Czy k24 z silnika np 3B ma taki sam wlot i wylot po stronie gorącej tak, zeby ją przykręcić na miejsce k26? Czy k24 takze jest chlodzona wodą? Czy podlaczenia sa takie same?

Czy to bedzie w miare sensownie działać? Bo chyba te dwie turbiny mają deczko inne charakterystyki...

Czy ktoś moze potwierdzić, ze silnik MC w drugiej wersji (szczegolnie w 200tq w 90 roku) mial turbine taką jak w 3B?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TURBO
PostNapisane: 11.paź.2004 11:51:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
_WALDI_ napisał(a):
mam pytanie czy do silnika KG 2,2 turbo 10v
mozna zalozyc k24?
albo k26 od porsche
albo co wogole mozna zalozyc??
help!!


Można założyć k24, ale tam domyślnie jest k26. Zresztą typów jest masa, najbardziej odpowiednia będzie k26 byle nie za duża.

UFOtm napisał(a):
-> podpinajac sie pod watek kolegi czy do ABT:
- mozna dolaczyc turbawke
- co trzeba wymienic dokladajac a co trzeba wyprodukowac
- czy lepiej dolozyc turbinke czy kompresor
- jesli kompresor to jakich przerobek nalezy oczekiwac


Można. Dołożyć trzeba elektronikę, kolektor wydechowy, przebudować cały dolot, ukł. wydechowy, raczej wydajniejsze wtryski, podstawowe mierniki, inny obieg oleju i płynu chłodzącego.... zapomniałem o czymś?
wszystko jedno czy kompresor czy turbo, przeróbek jest od groma do zrobienia.

Lukasik napisał(a):
Podczepiam sie do pytania... Czy k24 z silnika np 3B ma taki sam wlot i wylot po stronie gorącej tak, zeby ją przykręcić na miejsce k26? Czy k24 takze jest chlodzona wodą? Czy podlaczenia sa takie same?

Czy to bedzie w miare sensownie działać? Bo chyba te dwie turbiny mają deczko inne charakterystyki...

Czy ktoś moze potwierdzić, ze silnik MC w drugiej wersji (szczegolnie w 200tq w 90 roku) mial turbine taką jak w 3B?


Tak, tak, chyba tak. K24 będzie się wcześniej włączać, może także się zdeka szybciej kręcić, co będzie skutkować tym, że szybciej się zuzyje.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TURBO
PostNapisane: 11.paź.2004 15:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Leo napisał(a):
Można. Dołożyć trzeba elektronikę, kolektor wydechowy, przebudować cały dolot, ukł. wydechowy, raczej wydajniejsze wtryski, podstawowe mierniki, inny obieg oleju i płynu chłodzącego.... zapomniałem o czymś?


dołożenie IC i zapewne modyfikacja zderzaka lub dołozenie kierownic
powietrza...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 17:02:49 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
no to jest wlasnie przebudowa dolotu...
UFO - tez to przechodzilem. i napalalem sie na chojnacki motor sport. ale w sumie, masz fajny silnik a tak niewiadomo co bedziesz mial.
juz lepiej se silnik zmien na 1.8T ;)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 21:59:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> dzieki simpson - troche sobie poczytalem i szczerze mowiac jednak sie nie oplaca myslalem ze to kwota do 5 tys a to troche wiecej prawie 2x wiec zostane przy swoich 90 konikach :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: