.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:06:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 14:16:31 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
w wiekszosci zgadzam sie z pyclem. tylko uwazam, ze poto ktos wymyslil samopoziomujacy sie uklad do xenonu, zeby nikt lapami przy nich nie grzebal.
bo np. czasam zapomnimy przestawic swiatelko itp.
po drugie uwazam, ze nawet jak sobie przestawimy to wcale nie ma gwarancji ze bedzie dobrze. tak sie sklada, ze mam xenony u siebie i czasem jezdze je regulowac (np. po wymianie rozrzadu) i okazuje sie, ze tam kilkuminutowe odchylenie jest zabojcze. tu nie chodzi o wyregulowania strumienia swiatla mniej wiecej - bo jak zrobicie tak to:
a. bedzie za wysoko i beda Wam mrugac - wiec obnizycie i
b. bedzie za nisko i gowno bedziecie widziec. zreszta jak jest za wysoko to tez sie gowno widzi. przecwiczylem te uklady z kilkoma warsztatami. czasem kolesie sprawdzali na maszynce i bylo "MINIMALNIE" odchylone i juz w nocy jest wielka kupa w masle, a nie widocznosc. to musi byc naprawde idealnie ustawiony snop.
i w koncu najwazniejsza sprawa - xenony wcale nie sa takie zajebiscie rewelacyjne jak sie niekotrym wydaje. moje b4 jak sobie "podjadlo" ;) to lepiej dawalo swiatlem niz to a4 czasami.
zarowke trzeba wymieniac po max. 3 latach, bo traci do 40% skutecznosci. i jest to sqha.
i juz w ogole na koniec - ceny ktore cytujesz sa wysokie. jesli moj kolega wciaz sie tym zajmuje, to moge zalatwic Ci o wiele taniej te lampki (jesli i tak sie uprzesz, zeby je wkladac)
ja osobiscie wcale nie bede sie napalal juz na xenony. a ten wozik tez ze wzgledu na nie kupilem i nie jestem na maxa happy!

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 14:41:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
michu napisał(a):
i czasem jezdze je regulowac (np. po wymianie rozrzadu)

michu,

tak z ciekawości, przez regulację rozumiesz ustawianie poziomu neutralnego tymi dwoma pokrętłami przy reflektorach, tak?

A po wymianie rozrządu to dlatego, że przy okazji były zdejmowane lampy i ponownie mogły zostać założone lekko inaczej (jest tam pewne pole do manewru, tak by je zgrać ze zderzakiem, grillem i klapą silnika)?

Pytam, bo sam jakiś czas temu wyciągałem lampy (żeby żarówki migaczy wymienić), a potem nie pojechałem na stację diagnostyczną, żeby sprawdzić, czy są na odpowiednim poziomie...

A, i jeszcze, gdzie znalazłeś info odn. straty skuteczności o 40% w ciągu 3 lat? Wiem, że z wiekiem są coraz słabsze, ale miałem nadzieję, że nie wypalają się aż tak prędko. Emitowany kolor światła się zmienia (z niebieskawego na biały na żółtawy), to fakt. Jeśli faktycznie są takie straty, to chyba powinienem zainwestować w nowy komplet D2S.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 15:38:18 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
1.dokladnie tak jak mowisz z regulacja.
nawet u p. Kazia robili mi to "na goraco" ale to i tak qiha, bo trzeba sterowniczkowi powiedziec, zeby nie rownal a tu juz tylko VAG.
2. widzialem to na jakies stronce ang. o technologii xenon. mialem nawet ten artykul w pdf, ale we wrzesniu szlag mi trafil dysk caly i nie mam. a nie wiem skad to bylo.
ale ogolnie bardzo neutralna stronka - nie zaden producent aut, lub lamp. tylko jakas taka techniczna. pokazywali tam dlugosc fali, jest kolor od tego zalezny i strate mocy.

pozdro

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 17:37:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
michu napisał(a):
ale to i tak qiha, bo trzeba sterowniczkowi powiedziec, zeby nie rownal a tu juz tylko VAG.

Really? U mnie się da ustawić inny poziom śrubokrętem bez konieczności angażowania VAG-COM'a. Z resztą ostatnim razem goście na stacji diagn. tak właśnie ustawiali, bo miałem za wysoko.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 17:39:19 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
tak Ci sie wydaje - on bedzie rownal do neutralnego zaprogramowanego.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 21:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Dzięki panowie! Na razie chyba się wstrzymam z instalacją xenonów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 23:11:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
loooodzie, co za brednie ja tu gdzieniegdzie czytam........
po pierwsze - Michu - czysciles kiedys soczewki??
jesli tak, to gorzej, ale jesli nie, to pomysl o tym ;-)
po drugie - jak moze oslepiac dobrze wyregulowane swiatlo?
po trzecie - czy zwykla zarowka nie oslepia jka swieci do gory?
po czwarte - czy was czesto oslepily xenony? - bo mnie jescze nigd y -w przeciwienstwie do klasycznych halogenow
po piuate - jak nie wymyjesz w zmie na skrzyzowaniu szmatka lampki zwyklej czy tez xenonowej to nic nie widzisz, wiec jakiekolwoek lamki traca sens, a co za tym idzie - ktos kto doklada xenony bedzie pamietal o tym, aby lamki byly czyste - bo inaczej cala inwestycja traci sens.
po szoste - co to za bzdura - bixenony bez regulacji??????????
to nie jest tak
facio ma zapewne lamki bixenonowe bez silniczkow - czyli od wersji autka z nivo. Wystraczy do nich dolozyc silniczki i masz regulacje.
po siodme - u mnie bixenony odlaczylem - raz mi sie zaciall i musialem grzebac aby go odlaczyc. pozatem roznica w cenie za soczewki bixenonowe jest minimalna, wiec nie wiem po co przeplacac 1000 zł za ten extras :)
po osme - zrezac xenony mozna za 1000 zł - ale jak ktos nie lubi reazc - to moze znalezc kogos, kto lubi i zreza mu za stosowna kaske :)
po dziewiate - porownanie xenonu do halogenu jest jak porownanie nowego 1,9 tdi ze starym, jest jak porownanie oski z quattro, jest jak porownanie klimu z otwartymi oknami, jest jak porownanie audi z polonezem......

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 00:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 10:01:41
Posty: 92
Lokalizacja: Wawa
Hmm.. Trochę sprzeczne tu podajecie informacje ;)
Zobacze w takim razie co z tymi xenonami.. Może się zdecyduje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 00:43:18 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
Ataman70 napisał(a):
loooodzie, co za brednie ja tu gdzieniegdzie czytam........
po pierwsze - Michu - czysciles kiedys soczewki??
jesli tak, to gorzej, ale jesli nie, to pomysl o tym ;-)
po drugie - jak moze oslepiac dobrze wyregulowane swiatlo?
po trzecie - czy zwykla zarowka nie oslepia jka swieci do gory?
po czwarte - czy was czesto oslepily xenony? - bo mnie jescze nigd y -w przeciwienstwie do klasycznych halogenow
po piuate - jak nie wymyjesz w zmie na skrzyzowaniu szmatka lampki zwyklej czy tez xenonowej to nic nie widzisz, wiec jakiekolwoek lamki traca sens, a co za tym idzie - ktos kto doklada xenony bedzie pamietal o tym, aby lamki byly czyste - bo inaczej cala inwestycja traci sens.
po szoste - co to za bzdura - bixenony bez regulacji??????????
to nie jest tak
facio ma zapewne lamki bixenonowe bez silniczkow - czyli od wersji autka z nivo. Wystraczy do nich dolozyc silniczki i masz regulacje.
po siodme - u mnie bixenony odlaczylem - raz mi sie zaciall i musialem grzebac aby go odlaczyc. pozatem roznica w cenie za soczewki bixenonowe jest minimalna, wiec nie wiem po co przeplacac 1000 zł za ten extras :)
po osme - zrezac xenony mozna za 1000 zł - ale jak ktos nie lubi reazc - to moze znalezc kogos, kto lubi i zreza mu za stosowna kaske :)
po dziewiate - porownanie xenonu do halogenu jest jak porownanie nowego 1,9 tdi ze starym, jest jak porownanie oski z quattro, jest jak porownanie klimu z otwartymi oknami, jest jak porownanie audi z polonezem......


1. nie czyscilem. pomysle o tym.
2. dobrze wyregulowane nie oslepia - kto tu takie brednie napisal???? ;)
3. oczywiscie, ze tak. tylko troszke mniej niz xenon (no chyba, ze to nie ma roznicy...)
4. oj czesto Marek, czesto!
5. racja.
no i dalej no more comments... ;-)
no, moze po 9 - oj pojechales po calosci... :D

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 00:54:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
brawo ataman :peace:
mnie sie nie chialo pisac tych wszystkich argumentow tak dosadnie nazywajac rzeczy po imieniu bo myslalem ze jest to oczywiste.
teraz mysle ze jest juz pelna xenonowa jasnosc sprawy ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 01:11:01 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
no bardzo mnie przekonal ataman. naprawde :/

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 11:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Ataman ma całkowitą rację.
Ja mam biksenony bez poziomowania. Jak załaduję wiecej to po prostu obniżam i już, a granica światłocienia jest na tyle wyraźna że łatwo to ustawić.
Układ samopoziomowania ma potencjometry przy zawieszeniu, reaguje powoli. Jak się samochód kiwnie to i tak nie zdąży wyregulować (przynajmniej w dotychczasowych konstrukcjach) i przez chwilę może oślepić.
A spryskiwacze reflektorów to u nas w Polsce nic nie dają (mam juz trzeci samochód ze spryskiwaczami i w żadnym nic nie dawały), błoto sie jeszcze wieksze robi i zasycha. Trzeba by spryskiwać cały czas, na ile wtedy starczy płynu?
Nic nie zastapi wytarcia szmatką z płynem ;)

Martwi mnie tylko, że sie biksenon zaciął, bo to takie fajne światła są :(

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: