.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:04:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG na gaźnik czy do wewnątrz - jest różnica?
PostNapisane: 11.paź.2004 02:22:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Witam
Ostatnio remontuje moja stara poczciwa B2-ke i zastanawiam sie czy nie przerobic dysz od LPG tak aby gaz rozpylany byl wprost w gardzieli gaznika a nie tak jak obecnie. W tej chwili mam zalozone "standardowe" dysze na wierzch gaznika wobec czego gaz praktycznie rozpyla sie i miesza z powietrzem juz w calym filtrze. Z moich skromnych dowiadczen z tego typu instalacja wiem,ze nierowne wolne obroty,problem z paleniem i brak mocy przy nizszych obrotach moze miec przyczyne w tymze wlasnie "swawolnym" ;) i nierownomiernym rozprzestrzenianiu sie gazu - tam, gdzie nie trzeba. A poniewaz gaznik jest dwukomorowy - a przeciez jedna komora jest tylko czasem otwarta, to zjawisko to moze miec chyba duzy wplyw na spalanie i ww. Zastanawiam sie czy doprowadzenie gazu do wewnatrz komor gaznika poprawi sytuacje. Nie chcialbym na slepo "probowac" bo w razie porazki dodatkowe dziury w gazniku moga stanowic problem.
Prosze o sugestie , ew. refleksje od osob ktore mialy stycznosc z podobnymi przypadkami.
Pozdrawiam

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
BBBUUUUMMMM....!!!!!!!!!!!! tak to się może skończyć.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:53:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Ale dlaczego BUUM! ? Przeciez gaz ma te wlasciwosc ze wybucha gdy pewna objetosc zmiesza sie z powietrzem a tak moze dziac sie w filtrze.
Kiedys przypadkiem rozmawialem z czlowiekiem z warsztatu LPG i mowil,ze taka przerobka jest jak najbardziej mozliwa.

Prosilbym o szerszy opis, bo BUM nie brzmi zachecajaco... :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 08:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Właśnie wczoraj z hansem mieliśmy małą burze muzgów nad tym zagadnieniem :D
Niestety to tylko rozważania teoretyczne ...
Przyczyną braku mocy na wolnych jest to, że dostaje wtedy zbyt dużo gazu (ja np. tak mam, że optymalną dawke dostaje przy 3.000 obr/min).
W prostocie tej instalacji tkwi problem !
Myśleliśmy o dyszach umieszczonych za przepustnicami (2 parach o różnych średnicach) i systemie przełączającym w zależności od obrotów ...
Zostaje tylko kwestia co tak naprawdę da przesunięcie "gazu" za przepustnice i klape ssania (w gaźnikach) i ile da, jeśli da ;)
Zadaj takie pytanie Bogdanowi - on ma taką rzeźbe. A może Bodzio wypowie się tutaj, bo temat interesujący :diabel:

P.S. Napisz jaki masz gaźnik i silnik !

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 09:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Rozumie że masz instalke II gen.? bo tego niepiszesz..! to raz
Gaz się nierozpyla bo gaz nie jest paliwem ciekłym już w tym miejscu.! to dwa

masz pewnie mikser aluminiowy (taka rura dlugości 5cm) tam się miesza gaz z powietrzem podczas pracy .... i tak ma byc przekładając to do gaźnika lub za min jak chesz sterować wolnymi obrotami.????

Silnik dziła na zasadzie podcisnienia jeśli przełożysz to za przepustnice to niema prawa działać... jeśli dowalisz to jakąś rurką w gażniku to też mieszać się bedzie znacznie gorzej niż obecnie...

Masz może przepływomież powietrza przy filtrze.??? jeśli tak to niemożesz mu wpiąć nic za przepływomierzem bo zabużysz odczyty kompa.

zamało info napisałeś o instalce i silniku.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 17:55:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Esperak napisał(a):
zamało info napisałeś o instalce i silniku.!


A no wlasnie, bo dyskusja sie rozwija a sprawa jest moze nazbyt prosta bo to silnik 1.6 (typ YN - mozna luknac jesli ktos ma ETKE lub cos w tym rodzaju). Rocznik '80 wiec to silnik jeden z prostszych, bez kompa. Gaznik pierburg Solex 2-komorowy (nie pamietam oznaczenia).
Otoz w mojej instalacji (jak mniemam- nie jest to II gen) idzie sobie wezyk wprost od parownika poprzez zawor do regulacji, gdzie rozchodzi sie na 2 wezyki. Wchodza one w otwory "brutalnie" :/ wywiercone w obudowie filtra (nie przeze mnie!) a wewnatrz filtra dochodza do takiej aluminiowej (?) koncowki w ksztalcie podwojnego pierscienia (cos jakby "okulary") gdzie wewnatrz tych pierscieni na obwodzie rozlozone sa dysze (otworki) skierowane pod katem odrobine w dol. Calosc, ta koncowka jest dopasowana ksztaltem do gornej czesci gaznika i tamze przykrecona.
Mysle,ze opis jest dosc wyczerpujacy, bardziej chyba nie moge :D

Problem w tym,ze w przypadku takiej instalacji caly uklad paliwowy musi byc idealnie szczelny, zeby nie lapal "lewego" powietrza.
Wydaje mi sie - zaznaczam,ze tylko mi sie wydaje ;) - ze przy wiekszych obrotach jest wieksze podcisnienie i powietrze jest zasysane ostro przez filtr wobec czego gaz nie "marnuje sie", nie ucieka do filtra i silnik chodzi OK.

Podobnie z paleniem. Moja instalacja ma taki dodatkowy zaworek jakby ssania (przelacznik, ktory powoduje otwarcie zaworu na parowniku i zaaplikowanie dodatkowej porcji gazu). Jak zapalam to jesli nie zrobie "psssst" tak chociaz na 2 sekundy przez zaplonem to nie zapali.
I szanowni klubowicze o tym sadza? Czy Bogdan sie moze wypowie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 20:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Myślę że kolega w dobrym kierunku tu myśli bo ma na celu wyeliminować mikser i tym sposobem zwiększyć objętość doprowadzonego powietrza. Zrobi to taką różnicę jak zmiana głowicy z 8 na 16 zaworów (to tylko teoretycznie). Ja na próbe kiedyś wyjąłem mikser i efekt był taki: zakładając jazdę na gazie 100% osiągów, na benzynie z mikserem 110% a na benzynie bez miksera 140% więc warto by się pozbyć tej kryzy w gażniku i trzeba znaleźć alternatywę. Gdybym miał w zapasie drugi gaźnik to wstawiłbym rurkę miedzianą sciętą pod kątem 30 stopni i nawierconą z góry 3-4 otworami średn. 2mm oczywiście nad przepustnicą. Może coś by to pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 20:48:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Kaczor napisał(a):
Myślę że kolega w dobrym kierunku tu myśli bo ma na celu wyeliminować mikser i tym sposobem zwiększyć objętość doprowadzonego powietrza. Zrobi to taką różnicę jak zmiana głowicy z 8 na 16 zaworów (to tylko teoretycznie). Ja na próbe kiedyś wyjąłem mikser i efekt był taki: zakładając jazdę na gazie 100% osiągów, na benzynie z mikserem 110% a na benzynie bez miksera 140% więc warto by się pozbyć tej kryzy w gażniku i trzeba znaleźć alternatywę. Gdybym miał w zapasie drugi gaźnik to wstawiłbym rurkę miedzianą sciętą pod kątem 30 stopni i nawierconą z góry 3-4 otworami średn. 2mm oczywiście nad przepustnicą. Może coś by to pomogło.

W moim gaźniku mikser nie zwęża drogi dopływającego powietrza - przedłuża ją jedynie o 1cm, co chyba nie ma znaczenia.
Ale co do Twojej myśli: po co kombinować z rurką, która na pewno zmniejszy średnicę, kiedy można zastosować dyszę dobrowadzone od boku (przez ścianki gaźnika)?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 21:42:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
No tak, ale czy nawiercic otwory w sciankach gaznika do obydwu komor? No bo weze doprowadzajace gaz maja ok. 5-8mm srednicy wewnetrzenej (na oko ;) bo w tej chwili jestem "away" od mojej audiczki) wiec trzeba by wwiercic sie w gaznik ale jakies dysze dac, czy tak po prostu z grubej rury lac gazem?
Cholewcia, no przydaloby sie jakis szkic gaznika miec (wydaje mi sie,ze moja gaznik to Zenith 2B9 ale nie jestem pewien, moze ktos ma ELSE bo tam chyba sa ladne rysunki, zeby to pokazac ew. rozwiazanie. )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2004 23:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
No cóż ja u siebie zastosowałem podobny patent ,ale bez ganika gdyż mam samochód na wtrysku. Schemat jest prosty dwie rurki miedziane ,wwierty przy gardzielą,rurki nacięte pod kątem 45 stopni i to wszystko.
Pózniej bawiłem sie jeszcze zatykając ten otwór gdzie gaz leci i wiercąc w rórce małe otworki tak podobnie jak w dyszkach skierowane na gardziel ale nie wiele to sie zdało. Aby samochód jezdził dopływ powietrza trzeba przysłonić o jakieś 75 %
Inspiracją do tego pomysłu był mój pierwszy samochód dacia :) z takim patentem i jezdził bezproblemowo :diabel:

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 08:26:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
dzieki za porady. w takim razie chyba sprobuje tak zrobic, a moze cos innego jeszcze wykombinuje, bo okrutnie mierzi mnie szarpanie silnikiem przy ruszaniu bez wyzszych obrotow i braaaaak mooooocy ;)

Pozdrawiam

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 13:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Czyli da się wyeliminować ten #$*%&$*$ mieszalniek czy nie :?:

Mam Pierburga 2E chyba takie jest oznaczenie i na gazie to nie za fajnie śmiga. Czy da sie w gaźnikowcu zlikwidować to ustrojstwo co mi dusi moje kucyki :?: Pozatym pali mi to to 15 l gaziora, a jak zakręce bardziej zawór to jechać nie kce. Żebym wiedział że wacha już nie będzie drożeć to bym wywalił tą instalke bo 3 zł na 100 to nie oszczędność :/

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 15:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Oczywiście da sie mieszalnik wywalić i samochód powinien jezdzić.Musisz znalesc miejsce na wwiert nad przepustnicą wywiercić dziure śr 8mm nagwintować. A co do rurki to najlepiej zastosować rurke miedzianą grubszej srednicy tej do tankowania gazu ,gwintujesz ją i wkrecasz nad gardziel po uprzednim nacieciu pod kątem 45 stopni .Radziłbym to robić na jakimś starym gazniku :D , ale zawsze te otwory można zaślepić wkręcając ładnie dopasowanymi srubami, w niczym to nie przeszkadza.
Musi jezdzic pod warunkiem ze masz podcisnienie zrobione od parownika do kolektora ssącego.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 15:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam właśnie zmieniłem parownik na jakiś elektroniczny bo to miało pomóc a nie wiele pomogło :(

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 16:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Jak od początku chodził Ci bez podcisnienia to powinien chodzić dalej na tym elektronicznym, musisz po prostu popróbować,albo wróć do starego parownika bez miksera :diabel:

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2004 18:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
a ja mam Pierburga 2E mieszalnik na gazniku i smiga pieknie, jestem zadowolony! kiedys zrobie foto to Wam pokaze jak to u mnie wyglada

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 11:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Góral ty mnie nie denerwuj ;)
Twoja lata 200 a moja na 5 nie wkręca się na więcej niż 4000 i osiąga prędkość coś koło 160. Napisz jak wygląda twój mieszalnik. Bo tera tak mnie tkneło że gaźnik ma dwie gardziele a mi taki palnik(mieszalnik) założyli z 1 dzioorą i o połowe mniejszą średnicą.

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 15:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
PittuS napisał(a):
Góral ty mnie nie denerwuj ;)
Twoja lata 200 a moja na 5 nie wkręca się na więcej niż 4000 i osiąga prędkość coś koło 160. Napisz jak wygląda twój mieszalnik. Bo tera tak mnie tkneło że gaźnik ma dwie gardziele a mi taki palnik(mieszalnik) założyli z 1 dzioorą i o połowe mniejszą średnicą.


widac, ze Ci zalozyli mieszalnik przepisany do Twojego gaznika, sa takie, ktore idealnie pasuje na gaznik, ktory powoduje zmiejszenie mocy na benzynie i gazie.
Ja mam calkiem inny.
Dzis nie dam rady, jutro otworze filter i zribie foty jak moj wyglada.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2004 18:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
PittuS napisał(a):
(...)
Twoja lata 200 ...

Nie uwierzę do póki nie zostawi w tyle mojej :>
Lejkers chyba też się pisze na przejażdżkę (jako pasażer :D ) ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: