.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.maja.2025 02:35:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie kierownicy Audi 100 C4 '93
PostNapisane: 24.lut.2004 14:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mam takie pytanko. Przy mocnym skrecie kierownica czasami wspomaganie jakby lekko "buczy", wystepuje to tylko przy skrecie min 90 stopni. Z tego co zdążyłem zobaczyć poziom płynu jest pomiędzy min i max i nigdzie nie cieknie. Ma ktos pomysl czego to moze byc wina ? Pomyslalem, zeby moze doplac troche plynu i tu moje pytanie - sprawdzilem swoj plyn (bo ponoc moze byc rozowy badz zielony) moj jest chyba dosc stary i ma juz kolor bardziej brazowy (przypusczam, ze byl kiedy zielony, bo na rozowy to mi to nie wyglada), ale wg ETKA to G 002 000. Ile plynu wchodzi do ukladu, co ile powinno sie go wymieniac, czy lepiej zrobic to samemu czy oddac do warsztatu i czy moge po portu dolac toche nwoego plynu do starego ? Uff..z góry dzięki za odpowiedzi.

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2004 18:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
nie chcę cię za bardzo martwić ale to mogą być pierwsze objawy kończącej się maglownicy albo pompy wspomagania... ale to jeszcze warto dokładnie sprawdzić bo koszt wymianki spory chyba że da jeszcze się zreanimować to spox... (sprawdź dokładnie skąd dobiegają te dźwięki i czy nie masz jakichś wycieków oliwki z układu...)

co do płynu... nie jest to specjalnie cięzkie wymienić - aczkolwiek rzadko to się robi - no chyba że przy wymianie jakiegokolwiek elementu z układem związanego...(pompa, magiel, przewody, puszka na płyn...)

dolać zawsze warto - ba nawet jest to wskazane jeśli stan jest minimalny... :diabel: oczywiście zawsze dolewaj takiego samego (kolorystycznie) i nie mieszaj różnych kolorów płynu...

czy samemy czy w warsztacie ... hmmm tylko tyle... :diabel: wiadomo że jak nie czujesz się w czymś pewnie i nie znasz się zabardzo na czymś to ZAWSZE KOŻYSTAJ Z USŁUG FACHOWCA!!! w innym wypadku możesz sobie dorobić sporo kosztów... a swoją drogą to wystarczy troszkę zdolności manualnych i po robocie... nawet dla kompletnego laika w tych sprawach - no ale wiadomo z czegoś zakłady też muszą żyć... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2004 18:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kristof200 napisał(a):
czy samemy czy w warsztacie ... hmmm tylko tyle... :diabel: wiadomo że jak nie czujesz się w czymś pewnie i nie znasz się zabardzo na czymś to ZAWSZE KOŻYSTAJ Z USŁUG FACHOWCA!!! w innym wypadku możesz sobie dorobić sporo kosztów... a swoją drogą to wystarczy troszkę zdolności manualnych i po robocie... nawet dla kompletnego laika w tych sprawach - no ale wiadomo z czegoś zakłady też muszą żyć... :peace:



a gdzie sie spuszcza stary plyn - jest jakis zawor, albo korek od spodu ???

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2004 20:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
ja swój płyn akurat wymieniałem przy okazji zmiany (regeneracji pompy wspomagania) ale każdy ma jakiś powód na to - tak czy inaczej troszkę się go zawsze rozleje na podłogę... ja to zrobiłem w troszkę hardcorowy sposób ale ważne że działa teraz bez zarzutu... pewnie są tam i jakieś zaworki (chociażby połączenie przewodu powrotnego przy maglownicy lub ten przy gruszce - ale w związku z brakiem kanału i mniejszą dostępnością w porównaniu z przewodami przy pompie postanowiłem zrobić to w sposób mniej kłopotliwy dla mnie...)

więc tak: jak mi strzeliła pompa wspomagania to płyn mi wyciekł w czasie jazdy... dobrze że akurat byłem w okolicy to zdążyłem jeszcze ściągnąć pasek z pompy i tak dojechałem na warsztat...

aby płyn był czysty i świerzy w całym układzie to musi zlecieć i z pompy wspomagania i przewodów dolotowych i wylotowych, z maglownicy, i z tej gruchy od wspomagania hamulców (zapomniałem nazwy) :diabel: ... a co się z tym wiąże trzeba troszkę przewodów powykręcać... jeśli chodzi o mnie to wyciągnąłem całkowicie pompę (trzeba tutaj rozkręcić te przewody dolotowy i wylotowe i zlać z niej płyn... teraz schodki... :P 3 butelki plastikowe (po jednej na każdy przewód) + taśma izolacyjna i mocujesz dość konkretnie do tych przewodów... po tym unosisz lekko na podnośniku przód auta i odpalasz fursona i tak: na przemian LEWO i W PRAWO kierownicą aż poczujesz większy opór niż wcześniej + HAMULEC (wspomaganie musi zaniknąć i pedał zrobić się zdecydowanie twardszy) - 2 osoba niech patrzy czy jeszcze płyn wycieka w tym czasie do butelki z przewodów...
jeśli już wszystko ściekło i jest ok - to składasz ponownie detale na swoje miejsce i zalewasz świerzego płynu...

PAMIĘTAJ!!! najpierw umieść pompę na swoim miejscu tak jak się należy i zamocuj ją - zacznij uzupełnianie płynu od pompy - zalej najpierw do komory dolotowej płyn (prawie na full`a) i delikatnie poruszaj kołem przy pompie w kierunku takim jak się porusza normalnie - wtedy ten płyn zostanie przepompowany przez wszystkie zaworki pompy i częściowo już się odpowietrzy... jak już w pompie w każdej komorze będzie oliwka to podłacz przewody tak jak się należy zaczynając od wylotowych i delikatnie wkręć przewód dolotowy ale nie skręcaj go jeszcze - zalej teraz płyn do zbiorniczka wyrównawczego i poczekaj aż zacznie pomału wyciekać z przewodu dolotowego (tego przy pompie) wtedy dopiero go dokręć...

teraz już tylko poskręcaj na gotowo układ i pilnuj stan w zbiorniczku...
no i oczywiście trzeba go odpowietrzyć... odpalasz furacza i tak jak przedtem PRAWO LEWO + HAMULEC (rób to powoli ale stanowczo i przytrzymuj przy max skrętu i na hamulcu przez chwilkę niech sobie powietrze spokojnie popłynie... w miarę potrzeby (jak będą wylatywać bombelki powietrza to będzie obniżać ci się stan oliwy w zbiorniczku) - dolewaj dopuki wszystko nie będzie tak jak wcześniej - ahaa po tym wszystkim przez jakiś czas (dopuki całkowicie się nie odpowietrzy) to będzie inaczej działał układ wspomagania - więc nie martw się to normalne - stan przejściowy i może czasami zaniknąć wspomaganie dopuki się nie unormuje całkowicie...

uff to chyba tyle - ale jak coś jeszcze mogę pomóc to śmiało pytaj... postaram się odpowiedzieć w miarę szczegułowo...

pozdrówka... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 19:24:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2004 21:35:52
Posty: 21
Dodam tylko jedno gdyz ostatnio i mnie to dotknęlo.Jak lac plyn do wspomagania to tylko zielony oryginalny VW (w sklepach wiedzą) koszt ok 50-60zl za litr .Od czerwonego plynu pompe i listwe szlag trafia.(Tak mi powiedzieli wszyscy mechanicy których pytałem).
Koszt wymiany plynu to ok.60 zl za usługę(Wa-wa więcj).
Korka spustowego nie ma, ale Was to nie obchodzi bo i tak nie Wy to robicie tylko mechanik.
Aby bylo solidnie trzeba operację przeprowadzic dwa razy w celu dokladnego wyplukania plynu czerwonego, totez trzeba od razu zakupic podwójna ilośc płunu zielonego.(ten pierwszy pójdzie później na straty bo bedzie to mieszanina jednego z drugim).
Odstep pomiędzy wymianą pierwszym razem , a drugim ustali mechanik ale będzie to około 200-300 km .
Ale koledzy powyżej maja racje:jak naprawiacie pompe lub rozbieracie cały układ to zapomnijcie o płukaniu bo chyba to nie będzie konieczne.
Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 20:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
tylko zielony oryginalny VW (w sklepach wiedzą) koszt ok 50-60zl za litr


dokładnie to samo co w aso jest oznaczone tajemniczym symbolem G00200, i kosztuje ok 70 /litr, mozna kupic w wiekszosci sklepów motoryzacyjnych, tyle ze w butelkach firmowanych przez FEBI o oznaczeniu:(chyba)6162. Zielony-25 / litr ,( czerwony jezt chyba 6161).

identycznie ma sie sprawa płynu do chłodnic

Pozdr

_________________
A 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: