.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.maja.2025 02:36:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo - czy działa prawidłowo ?
PostNapisane: 10.sie.2003 13:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Jak można bez przyrządów sprawdzić czy Turbo się załącza i działa ? silnik 1.8T Audi A4.

Jak dokładnie jest to odczuwalne podczas jazdy ? (bo podobno ma być słychać jakiś świst od 1750 obr/min ,a ja nic nie słyszę - faktycznie od tego momentu lepiej ciągnie - ale czy to wina Turbo czy wyższych obrotów ? :D )

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 13:25:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
To że masz TURBO powinneś czuc podczas jazdy i podczas pobytu na stacji. :wink:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 13:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 21:49:29
Posty: 195
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi V8
Ja turbiny nie mam a podczas pobytu na stacji to odczówam. Hmmmm... czyżbym jednak miał turbo??? :twisted: :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 13:43:25 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
DeS napisał(a):
To że masz TURBO powinneś czuc podczas jazdy i podczas pobytu na stacji. :wink:


O tak DeSik masz święta racje :lol: Wali po kieszeni ostro jak pomęcze tą moja turbinkę.
A że turbinka ci napewno śmiga to możesz stwierdzić jeżeli wciśniesz gaz i poczujesz taki fajne "szarpnięcie " które tak miło wciśnie cię w fotel :wink:

Tylko pamiętaj żeby o nią dbać :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 16:56:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Hugo napisał(a):
DeS napisał(a):
To że masz TURBO powinneś czuc podczas jazdy i podczas pobytu na stacji. :wink:


O tak DeSik masz święta racje :lol: Wali po kieszeni ostro jak pomęcze tą moja turbinkę.
A że turbinka ci napewno śmiga to możesz stwierdzić jeżeli wciśniesz gaz i poczujesz taki fajne "szarpnięcie " które tak miło wciśnie cię w fotel :wink:

Tylko pamiętaj żeby o nią dbać :P


Właśnie zrobiłem mały test - i faktycznie wciska w fotel - ale nie jak podaje producent od 1750obr/min tylko właśnie przy ok 2200 obr/min czuć wyraźnie

(i jak się wyłączy CARAUDIO to faktycznie jest przyjemny świst - tylko dość cicho - ale to chyba wina nowych silników :D )

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 18:33:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Maciek1024 napisał(a):
Właśnie zrobiłem mały test - i faktycznie wciska w fotel - ale nie jak podaje producent od 1750obr/min tylko właśnie przy ok 2200 obr/min czuć wyraźnie

(i jak się wyłączy CARAUDIO to faktycznie jest przyjemny świst - tylko dość cicho - ale to chyba wina nowych silników :D )


1750 to jeszcze zbyt małe obroty by turbo zaczęło produkować jakieś porządne ciśnienie. W moim 1.8T VAG podaje że maks. moment obrotowy jest od ok. 1950 rpm, ale faktycznie, to silnik dopiero dostaje dobrego kopa od 3000 rpm wzwyż.

A co do świstu, to zaczipuj dziewczynke - wtedy dopiero usłyszysz świst jak turbinka się będzie rozkręcać.

Pozdrawiam,

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2003 19:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:15:46
Posty: 538
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Audi A8 4.2q
w renówce w 2.1td jest orginalne turbo zapomniałem jakiej firmy chyba na c to nie słychacjego ale wciska nawet w fotel a jak starszy wlozyył od volvo (jush siadło) to gwizdało az miło ludzie sie patshyli
nie wiem wiem tylko ze od volvo cos trzeba było przekrecic i mozna było wkładac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2003 10:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam

Najszybciej sprawdzisz czy turbina pracuje odkręcając wąż/rurę pomiędzy turbiną a kolektroem dolotowym - musi lekko dmuchać.

Ze swojego doświadczenia wiem, że turbina nie powinna być wyraźnie słyszalna w czasie jazdy - u mnie zawsze jak było lepiej słychać turbinę to potem okazywało się, że albo rura wydechowa urwana, albo dziura w wydechu itp...
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2003 11:49:22 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
No właśnie.
Też mi się wydawało że chyba lepiej jak turbinki nie słychać zbyt mocno.... :roll:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2003 12:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Maridk napisał(a):
No właśnie.
Też mi się wydawało że chyba lepiej jak turbinki nie słychać zbyt mocno.... :roll:


... chyba, że ma się taką kolubrynę jak ja 8) wtedy jest to niesamowicie przyjemne dla ucha :D:D:D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2003 12:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 21:49:29
Posty: 195
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi V8
Ja też chcę turbinkę do swojego autka :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2003 14:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
Można nic nie rozkrecac a sprawdzić czy dziła.
Wysytarczy w miejscu gdzie jest kawłek gumowego węza za turbina go ścisnać i poprosic kogos zeby wcisnał gaz w samochodzie.
Czóc wyrażnie ze wąż puchnie jak silnik wchodzi na obroty

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 16:36:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Można samemu poruszać manetką od gazu ;-)
Dla mnie zaskoczeniem było to, że mój 1.6TD nie produkuje żadnego gwizdu. Wydaje mi się, że jak brykę kupowałem (3 tys km temu) to usłyszałem ją może raz, może dwa. Teraz słyszę tylko suchy szum w kabinie, gdy mocniej pociskam.
Czy to turbina zaczęła ostro trzeć (silnik ciągnie mocno) czy jest w stanie idealnym? Niunia zostawiła za sobą ponad 300 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 17:42:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Abram napisał(a):
Ja też chcę turbinkę do swojego autka :lol: :lol: :lol:


a co z projektem sprezarki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 19:18:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
sadki napisał(a):
Można samemu poruszać manetką od gazu ;-)
Dla mnie zaskoczeniem było to, że mój 1.6TD nie produkuje żadnego gwizdu. Wydaje mi się, że jak brykę kupowałem (3 tys km temu) to usłyszałem ją może raz, może dwa. Teraz słyszę tylko suchy szum w kabinie, gdy mocniej pociskam.
Czy to turbina zaczęła ostro trzeć (silnik ciągnie mocno) czy jest w stanie idealnym? Niunia zostawiła za sobą ponad 300 tys km.

A to ten sam silnik z golfa co ja mam?
To u mnie tubo słychać bardzo dobrze,(wyraźny narastający świst), jak się zepsuło to od razu było słychać, bo nie było świstu, no i czuć, bo silnik moolił.

Pozdro :)

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Ostatnio edytowano 25.paź.2004 16:29:09 przez Krzysiek123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 00:19:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Nie mam wiedzy na temat montowania tych silników poza Audi 80. Spróbuję rzucić okiem od ETOS-a. Mój ma oznaczenie SB.
Trochę brakuje mi tego gwizdu..

pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 07:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
[quote="sadki"]Nie mam wiedzy na temat montowania tych silników poza Audi 80. Spróbuję rzucić okiem od ETOS-a. Mój ma oznaczenie SB.
...quote]
W Audi 80 B2 były montowane 1.6TD o oznaczeniu CY (moc 68 lub 70 KM - w zależności od źródła), w B3 1.6 TD o oznaczeniu RA/SB o mocy 80 KM (moc urosła po dołożeniu intercoolera).
Silniki 1.6 TD były montowane również w VW tylko pod innymi oznaczeniami (jakimi - nie interesowało mnie to ;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: