.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.maja.2025 02:40:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy taka wada felgi Speedline jest normalna?
PostNapisane: 23.paź.2004 17:36:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Brat kupił wspomniane felgi Speedline 18". Założyli mu oponki i na wyważarkę, i okazało się, że szprychy mają różny stopień wystawania (niektóre są głębiej) :galy: Ten co wyważał mówił, że to niedopuszczalne. Jakie są wasze doświadczenia z tym producentem felg? Czy warto dalej brnąć w ten typ i tego producenta (w sklepie mu to wymienią - jak sprowadzą kolejny komplet :/ ).
A felga jest taka jak ta:http://sklep.tuning.pl/felgi.php?t_id=95&f_id=5&design=SPEEDLINE%202113%20SC%20-%20GT-One%20-Gold&r=8,5%20x%2018

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2004 18:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Nie znam dobrze tych felg ale najważniejsza rzecz to :
1 czy wszystkie felgi tak mają?
2 czy te nierówności są regularne?
3 sprawdzić samą felgę na wyważarce i nie może przekroczyć 10 gram
4 felgi mają być idealnie proste na bazie tzn sama obręcz ma się kręcić bez bicia bocznego i promieniowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 11:52:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
1. Mają to wszystkie, ale w różnym stopniu.
2. Nie jest to regularne.
3. Różnice przekraczały 60 g.
4. Sama obręcz nie ma bicia bocznego i promieniowego, ale widać że zmienia się grubość rantu tak jakby kiedyś była jajkiem i została nie wyprostowana, ale dotoczona.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2004 12:12:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem dokladnie o co chodzi czy chodzi o podejzenie uszkodzenia felgi zy o wade wrodzona ale napewno felig speedline sa godne polecenia wlasnei ze wzgledu na swoja wytrzymalosc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 11:54:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A czy znacie normę na wyważanie? Bo coś czuję, że będzie dyskusja z dealerem co się mieści w normie a co nie :/ :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 11:59:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli chodzi o normy to chyba takich niema ale kazdy wulkanizator ma jakies zdanie na ten temat i z tego co ja slyszalem to do 20g jest jeszcze dopuszczalne na strone felgi natomiast co wiecej to jzu trzeba szukac nierownosci czy to w feldze czy w oponie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:11:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Tak duże bicie jest na gołej feldze. Czy te 20 g to dla samej felgi nie za dużo? A że norm nie ma to trochę dziwne, bo przecież produkcja musi mieć jakieś badanie jakości itp. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:13:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie znam norm na same felgi ale jezeli kupujesz nowa felge to pewnie sprzedawca/importer powinien miec jakas specyfikacje normy jakosci ... ewentualnie mozesz sie z takim zapytaniem zwrocic bezposrednio do producenta ...pozniej w razie czego latwiej bedzie Ci dochodzic swoich praw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:15:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Tak z ciekawości: hans, to 20g to jest dla samej felgi czy dla felgi z oponą na niej zainstalowaną?

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:22:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Na odpowiedź od producenta czekam. Wtedy będę wiedział - mam nadzieję :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:30:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Quattro Pete napisał(a):
Tak z ciekawości: hans, to 20g to jest dla samej felgi czy dla felgi z oponą na niej zainstalowaną?

Pozdr.


felgi z opopna ...na strone czyli na 2 strony moze byc kolo 40 g ale jezeli jest wiecej to tez jest dopuszczalne bo czasami masa felgi jest tak duza ze takie roznice nie stanowia az tak duzej roznicy w stosunku do masy felgi ... mialem kiedys felgi gdzie na nowych oponach bylo do 40 g a felga byla prosta .... jak zaczlem jezdzic to z czasem okazalo sie ze kolo samo sie wywazylo ... poprostu kolo pod obciazeniem dopasowywuje sie i uklada ... po jakims czasie musialem znowu wywazac kolo ale juz mniej ciezarkow bylo potrzebne ... na tych felgach ktore teraz mam na jednym kole wyszlo ze nie trzeba bylo zakladac ciezarkow ... a przewaznie wychodzilo po 10g na strone ale to byly nowe D SP 9000 i felgi avus ... fakt ze jedna byla krzywa ale wlasnie po prostowaniu na niej nie trzeba bylo zakladac ciezarkow


oczywiscie wszystko tez zalezy od dokladnosci sprzetu na ktorym sie wywaza ...a z tym bywa roznie :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:37:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No to mnie zmartwiłeś. Ostatnio dałem do wyważenia komplet zimówek (Dunlop M2 205/50/16, nie do mojego auta) - na jednej przykleili 60 czy 70g i powiedzieli, że to żaden problem. Zakład niby renomowany i nigdy z nimi nie miałem problemów, więc nie dyskutowałem. Zobaczymy jak to będzie jeździć jak się założy na auto za parę tygodni...

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:45:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja zawsze po zimie , przynajmniej do tej pory wozilem same felgi do zakladu gdzie prostuja i kazalem im sprawdzac .... do tej pory a juz 3 zimy na alusach przejezdzilem , prostowalem tylko 2 felgi , jedna bo wjechalme w dziure i opone az rozdaro a druga tak poprostu okazala sie krzywa ... po takch zabiegach na felge nie wchodzi wiecej niz 30 g na strone felgi a przewqaznie miesci sie w 20g jezeli chodzi o zimowki i te felgi ( ATS 15")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 12:54:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Uściślę, że te 60-70g było na jednej stronie. Felgi - Enzo V, czyli dolna półka.

Optymalizacji napewno nie robili.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 19:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Norma na same felgi jest jako taka. Jeżeli felga jest nowa (nie krzywa) to powyżej 10g na stronę świadczy że coś już jest nie tak. U mnie w serwisie robi się optymalizację opony z felgą gdy wartość przekracza 40g na stronę (ciężarki nabijane) i 50g na stronę (ciężarki klejone). Faktem jest że sprzęt jakim dysponują niektóre serwisy pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście mój serwis miał na czym wyrobić sobie renomę bo częstym przykładem jest że nękani reklamacjami w innych serwisach pracownicy odsyłają w końcu klientów do konkurencji (czyli do nas) a owi klienci już od nas nie uciekają (tylko zostawiają duże napiwki hehe!). Tak na marginesie dodam że wyważarka Hoffman powinna już robić dobre wrażenie natomiast wystrzegać się napisu Uni-Trol na tym sprzęcie (sorry za reklamę ale chciałem pomóc).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 20:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
popieram wypowiedz kaczora w 100% sam pracuję na hofmanie i beisbarth to jedynie dwie firmy potrafiące produkować wyważarki natomiast nie zgadzam się z hansem mimo jego wiedzy i autorytetu na styku folga opona się nic nie dopasuje i ułoży. ułożenie prawidłowe następuje przy 3.5 atm i do takiego ciśnienia należy pompować nowo założoną oponę i dopiero wtedy ust. ciśnienie właściwę .inną przyczyną zmian w wyważeniu jest smarowanie rantu opony niewłaściwą pastą monterską np od cięzarówek która nie wysycha tak szybko lub wcale i powoduje obrót opony względem obręczy podczas hamowania a co za tym idzie zmianę wyważenia. stosujmy tylko właściwą pastę lub zwykłą wodę 3 sprawa to fakt iż koło wyważone i zajęte z wyważarki po ponownym założeniu wykazywać będzie ok 1-7 gr różnicy(tzw błąd montażu)to samo występuje w aucie(błąd mocowania) i nie należy się tym przejmować jest to nie wyczuwalne dla kierowcy ale i z tym można sobie poradzić stosując tzw doważenie na samochodzie są do tego spec.maszyny zaleca to bmw ale nie audi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2004 20:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
popieram wypowiedz kaczora w 100% sam pracuję na hofmanie i beisbarth to jedynie dwie firmy potrafiące produkować wyważarki natomiast nie zgadzam się z hansem mimo jego wiedzy i autorytetu na styku folga opona się nic nie dopasuje i ułoży. ułożenie prawidłowe następuje przy 3.5 atm i do takiego ciśnienia należy pompować nowo założoną oponę i dopiero wtedy ust. ciśnienie właściwę .inną przyczyną zmian w wyważeniu jest smarowanie rantu opony niewłaściwą pastą monterską np od cięzarówek która nie wysycha tak szybko lub wcale i powoduje obrót opony względem obręczy podczas hamowania a co za tym idzie zmianę wyważenia. stosujmy tylko właściwą pastę lub zwykłą wodę 3 sprawa to fakt iż koło wyważone i zajęte z wyważarki po ponownym założeniu wykazywać będzie ok 1-7 gr różnicy(tzw błąd montażu)to samo występuje w aucie(błąd mocowania) i nie należy się tym przejmować jest to nie wyczuwalne dla kierowcy ale i z tym można sobie poradzić stosując tzw doważenie na samochodzie są do tego spec.maszyny zaleca to bmw ale nie audi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: