Diagnostyka VAG to podstawa. Awaryjnie można spróbować zmierzyć omomierzem co dzieje się na dwóch skrajnych bolcach po zdjęciu wtyku z potencjometru przepustnicy. Po puszczeniu pedału przyspieszenia przy zgaszonym silniku i wsłuchaniu się w dźwięki wydobywające się spod otwartej maski powinio być słyszalne kliknięcie to jest moment przełaczenia mikrowłącznika w potencjometrze (mierząc na dwóch skrajnych bolcach powinno być "0"om) to jest sygnał do ECU że musi się brać do roboty i stabilizować obroty biegu jałowego. Po przyciśnięciu pedału obwód się rozwiera.
Taką diagnostykę możesz zrobić na pierwszy rzut.
Brak efektu przełączania może świadczyć o uszkodzeniu mikrowłącznika w potencjometrze lub konieczności regulacji położenia przepustnicy bo takowa istnieje (dwa wkręty mocujące od spodu). Linka przyśpieszenia powinna mieć minimalny luz nie może być napięta.
To są takie moje przemyślenia z marszu
