.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:44:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z cisnieniem oleju
PostNapisane: 08.lis.2004 11:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Koledzy niestety moj problem z cisnieniem oleju wraca jak koszmarny bumerang. Przypomne silnik po remoncie generalnym i nastepujace objawy :
po odpaleniu po remoncie cinienie w miare oki niestety w miare uzytkowania powoli jest coraz gorzej. Co prawda nie wymienilem pompy olejowej ale z dwoch zrobilem jedna i zadnych luzow na pierscieniach w pompie nie ma. Teraz sytuacja ma sie nastepujaco : po odpaleniu przez chwile okolo 4 atmosfer po kilku minutach na wolnych robi sie juz tylko 2 a silnik nie jest jeszcze nagrzany a potem to juz totalna lipa wskazowka na wolnych lezy prawie na 0 a na obrotach max do 3 (wskazania oklamuja o jakies 0,8 bara ale to i tak nie ratuje sytuacji)

Prosze o pomoc SILNIK 2,2 Turbo 10V model 1B

Ewentualnie odrazu napisze że szukam wyzej wymienionego silnika w dobrym stanie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 12:18:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A może to czujnik lipę pokazuje ? Sprawdzaliście ciśnienie na manometrze ?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 14:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
niestety sprawdzilem
zreszta jak by byl czujnik to szklaneczki by nie graly
ogolnie lipa :(

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ciśnienie oleju
PostNapisane: 08.lis.2004 15:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
spkojnie, jeszcze nie kupuj silnika...
Jeśli zrobiłeś kapitalny remont, to raczej znikające ciśnienie nie powinno być wynikiem zużycia. To, że ciśnienie jest na zimnym silniku (olej zimny - gęsty), a po rozgrzaniu znika, świadczy o tym że gdzieś po drodze sobie ucieka z układu.... Sprawdź jescze raz, czy założyłeś wszystkie uszczelki (nie znam tego silnika, ale między pompą oleju a blokiem chyba powinna taka uszczelka być - jeszcze nie widziałem silnika, żeby jej nie było), sprawdź, czy coś nie jest pęknięte (wał, blok) i czy na wszystkich panewkach i tulejkach (główne, korbowe, wałek rozrządu itp.) jest taki luz jak powinien (czyli się kręci a luzu nie wyczujesz...). Stawiam na pompę oleju (albo uszczelkę pod nią), przerabiałem to wiele razy. W każdym razie jeśli silnik świeżo po remoncie, to raczej jest to wyciek spowodowany brakiem czegoś (uszczelki, śruby) albo wadą pompy (sprawdź zawór przelewowy - czasami olej gubi ciśnienie przepływając pomiędzy wyrobioną kulką (suwakiem) a prowadnicą, jeśli jest pompa dwusekcyjna (jeszcze raz - nie rozbierałem tego silnika), to może też "ginąć" pomiędzy sekcjami.
Jakie jest dokładnie ciśnienie (mierzone manometrem) oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i przy 3 tys? Jeśli masz na wolnych 0,8 atm. to nie jest tak źle... Co nie oznacza, że nie powinieneś sprawdzic.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 15:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
to ja dozuce 2 grosze :) , co prawda nie w audi , ale tez w samochodzie ( moim pierwszym maluszku :diabel: ) i tu odezwie sie fala krytyki ?? :)
do rzeczy: nie wiem jak jest zbudowany silnik o ktorym jest mowa, niemniej jezeli istnieje w wale cos takiego jak broki ( zaslepka walu korbowego) to sprawdz czy jest na swoim miejsci , dobrze wbita czy nie wypada. tyle zmarnowalem nerwow z tym moim pierwszym maluszkiem , wszytsko zmienilem , generalke zrobilem, a tu dalej sie swiecilo. po zrzuceiu miski brat dopatrzyl sie ze brok jest tak jakby nie wbity do konca, i puszczql olej. po wbiciu nowego bylo piknie, bez czerwonej lampeczki. Sprawdz moze to to , jezeli takie cos istnieje w wale OOOO
Pozdrawiam

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 16:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jak mowisz ze siekają popychacze to chyba rzeczywiście coś z cisnieniem oleju cienko. Wykluczając zuzyte popychacze , to moze wypadaloby sprawdzić czujnik cisnienia, ten duzy. U kolegi wymienilismy ostatnio bo bylo tak jak u ciebie, na rozgrzanym wsazowka kladla sie prawie na 0. Po wymianie czujnika, na rozgrzanym silniku na oleju polsyntetycznym trzyma na wolnych 2 bar, po dodaniu lekko gazu (2500obr) wskazowka kladzie sie w prawo na max.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 16:59:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak sobie mysle ze to moze byc pompa. uszczelka oczywiscie jes ale moze suwak wyrobil juz prowadnice i puszcza miedzy obudowa ?? dlatego wrzucilem ze szukam pompy. czekam na dalsze sugestie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 19:15:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tlok i sprezyne do pompy olejowej kupisz nowe za 56 pln w ASO ..... zacznij myslec o kupowaniu nowych rzeczy ze sprawdzonych zrodel bo wyjdzie ze za pienieadze ktore utopiles w tym silniku do tej pory , mialbys juz nowy w ASO ;)

na moje to blok jest krzywy albo popekany a jezeli chcesz pompe wymieniac to tylko nowa bo jak kupisz uzywke to znowu bedziesz na niej psy wieszal.

a wogole to mowie , szukaj silnika albo calego auta po drugiej stronie granicy ... teraz to nie problem przywiezc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2004 19:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Pompka oleju bedzie pasowała od wiekszosci pieciocylindrówek, tzn byly uzywane identyczne, w tym NG na pewno, bo moj kolega do MC wstawil od NG i jest lux. Starsze pompy mają dwa wcięcia na kole nachodzącym na wał korbowy. Nowsze pompy mają 4ry, i elegancko mozna je wsadzic na stary wał. Jak cos to mamy kolegi pompe od silnika MC. Myslelismy ze pompa jest padnięta, wymienilismy na drugą i nic sie nie zmieniło z cisnieniem. Na tej wymienionej w tej chwili jest max cisnienia z dobrym czujnikiem, podejzewam ze na starej tez tak by bylo. Jak chcesz na probe to ci przeslemy, jak bedzie git to wyslesz jakąś symboliczną kwotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: