.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:37:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jakie cisnienie w 2.3 l B4
PostNapisane: 02.lis.2004 13:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
Witam. jestem nowy na forum i w tematyce aut :)
mam audi b4. wsadzilem gaz. ale po tym zaczely mi sie pieprzyc 2 rzeczy: wskaznik do obrotosciomierza raz chodzi a czasami mu sie szaleje :( oraz czasami zaswieca sie czujnik oleju. po tym jak tylko sie ciscnienie oleju zaswiecilo, to oczywiscie sprawdzilem stan a takze wymienilem olej. wiem juz ze popelnilem maly blad chyba przy wymianie. Nie wiedzialem jaki lal poprzedni wlasciciel, ale przypuszczam, ze byl to mineralny castrol. ja wlalem polsyntetyk. swiatelko dalej raz swiecilo raz nie. wymienilem czujnik. narazie sie nie swieci-ale to dopiero testuje czy to czujnik. mniejsze z tym. sprawdzilem cisnienie. Na urzadzeniu wyskakuje mi na malych obrotach po odpaleniu na zimnym silniku 0,5 Mpa potem sobie spada do ok 0,4 a na obrotach to wskakuje 0,6 i ciut wyzej. Pytanie moje brzmi czy takie cisnienie jest ok? czy powinienem wymienic jeszcze raz olej na mineralny? (wiem ze bylo pisane o olejach na forum juz wiele razy i czytalem to). czy tez moze pojezdzic na tym oleju i przetestowac czy sie swieci teraz ten sygnal czy nie i np po zimie zmienic na mineralny? szkoda mi troche tej kasy co juz wlozylem w moja niewiedze :( mial ktos juz problem z obrotosciomierzem? jak tak to moze jakies wskazowki? z gory dzieki za odp

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2004 13:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Cisnieni zmierz na gorącym silniku 90st. C bo na zimnym wskazania sa nieprawidłowe, bo olej jest gęstszy. Na wolnych obrotach jak bedziesz miał okolo 1,5 bar to bedzie git. Przy wysokich będzie wzrastać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2004 13:59:21 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Na zimnym masz w sumie ok. Ale sprawdź tak jak napisał Wowo. Bo taki pomiar o niczym nie świadczy.

ps. Napisz jaki silnik masz w aucie.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 00:07:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Maridk napisał(a):
Na zimnym masz w sumie ok. Ale sprawdź tak jak napisał Wowo. Bo taki pomiar o niczym nie świadczy.

ps. Napisz jaki silnik masz w aucie.
jak jaki czytaj temat :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 10:42:13 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A rzeczywiście. :D :D

Co to problemów z obrotomierzem to albo coś nie tak ze stykami na zegarach albo zaśniedziała końcówka przy rozdzielaczu napięcia doprowadzająca sygnał do obrotomierza. To na początek.

Odnośnie oleju. Jeśli już zmieniłeś olej na półsyntetyk to przy nim zostań. Ewentualnie zmień go za jakiś czas żeby wylać wszystkie syfy jakie wypłukał półsyntetyk po pozostałościach minerala. Sprawdź koniecznie ciśnienie na rozgrzanym aucie.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 10:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam przy instalowani instal gaz napewno cos ruszyli daltego ze potrzebny jest im syg z obrotomierza pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 18:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
woow dzieki za takie zainteresowanie. Tez tak myslalem, ze przy zakladaniu gazu mogli mechanicy cos naruszyc. Jadac ostatnio znowu mi sie zaswiecilo. Ale zauwazylem pewna zbierznosc. Mianowiscie czujnik oleju zapala sie wtedy, gdy wlasnie wysiada obrotosciomierz. (wyglada to tak jak by wogole nie mial obrotow. czyli wskazuje 0 a potem probuje sie znowu podniesc) A wysiada tez w sumie od czasu do czasu. Wiekszosc czasu chodzi ok. Postaram sie zmierzyc cisnienie tak jak mowicie. Silnik chodzi jak zyleta. Przynajmniej na sluch tak mi wyglada. Jak tylko zmierze cisnienie, to dam znac ile wskazuje.
Po wylaniu tych wszystkich brudow, co wyplukal polsyntetyk wymienic potem na mineral? czy tez dalej lac polsyntetyk?

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 21:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
półsyntetyk

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2004 21:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
półsyntetyk

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2004 08:29:48 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Skoro tak to na bank jest to końcówka przy rozdzielaczu zapłonu pobierająca sygnał do obrotomierza. Sprawdź w miejscu gdzie jest kopułka i rozdzielacz gdzieś masz wtyk. Wyjmij go i zapał auto. Będziesz miał taki objaw że obroty spadną zaświeci się olej a silnik będzie chodził bez zarzutów. Pozostaje Ci sprawdzić przeczyścić styki w tej końcówce ewentualnie sprawdzić przewód czy nie jest gdzieś przetarty. Działaj.

ps. Lej półsyntetyk już cały czas skoro zacząłeś go lać. Nic się nie stanie. Będzie lepiej.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 20:49:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2004 11:22:57
Posty: 67
Lokalizacja: Tuchow
wielkie dzieki
sprawdizlem kabelki i okazalo sie ze te h.... gazownicy (leniwi faceci) :) niestety ale jeden kabelek pozostawili slabo zaizolowany i on sobie tak latal jeszcze do tego nieprzymocowany (co wczesniej mialo miejsce :) ). Ten oto prawdopodobnie dotykal sobie od czsu do czasu silnika co robilo taka robote ,jak by sie dotykalo masy. Narazie zaizolowalem i czekam na efekty :) Mam duza nadzieje ze to to :)

_________________
B4 2.3l E Gazik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: