.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:31:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: FALUJĄCE OBROTY A4 ADR (bez LPG)
PostNapisane: 12.lis.2004 13:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Witajcie,
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem rozwiązania takiego problemu. Dlatego w temacie wpisałem mój model silnika, może jeszcze ktoś inny skorzysta w przyszłości.
Do rzeczy: niedawno pojawił się ten problem. Pierwszą rzeczą było podłączenie samochodu do kompa i test Vag-iem. Nic nie wykazał - powtarzałem kilkakrotnie odczyt błędów i nie było żadnych. Czytałem w innych postach że wpływ na falowanie wolnych obrotów mają najczęściej: sonda lambda i silnik krokowy.
Jeżeli chodzi o sondę, to sprawdziłem ją na 2 sposoby: w Vagu w jej bloku wartości napięcie wskazywało od 0-1V, dodatkowo wypiąłem ją ze złącza, odpaliłem samochód bez (czytałem że wtedy komputer ją emuluje) i obroty falowały dalej. Wychodzi na to że jest raczej sprawna.
Silnik krokowy. Tutaj jestem zielony i proszę o pomoc. Otóż o ile przy jednopunktowym wtrysku miał on postać odrębnej części dokręconej do korpusu, to tutaj jest wbudowany w kolektor ssący. I teraz pytanie - jak go sprawdzić? Piszecie w postach o czyszczeniu. Jak się to ma do do mojego modelu silnika? Podejrzewam że rozwiązanie jest takie same dla wszystkich wielopunktowych wtrysków, a więc liczę na Waszą pomoc. A może jest jeszcze inna przyczyna? Samochód ma przejechane niecałe 120tkm

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 14:31:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
ADR to konretnie co za silnik?

Jak ta są świece :diabel: to kiedy ostatni raz były wymieniane? Choć gdyby to faktycznie jakaś świeca przerywała, to chyba VAG tool by wypluł jakieś kody... nie wiem.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 15:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
zacznij od zdjecia i wyczyszczenia przepustnicy, u mnie tez byl taki obja ze falowaly obroty w przedziale 700 - 1000 obr, po wyczyszczeniu jak ręką odjąl, ewentulanie jeszcze moze być walnięty czujnik temp. silnika.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 17:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Blady dzięki za podpowiedź. Jeżeli chodzi o ten czujnik temperatury to raczej powinien być sprawny bo błędu VAG nie pokazuje. Mogę go odłączyć i sprawdzić reakcję silnika, tylko powiedz mi gdzie się znajduje. Jakbyś jeszcze mógł to napisz mi więcej o czyszczeniu przepustnicy - na co konkretnie zwrócić uwagę. Obejrzałem cały układ wolnych obrotów - jest tam silnik krokowy, tylko mocowany od dołu, a więc trzeba wyjąć cały korpus przepustnicy. Do niego jest dołączonych kilka węży, raczej dam to mechanikowi do rozebrania. Napiszę jeszcze dokładnie objawy: po przygazowaniu falują wolne obroty, zakres jest różny. Czasem od 700-1000, ale potrafią też spaść do 400. Powtarza to się kilka razy i stabilizują się w okolicach 800-900.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 00:21:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
JA mam silnik ADP 1.6 z roku '95

Mialem podobny problem obroty mi falowaly w zakresie 500-2000 i przyczyna tego byla jedna - uszkodzony czujnik halla - koszt ok 200zł. Jednak u mnie na Vagu byl blad G40 - czyli czujnik halla.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: