.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:28:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nierówne obroty - pomocy ;(
PostNapisane: 30.paź.2004 10:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Witam, wiem że ten temat był poruszany na forum juz chyba kilkadziesiąt razy, ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku. Mam Audi 90 2.3 NG 1991r wersja USA. Gdy zapalam zimny samochód obroty wachają sie w granicach 200 - 1000, jeśli nie przytrzymam go na gazie to zgaśnie, z rury kopci okropnie(biały dym- woda??), po przejechaniu 1km obroty wachają się już w granicach 900-1000 i już tak nie kopci, na przeglądzie powiedział mi że nie pali jeden gar, wymieniłem świece i przewody, jest troszke lepiej ale to nie było to, może problem tkwi w tym że po przekręceniu stacyjki świeci mi sie "Check" ale pozniej znika gdy zapale samochód, proszę pomóżcie;(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 10:37:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
maasz lpg ? ... czy tak sie dzieje na benzynie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 11:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Nie mam gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 11:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
sonda??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 11:58:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak mowisz ze kopci na bialo to sprawdz sprezanie , byc moze ze padla uszczelka pod glowica i zalewa CI woda jeden cylinder , wtedy diagnoza ze nie pali na jeden cylinder bylaby sluszna i wymiana swiec nic nie pomoze ... zwroc uwage czy i ile ubywa Ci plynu chlodzacego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 13:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
witam
ja mam dokladnie takie same objawy , zmienilem swiece, przewody :) i dalej to samo a wody(plynu) mi ubywa i to dosc sporo tak z litr musze dolac na tydzien mniej wiecej :(
i tez mam wrazenie jakby na jeden gar nie palila. zwlaszcza rano jak odpalam musze przegazowac zeby zaskoczyla na wszystkie...
coraz bardziej sie przekonuj raczej ze to uszczelka.
Pozwiedzcie czy samemu bede w stanie zrzucic glowice, i wymienic uszczelke ?? ( przy okazji chce zeminic uszczelniacze bo troszkie oleju bierze) ?? i na co jeszcze zwrocic uwage po zrzuceniu glowicy , co zmieniac itp itd... dzieki z gory

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 14:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Adam jesli bierze Ci plynu i zostawiasz smuge bialego dymu to poszla uszczelka pod głowicą nie jeździj tak tylko szybko na warsztat! :) palący się "check" przy przekręceniu stacyjki to w tych audicach normalna sprawa, ale powinna zgasnąć po odpaleniu silnika - jeśli nie gaśnie to wtedy trzeba "check" w warsztacie zrobic :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 14:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Piszecie że winna za "smuge dymu" jest uszczelka, jaki będzie koszt jej wymiany, oraz czy może ona powodować te "skaczące" obroty??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 15:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
oczywiscie ze moze, ale jesli po zalozeniu uszczelki dalej beda Ci obroty skakaly to sprawdz czy nie ssie gdzies lewego powietrza.... przyczyn moze byc mnostwo ale najpierw zrob ta uszczelke..

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 20:07:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat, bo mam podobny problem (może to zbyt duże słowo, bo zbytnio mi to nie przeszkadza, ale pewna przypadłość następuje).

Otóż w moim B4 ABK na ciepłym silniku zdarza się, że kiedy stoję obroty spadają tak mniej więcej do 750 i wracają do 800. Towarzyszą temu lekkie wibracje. We wtorek zmieniam świece, oleje, filtry, etc. Może warto także wymienić kable WN? Co myślicie?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 20:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Może warto także wymienić kable WN? Co myślicie?

Odłącz akumulator na parę minut, po podłączeniu załącz stacyjkę na ok 2-3 min (bez odpalania) i.... napisz czy pomogło?

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 20:48:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Spróbuję zrobić tak jak radzisz. Jednak najwcześniej dopiero w poniedziałek :) Napiszę później co i jak.

Na marginesie - rozumiem, że będzie to taki "reset" kompa sterującego?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 20:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
U mnie pomaga na 2 tygodnie potem to samo :zly: trzeba ponowić.

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 00:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Witam ponownie, zauważyłem następny niepokojący mnie problem, więc podczas tych falujących obrotów gdy jadę i wciskam gaz do połowy wszystko jest OK, natomiast gdy wcisnę do "podłogi" - niespodzianka, obroty spadają, zero przyspieszenia, dlaczego?? Objawy te znikają po 1-2 km, z gazem jest ok, obroty nie falują i juz tak nie kopci. O co tutaj chodzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 13:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
czy to jest ta uszczelka, czy jeszcze cos innego??

_________________
Audi 90, 91r, 2.3 NG USA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 16:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 15:47:27
Posty: 260
Lokalizacja: słupsk
Adam;-) napisał(a):
czy to jest ta uszczelka, czy jeszcze cos innego??

ja mialem to samo i musialem zmienic koputer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 23:28:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Jezeli leci bialy dymek albo cos w rodzaju bialego osadu z ruru wydechowej do tego brak mocy to naprawdopodobniej uszelka (u mnie to bylo). Jesli troche sie znasz to wymienisz sam. Uszczelka bedzie kosztowac w granicach 100zl (zalezy tez czy hiszpanska czy niemiecka-drozsza). Dobrze by bylo glowice splanowac w warsztacie, bo lekka nierownosc i kolejna uszczelka pojdzie sie :!!: Uszczelniacze to ok. 10 zl/szt. No i podstawa to dobry klucz do przykrecenia glowicy - u mnie to taka gwiadeczka + dluuga przedluzka :) Aha, klucz z dynamometrem nie zdaje egzaminu bo i tak zawsze trzeba przykrecic mocniej niz ksiazka pisze :P.
Co do palenia nie na wszytkie garnki polecam zmierzenie cisnienia na garnkach. Mierzysz, potem troszke oleju skrzykawka do komory i mierzysz znow. Jesli jest za niskie i nie podskoczy po oleju to zawor nie domyka a jesli podskoczy to moga byc pierscienie :/
Wszystko co tu napisalem opieram na wlasnych doswiadczeniach z B2 1.6B oraz 4000CSq 2.2B.

Pozdr

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi ze "..wymiana uszczelki i planowanie to będzie ok. ..... 300zł za samą robociznę + 100zł uszczelka..", czyli łącznie ok 400zł, przeżyłem lekki szok, napiszcie mi czy to naprawdę tyle kosztuje??

_________________
Audi 90, 91r, 2.3 NG USA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 00:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
grubo bym sie zastanawiał czy przyczynal leżałaby po stronie uszczelki jeżeli objawy białego dymienia ustały jak napisałeś .... a co z ubywaniem płynu???
z falującymi obrotami w 2,3 walczysz nie tylko ty :): ja powiem ci ze podstawą jest sprawny osprzęt i szczelny dolot, dalej regulacja >ale porządna > bo co sie okazuje nawet w dobrym zakładzie nie zawsze potrafią ustawić zapłon.

dodam tylko ze u sibie po odłączeni przewodu zapłonowego od jednego cylindra nie widać róznicy w pracy motru (oczywiście mowa o wolnych bo >wkręcał by sie napewno inaczej :diabel: )

odnośnie ciśnienia warto byłoby je zbadać dla pewności > bo my możemy sobie tu gdybać...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 11:11:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Jaki waszym zdaniem to jest koszt?? Zna ktos "normalnego" mechanika z Tych , Oświęicmia??

_________________
Audi 90, 91r, 2.3 NG USA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: