.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:24:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kiedy jezdzic z wlaczonym ABS a kiedy z wylaczonym
PostNapisane: 20.lis.2004 01:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
z tego co wiem najlepiej wylaczac ABS w ekstremalnych warunkach bo wtedy tak jakby nie bylo hamulcow.....

dzis testowalem dzialanie ABSu o opon letnich... na lodzie ze sniegiem i myslalem ze mi noga odpadnie od kopania.... test nie potrwal dlugo pojechalem do domu szybko zalozyc zimowki i znowu ten sam test hamowanie duzo lepsze jednak na oblodzonej drodze chyba lepiej wylaczyc ten ABS przynajumniej przy malych predkosciach... jakie sa wasze doswiadczenia?

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 01:22:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
moje doswiadczenie jest takie:

kopie za wczesnie = cos nie tak z ABSem= pewnie uszkodzony którys czujnik.

kiedys sie nie dohamowałem na podporzadkowanej, wypadlem na głowna, fart ze nic nie jechalo (np przecinak) :P , poki co jestesmy, w jednym kawałku :peace:

Od tamtego czasu po odpaleniu niooni mam zawsze ABS AUS :peace: , zawsze moge go właczyc przyciskiem, tylko po co??? :!!:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 01:26:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ABS wcale nie skraca drogi hamowania a daje kontrole nad kierunkiem jazdy podczas ostego hamowania , natomiast jezeli masz wrazenie ze dobrze umiesz zapanowac nad autem wposlizgu to ABS jest Ci niepotrzebny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 01:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Kiedys czytalem w "madrych ksiazkach" ,ze przy jezdzie na swiezym sniegu lepiej wylaczyc ABS (jesli jest wylacznik).
Wowczas podczas hamowania "zablokowane" kola zgarniaja snieg tworzac
klin ze sniegu przed kolem co poprawia przyczepnosc przy hamowaniu przy jezdzie na wprost.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 01:27:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
no właśnie, po co, skoro są modele fabrycznie lepiej wyposażone, tzn w brak abeesu :)
ja tak mam i sobie cenię ten komfort ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 02:48:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2004 01:13:42
Posty: 64
Lokalizacja: wawa
jakis czas temu nie dysponowalem taka zabawka jak abssssss

i jedno co moge powiedziec to czy go masz czy nie to Twoja sprawa ale zawsze lepiej go miec bo:

jak depniesz w pedał to nie jezdzisz pozniej na kwadracikach zastanawiajac sie CO TO :galy: ??

no i moze droga do stopu nie jest krotka, to masz jeszcze szanse na skret :D

czesciej uzywam latem niz zima

_________________
B4 bylo
S3 jest
RS4 bedzie jak tylko sprzedam S3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 02:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
No niestety w polskich realich ABS (nopwszej generacji ktory jest dość czuły np. w FABI) zastosowany w lekkich autach może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji, a mianowicie mowa tu o tzw. tarkach na skrzyzowaniach (pewnie każdy sie z tym zjawiskiem zmarszczonego asfaltu spotkał) niestety koła lekkiego pojazdu na tej tarce odrywają sie od nawierzchni co powoduja natychmiastowe zadziałanie ABSu i odbicie pedału hamulca do tego stopnia ze prwie nie ma mowy o skutecznym hamowaniu. Sam sie kiedyś wielce zdziwiłem jak dojezdzając do skrzyzowania i to wcale nie szybko, po wcisnieciu hamulca poczułem gilanie w stope z równoczesnym specyficznym chrobotaniem działąjącego ABSu, wyleciałem prawie na srodek skrzyzowania a auto zaczlo dopiero konkretnie hamować po przeleeaniu przez tą zakichaną tarkę. Działo sie to w piękny letni słoneczny dzień, opony były rozgrzane asfalt suchutki a ja spocony ze strachu wkleszczałem w pośpiechu wsteczny zeby jak najszybcie wycofać w miejce w którym bym sie na 100 % zatrzymał tym samym samochodem nie mającym ABSu ! Całe szczęście że nie jechałem szybciej i nie zacząłem puźniej hamować bo pewnie nie miał bym teraz okazji zanudzać was tą opowieścią :P

Dla mnie chyba jednyą prawdziwą zaletą ABSu jest możliwosć bezpiecznego hamowania kiedy jedna strona auta porusza sie po mniej przyczepnej nawierzchni niż druga. W takim wypadku auto bez ABSu przy gwałtownym hamowaniu zaczyna sie obracac kręcąc bączki

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 10:30:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja zawsze jeżdze z ABS-em , pozatym zapinam pasy :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 10:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no nie opowiadajcie ze lepiej śmigać z wyłączonym absem >
proponuje zrobić rzetelnie test absu na śniegu, lodzie ogolnie w zimie a nie terzeba będzie juz nic wyjaśniać :)
z abs przynajmniej nie postawi fury bokiem
co do suchej nawierzchni, lato, i występującej tarce czy nierównościach tego typu to abs w tym momencie jest faktycznie wprowadzany w błąd i moze sprawe komplikować> chyba dlatego jest momtowany wyłącznik :peace:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 11:03:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
A u mnie nie ma wyłącznika ABS. Czy to normalne, czy może z autem było coś motane i odstaje ono trochę od fabrycznej serii w tej kwestii?

Oczywiście sam ABS jest i jak najbardziej działa, natomiast nie mam możliwości go wyłączyć, a już napewno nie z pozycji konsoli środkowej.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 11:20:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sebolec napisał(a):
A u mnie nie ma wyłącznika ABS. Czy to normalne, czy może z autem było coś motane i odstaje ono trochę od fabrycznej serii w tej kwestii?

Oczywiście sam ABS jest i jak najbardziej działa, natomiast nie mam możliwości go wyłączyć, a już napewno nie z pozycji konsoli środkowej.

bywalo i tak ze nie ma wylacznika ABSu w kabinie (ja tak np mam) - mozne wowczas wyciagnac bezpiecznik albo zrezac przycisk przerywajacy obwod.
mnie akurat brak wylacznika nie przeszkadza (co innego gdyby brakowalo pedalu hamulca :P )

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 11:29:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
bywalo i tak ze nie ma wylacznika ABSu w kabinie (ja tak np mam) - mozne wowczas wyciagnac bezpiecznik albo zrezac przycisk przerywajacy obwod.
mnie akurat brak wylacznika nie przeszkadza (co innego gdyby brakowalo pedalu hamulca :P )


Mnie również ten brak nie przeszkadza, pytałem tylko z ciekawośći. Dzięki!

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: