.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:25:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pompa wody do wymiany
PostNapisane: 19.lis.2004 23:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 22:41:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
wiem ze to juz bylo ale czasy mamy ciezkie zycie robi sie coraz bardziej skomplikowane i do tego jeszcze jakies pompy sie zacieraja. w tym ukladzie mam pytanie co do tego tematu. otoz jaka kasa za w/w? (silnik ABK) jak to jest ze zmiana? trzeba ruszac rozrząd? wedlug mnie wystarcz tylko oslone zrzucic, robil ktos to? duzo pracy? z czym najwiekszy problem? z gory dziki za odp i pozdo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 00:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
raczej niestety nie obędzie sie bez ruszania rozrządu, być moze wystarczy zdemontować gorną i środkową osłonę rozrządu i zdjęcie paska z koła pasowego wałka rozrzadu !

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 00:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Demontaz czesci ukladu :
-> Oproznic z plynu uklad chlodzenia.
Odkrecic nakretki srub mocujacych napinacz paska alternatora oraz srub mocujacych alternator
Pochylic alternator w kierunku silnika i zdemontowac pasek klinowy.
Zdemontowac oslone paska zebatego napedu rozrzadu.
Odkrecic kol pasowe pompy. Opasac i zacisnac pasek w rowku kola pasowego, co umozliwi odkrecenie sruby mocujacej kolo na walku pompy.
Odkrecic opaski i zdemontowac przewody z kroćcow pompy.
Odkrecic sruby mocujace i zdemontowac pompe. Sruby mocujace pompe i kolo pasowe napedzajace pompe dokrecac potem przy skladaniu momentem 20 Nm

-> Pompa nie jest przeznaczona do naprawy i w przypadku uszkodzenia pompe, nalezy wymienic na nowa. Po wymonotwaniu pompy, nalezy odnalezc slady przeciekow plynu chlodzacego oraz sprawdzic lozyska, obracajac walkiem pompy. Przed wymiana pompy odkrecic obudowe termostatu i wymonotwac termostat. Odkrecic sruby mocujace i zdemontowac pompe. Wymienic uszczelke pompy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 12:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Jak wymieniałem u siebie w ABK pasek od pompy wodnej to nie musiałem nic z rozrzadu ruszać - nawet osłony. Może w autach bez klimy jest inaczej. Ale u mnie jest tak, że patrząc od przodu samochodu najpierw siedzi pasek od klimy, potem wody i wspomagania, alternatora i rozrządu. Z wymianą tych trzech ostatnich nie ma problemu, ale pasek od klimy to będzie chyba kłopot, coś mi się wydaje by go zdjąć to trzeba demontować taki element mocowania silnika z przodu. Mam rację czy nie przyjrzałem się dokładnie ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 13:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Nie pamiętam dokładnie ale coś tam trzeba poluzować. Wiem jedno - wymiana paska trwa do 30 minut -nie ma dużo roboty...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: