.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:23:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 16:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
CoRvAx napisał(a):
zapomnialem:)
mnie pali 14 to nie za duzo?
1.8 gaznik pierburg 2e lub 2e2 choc slyszalem ze gaznik nie ma znaczenia :?:
pozdro


no mi bierze w miescie ok.10 a w trasie ok 8-9 ale jak jedzaiesz spokojnie to 8 to max.

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 18:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Co od softu do LPG to mam pewne zbiory , moge stworzyc katalog na ftpie i zaproponowac wymiane softu i doswiadczen .... ale niestety cos jest problem z ftp AKP :zly:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 18:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Duzo mądrych technicznych słów a ja powiem prosto albo mało pali albo dobrze idzie jadno albo drugie ,nasi dziadkowie już to stwierdzili na Syrenach i Warszawach, żeby Was pocieszyć mój pali 17,5 gazu na trasie ale zawsze jade pierwszy :peace: i nic nie majstruje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 18:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
mały v8 napisał(a):
Duzo mądrych technicznych słów a ja powiem prosto albo mało pali albo dobrze idzie jadno albo drugie


No własnie tez tak myślałem , a okazuje sie ze może palić mniej i jeździć przyzwoicie , zszedłem ze spalaniem o 2 ltr a jeździ sie duuuużo przyjemniej. Brak strzałów w wydech ani razu jak go ustawiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 18:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Miki_V6 napisał(a):
Co od softu do LPG to mam pewne zbiory , moge stworzyc katalog na ftpie i zaproponowac wymiane softu i doswiadczen ....


Bardzo dobry pomysł , dostałem soft do Bigas (moja instalacja) który standardowo wymaga klucza hardwerowego więc mogę sie podzeilić :diabel:
Co więcej mogę jakieś screenshoty zrobić - tutoriale


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 20:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
No wiec ja zaczne: katalog techniczny/LPG soft
Prosze wrzucac kto co ma razem z dokumentacja i schematami tylko tak azeby sie balagan nie zrobil :diabel:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 21:58:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no prosze tydzień mnie niebyło a tu już chłopak opanował LPG...

No to teraz ja coś dorzuce.

juz 2 tygodnie bedzie jak skonfigurowałem mape w swoim i faktycznie automapowanie jest o kant dupy rozbić.:( osobiscie przejechałem jakieś 200km zanim dobrze skumałem oco tam chodzi i ustawiłem w miare sensowną mape zaczowszy od ustawienia odpowiednich czasów wtryskiwaczy w mapie co generalnie robi automapowanie ale na całe szczęście da się to korygować

jako że 2,6 V6 osculuje w zakresie 2,5 do 17 ms nalerzy tak zbudować mape aby obejmowała najcześciej wykorzysttywane czasy w codziennej jezdzie.
Ja zbudowałem mape w zakresie 2,5 do 16 i 16<openloop troszke mu tam dowaliłem...

spalanie w granicach 14-15 niestety podobbnie jak było poprzednio...;( ale auto się lepiej wkręca na obroty.!! i czas do 100km sie poprawił.

ostanio testowałem go w skrajnych warunkach a mianowicie zapinając mu przczepe 1,5m wyższą od auta i gnając z nia 1000km średnio 120-140km/h

wrażenia dobre i złe dobre że wogóle jechał na gazie bo przy poprzednim ustawienbiu przez gazownika (automapowanie) zdechł i wogóle na LPG nieszedł z przyczepą... teraz zasuwał jak na PB nawet niejęknoł...
Minusem niewątpliwie było zużycie LPG 20-22L ale przy analogicznym obciazeniu poprzednio spalił 15-16l PB

Generalnie to było by na tyle z jednym ale mianowicie jakiś nikt tu niezauważył że V6 ma 2 sondy lambda i tu zaczynają się schody.!
jakbyście podpieli VWToolsa i puścicili monitoring Blok 3 to wykres pieknie wam pozażę jak parametry pracy sond rozjeżdzają się na LPG. Niestety instalki 4 generacji pomimo swojego zaawansowania technicznego nieradzą sobie dobrze z motorami "V" komp sczytuje tylko czas wtrysku jednego wtryskiwacza a z następnych tylko czas otwarcia i tu jest kłopot bo druga V ma inne wskazania sondy L i adaptacja dla tej trójki się sypie...

puki co nieznalazłem sensownego sposobu wyjścia z sytuacji ale pomęcze jeszcze serwisanta LandiRenzo w Warszawie może odpowie mi na to pytanie..

jeszcze jedna sprawa spalanie PB umnie kształtowało się w granicach 10-11L natomiast LPG wacha się miedzy 14-15L ni jak się to ma do marketingowych zapewnień gazownika i LandiRenzo gdzie LPG przy mojej instalce powinien palić do 10% wieciej.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 23:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Esperak napisał(a):
jeszcze jedna sprawa spalanie PB umnie kształtowało się w granicach 10-11L natomiast LPG wacha się miedzy 14-15L ni jak się to ma do marketingowych zapewnień gazownika i LandiRenzo gdzie LPG przy mojej instalce powinien palić do 10% wieciej.


Dobrze powiedziane MARKETINGOWE zapewnienia :diabel: , przegooglalem sporo i niestety +20% to wlasicwy wynik , czasem wyjatkowo mozna uzyskac troche mniej ale to wyjatki.
10-11 to i tak nie duzo moje palilo 13 wiec 15 plasuje mnie na ok 15 % ale dopiero pierwszy pomiar czekam na spalenie drugiego zbiornika.
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 23:34:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Temat bardzo ciekawy, szczególnie że od 1,5kkm jeżdżę z sekwencją na kompie DIEGO... chciałbym Was spytać skąd czerpiecie wiedzę techniczną nt. ustawiania map itd?? Ja się za to nie brałem bo raczej niewielkie mam o tym pojęcie, ale jakby troszkę poczytać to może byłoby znacznie jaśniej... Jeśli możecie dajcie jakieś sznureczki lub podeślijcie KNOW HOW. Z góry dzięki - pozatym myślę, że więcej osób jest zainteresowanych...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2004 09:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
GrzesB napisał(a):
chciałbym Was spytać skąd czerpiecie wiedzę techniczną nt. ustawiania map itd??


Pewnie sie usmiejesz ale w wiekszosci to .... doswiadczenie.
U mnie problem zaczal sie od fatalnej jakosci uslugi, przez prawie 2 miesiace meczylem sie z nimi ("fachowcami") wiec doszedlem do wniosku ze zrobie to sam.
Wykonalem kilka telefonow do serwisu (dystrybutora) pytalem o to i tamto . Musialem miec mocne nerwy (zeby nic nie zepsuc) , troche czasu , komputer , 60 zl za interfejs i jazda w droge kombinowanie z ustawieniami.
Teraz wiem ze NIE JEST MOZLIWE ustawienie w sposob automatyczny calej mapy w taki sposob aby dopasowac instalacje. Trzeba to zrobic recznie jesli chce sie byc zadowolonym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2004 22:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
dokładnie do wiekszości żeczy dochodzi się samemu podczas prób.

Jest jeszcze takie forum www.obd2.pl to forum gaziarzy ale nie użytkowników tylko instalatorów zadając tam SENSOWNE pytanie można dużo się dowiedzieć ale tam trzeba już mieć minimum podstaw bo jak sie wyjedzie z kompletną lamą to cie oleją.

2 podstawowe informacje co jest ważne przy budowie mapy..!!!
Z tego softu ktorym ja dysponuje wykresu Lambdy raczje nieuzyskasz główny nacisk nalezy zwracać na czas wtrysku benzyny aby jego wartość na LPB była jak najbardziej zbiżona do PB może to zakrecone ale jak troche pokombinujesz to zakumasz oco biega.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 13:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Esperak napisał(a):
dgłówny nacisk nalezy zwracać na czas wtrysku benzyny aby jego wartość na LPB była jak najbardziej zbiżona do PB


Czy aby na pewno ? gaz ma inne wlasnosci energetyczne i wlasnosci wogole (gaz) wydaje mi sie ze nie jest to do konca tak.
Gazu spalane jest wiecej czyli wtryski musza byc minimalnie dluzej otwarte ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 17:25:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No właśnie, z tego co pamiętam u mnie są ustawione wartośći 2ms więcej niż na benie... chyba tylko w najniższym zakresie jest 5% bogatsza mieszanka i krótszy wtrysk, ale nie jestem pewien... A co zrobić by nic nie uszkodzić taką regulacją, tzn. nie zubożyć jej zabardzo??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 19:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
+ 20% więcej na gazie to norma, którą przerabiałem na paru samochodach, i tak musi być. Inne dane to tylko wyjątek. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2004 16:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no tak widać że kompletnie niechwytacie tematu...

napisałem żę czas PB na PB i na LPG ma być podobny a najlepiej identyczny ci ktorzy nigdy tego nieustawiali niewiedzą oczym mówie wogóle jakoś tam nic niepisałem o czasie wtrysku LPG a jak widze wszyscy o tym piszeczie...

Postaram się wyjaśnić.

Czas PB na PB to dlugość otwarcia wtryskiwacza PB proste no nie..
Czas PB na LPG to dlugość czasu jaki generuje ECU przy określonych parametrach Sondy L itp.. i teraz przypuśćmy że ustawimy sobie jakąś tam wartość mapy LPG przy danych parametrach pracy sonda L pokaże nam że mamy mieszanke OK ale czy napewno wszystko jest OK.?????
no właśnie żę nie bo komp ECU już skorygował czas wtrysku i zamiast np: mieć 4ms na wolnych obrotach na PB ECU podaje już nam 3ms bo skorygowało zbyt bogatą mieszanke.. cały wic polega na tym aby ecu podało taki sam czas wtrysku i na LPG i na PB niemylić z czasami wtrysku gazu bo onich tu niema ani słowa.! jeżeli uda nam się tak zestroić mape aby czasy pasowały na wszystkich prędkościach obrotowych silnika i obciążeniach to będzie super.

Co to da zaraz się ktoś zapyta.

A no niebędą nam się chrzanić adaptacje. Takie jest założenie instalacji IV generacji i w taki sposób się to konfiguruje dlatego niepodaje się wykresu sondy L a zamiast tego jest pasek wartości zmiany czasu wtryskiwaczy PB

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: