.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 07:14:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niskie obroty
PostNapisane: 21.lis.2004 22:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 14:11:19
Posty: 416
Lokalizacja: WR
Auto: S4 biturbo
Mam pytanko dotyczące obrotów w silnikach V6 ->
Ponieważ ze względu na jak najmniejsze spalanie benzyny(nie mam niestety gazu) jeżdzę na trasie dosc spokojnie,staram nie przekraczac 2.5 tys.obr/min.
Znajomy z którym dzisiaj jechałem powiedział mi że jeżeli chce jak najdłużej pojezdzic to nie powiniem jeżdzić poniżej 2.800 obr/min na trasie :galy: Chciałęm zapytać czy to prawda że nie mozna na tak niskich obrotach jezdzic :?: I czy rzeczywiscie ma to jakiś wpływ na sam silnik :?:
Z góry dzięki :peace:

_________________
S4 B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 22:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Nie jestem fachowcem od mechaniki ale moim zdaniem chodiz o to by silnik dysponowal wystarczajaco duza moca tudziez momentem aby byl w stanie sprawnie wprawiac auto w ruch. W zaleznosci od masy auta i silnika rozne sa graniczne obroty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 22:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Sprawdz przy jakich obrotach silnik ma max.moment obrotowy i w tym zakresie pracuje najlepiej.
Jak jezdzisz na niskich i chcesz przyspieszyć to męczysz silnik /układ korbowy/, po to redukuje się biegi aby sprawniej przyspieszać.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2004 23:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
ja bym powiedział ze mulenie silnika jest gorsze od tzw. wstawiania mu bo
jego elementy są wg mnie pod większym obciązeniem, działa na nie wieksza siła, obciązenie , dodatkowo nie odpowiednie smarowanie przy obciązeniu, niskie obroty,
przy wyższych obrotach pomaga sama siła bezwładności mechanizmu

ale ważną sprawą jest teoretyczne: smarowanie gdzie wiadomo na niższych obrotach należy dodać przy obciązeniu np górka, gazu > co zwiększa dawkę paliwa które rzekomo skutecznie zbiera film olejowy z cylindra i tłok pracuje "na sucho"
przy obecnych rozwiązaniach i sterowaniu może mniejsze znaczenei ma ten proces, ale

nawet kierowca stara wie ze pod górkę należy dobrze zredukować :)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2004 09:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.8 V6 ma max. moment obrotowy przy 3000tys.obr/min, przy zapięcie 5 biegu to wychodzi około 130km/h czyli w sam raz na traske.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: