.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 04:06:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujnik temperatury a wtrysk
PostNapisane: 24.lis.2004 20:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
Witam,
sszukam porady. Podejrzewam, że w autku padł mi czujnik temperatury. Przeczytalem na forum :) , że ma to wpływ na wtrysk rozruchowy. rano bowiem dzieje się tak - po odpaleniu i przejechaniu jakis 500-700 metrów na swiatlach auto gasnie. Kiedy sie rozgrzeje, jest ok. Po drugie- wskaznik temperatury cieczy chlodzacej lezy i ani drgnie. Co radzicie? Elektryk? Sprawdzić czujnik? Wymienić? A może mechanik od wtrysku? Jestem w kropce, a odpalanie co rano na światłach niuni nie jest fajne :zly:

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 21:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Czujnik mozna sprawdzic czemu nie, ale przyczyna ze nie podnosi sie wskaznik temperatury, moze tez byc sam Termostat, ktory juz sie zuzyl i nie dziala prawidlowo. Sprawdz czujnik temperatury a potem termostat. Wskaznik temperatury powinien byc po rozgrzaniu silnika w okolicach 90 -92 stopnie. Troche dziwne ze gasnie ? czujnik nie powinien miec na to wplywu.

SPRAWDZENIE CZUJNIKA TEMPERATURY:
Odlaczyc przewod od czujnika temperatury. Wlaczyc omomierz miedzy zacisk czujnika a mase. Gdy temperatury sa niskie, rezystacja jest duza. W miare wzrostu temperatury rezystacja maleje.
Uszkodzenie wskaznika temperatury mozna ustalic bezposrednio, laczac przewod z masa. Wskazowka wskaznika powinna gwaltownie przeskoczyc do pozycji Goraco. proba powinna trwac jak najkrocej. Zwarcie przewodu do masy na dluzszy czas moze doprowadzic do zniszczenia wskaznika. Po probie nalezy wylaczyc zaraz zaplon.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 21:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
No, wlasnie, myslalem tez o termostacie. Ale dlaczego gasnie :?:

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 21:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
bendov napisał(a):
No, wlasnie, myslalem tez o termostacie. Ale dlaczego gasnie :?:


No ja mialem walniety termostat zaraz jak kupilem B4. Potem z dwa razy wymienialem czujnik temperatury plynu chladzacego, ale to nie mialo wplywu ze auto rano gaslo, bo nie wystepowal taki objaw jak u ciebie.
Proponuje sprawdzic po kolei inne czesci ktore moga sie tez do tego przyczynic. Sprawdz stan swiec, filtr powietrza, akumulator jego stan naladowania, poziom elektrolitu i same klemy, kable zaplonowe. Moze cos z zaplonem jest, by trza bylo go wyregulowac lub wymienic rozdzielacz zaplonu. Jak nie usunuesz tego samemu to jedz do mechanika, oni maja sprzet do ustawiania zaplonu i ewentualne usterki z zaplonem wykryja od razu. troche dziwny objaw jest. Filtr paliwa tez by trza bylo sprawdzic/wymienic, bo on ma wplyw na prace pompy paliwa.
Silnik jak jest zimny to powienien pracowac normalnie bez zadnych przerw w pracy. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 22:13:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
zrobiłem już:
swiece, filtr powietrza, filtr paliwa, pasek rozrządu. Niunia zachowuje się tak, jakby dostawała za mało paliwa na rozruch. PO odpaleniu chodzi chwile na wyskokich obrotach, po dwóch minutach schodzi do 900-1000, a potem spada. Raz postałem chwile prze ruszeniem - i po tych dwóch minutach obroty spadły, jakby miała za chwile zgasnąć. Moze rzeczywiscie zacznę od termostatu?

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 00:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dokladnie bierz sie za termostat. Wymien go na nowy i bedzie po usterce ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 07:38:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
bendov napisał(a):
zrobiłem już:
swiece, filtr powietrza, filtr paliwa, pasek rozrządu. Niunia zachowuje się tak, jakby dostawała za mało paliwa na rozruch. PO odpaleniu chodzi chwile na wyskokich obrotach, po dwóch minutach schodzi do 900-1000, a potem spada. Raz postałem chwile prze ruszeniem - i po tych dwóch minutach obroty spadły, jakby miała za chwile zgasnąć. Moze rzeczywiscie zacznę od termostatu?
mam bardzo podobnie do ciebie a czujnik temperatury leży i podnosi sie po jakiś czasie czasami 2 a czasani 7 minut i potem juz działa, daj znać jak doczegoś dojdziesz

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 09:42:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A może masz to na gazie????? wtedy to inna historia :!: , ale tak jak koledzy ci doradzili termostatpewnie klęknoł ale czujnik temperatury tez przedzwoń (tylko ten od wtrysku nie od zegara :peace: )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 10:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Czujnik temperatury, jeżeli sprawa dotyczy benzyny, typowym objawem będzie czarny dym z rury wydechowej jak się z lekka rozgrzeje, w zależności od tego czujnika mamy kilka charakterystyk pracy układu, w fazie rozruchowej np. nie bierzemy danych z sondy lambda, tylko operujemy w pętli z czujnikiem temp., a czarny dym właśnie świadczy o zbyt dużej, chwilowej dawce paliwa. Z tego powodu wrzuca Ci się nagar na świece i nie masz iskry, jak Ci zgaśnie to wykręć świece i sprawdź. Stawiam na czujnik. W książce serwisowej masz dane jaką rezystancję ma dla danych temperatur, wyciągnij, wsadź do wody i sprawdź, a jak coś to nie kupuj jakiejś tandety, bo właśnie wtedy zaczyna się lament, czemu qr....a mi tyle pali.... Jest jeszcze inna opcja, ale poczekajmy...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 19:51:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
RobertKar napisał(a):
Czujnik temperatury, jeżeli sprawa dotyczy benzyny, typowym objawem będzie czarny dym z rury wydechowej jak się z lekka rozgrzeje, w zależności od tego czujnika mamy kilka charakterystyk pracy układu, w fazie rozruchowej np. nie bierzemy danych z sondy lambda, tylko operujemy w pętli z czujnikiem temp., a czarny dym właśnie świadczy o zbyt dużej, chwilowej dawce paliwa. Z tego powodu wrzuca Ci się nagar na świece i nie masz iskry, jak Ci zgaśnie to wykręć świece i sprawdź. Stawiam na czujnik. W książce serwisowej masz dane jaką rezystancję ma dla danych temperatur, wyciągnij, wsadź do wody i sprawdź, a jak coś to nie kupuj jakiejś tandety, bo właśnie wtedy zaczyna się lament, czemu qr....a mi tyle pali.... Jest jeszcze inna opcja, ale poczekajmy...

dzięki za rady!!
To szukam teraz dobrego machera w stolycy :D . Na razie mam klopot z gnojami, którzy zniszczyli mi zamek w drzwiach. Łapy bym, ku..wa pourywal!! Zamek do wymiany

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 19:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
mały v8 napisał(a):
A może masz to na gazie????? wtedy to inna historia :!: , ale tak jak koledzy ci doradzili termostatpewnie klęknoł ale czujnik temperatury tez przedzwoń (tylko ten od wtrysku nie od zegara :peace: )

Nie, autko jest na benzynie. I pali coś za dużo :/

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 19:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 21:59:08
Posty: 103
Lokalizacja: wawa
RobertKar napisał(a):
Czujnik temperatury, jeżeli sprawa dotyczy benzyny, typowym objawem będzie czarny dym z rury wydechowej jak się z lekka rozgrzeje, w zależności od tego czujnika mamy kilka charakterystyk pracy układu, w fazie rozruchowej np. nie bierzemy danych z sondy lambda, tylko operujemy w pętli z czujnikiem temp., a czarny dym właśnie świadczy o zbyt dużej, chwilowej dawce paliwa. Z tego powodu wrzuca Ci się nagar na świece i nie masz iskry, jak Ci zgaśnie to wykręć świece i sprawdź. Stawiam na czujnik. W książce serwisowej masz dane jaką rezystancję ma dla danych temperatur, wyciągnij, wsadź do wody i sprawdź, a jak coś to nie kupuj jakiejś tandety, bo właśnie wtedy zaczyna się lament, czemu qr....a mi tyle pali.... Jest jeszcze inna opcja, ale poczekajmy...

Jeszcze a`propos. Dym z rury raczej normalny, nie czarny. Gnębi mnie tylko to, czy jeśli jest to termostat, to czy ma to związek z czujnikiem cieszy? Bo nie działa. Sam go nie sprawdzę, bo elektryk ze mnie żaden, a poza tym nie mam sprzętu. Po drugie to gasnięcie... Dziś jeden gość powiedział, że skoro to mechaniczny wtrysk, to może utnęło coś w wtrysku rozruchowym i dupa... Sam nie wiem. Ale mnie to drażni :<

_________________
Audi 90 quattro 2,3 89


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: