.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:43:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2004 18:07:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Wuja napisał(a):
Hmm chyba hansu linka pomyliles :peace:


:diabel: ...Ctrl-V mi sie beklo :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 18:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2004 17:24:32
Posty: 58
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam

Według mnie nie ma to jak naped quattro, np. sprubujcie gwałtownie wystartować furką z napedem na przod a samochodem z napedem 4x4, róznice widac odrazu. No chyba ze sie myle :oops: :zdziw:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 19:33:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Vagi napisał(a):
Witam

Według mnie nie ma to jak naped quattro, np. sprubujcie gwałtownie wystartować furką z napedem na przod a samochodem z napedem 4x4, róznice widac odrazu. No chyba ze sie myle :oops: :zdziw:

Ale o którym quattro mowa: torsen czy haldex? Bo i jeden i drugi nie zachowa się tak jak ośka przy starcie. A o przewadze AWD nad ośką to w tym wątku chyba dyskusji nie było. :diabel:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 19:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2004 17:24:32
Posty: 58
Lokalizacja: Wałbrzych
Chodziło mi ogólnie o naped quattro :| Racja czytajac post zgubiłem wątek :oops: :oops: :oops: sorki ;)

_________________
Audi 80\90 B2 1.6 - było :)
Audi 80 2.0 16v 6A - jest :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 20:03:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Spox. :peace:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 11:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Mój ojciec ma Haldexa w Volvo(automat) i przy ruszaniu na śniegu koła przednie wpadają w poślizg, przy pokonywaniu zakrętów jest problem z rozkładem masy i jest silna podsterowność. Jedyna możliwość to nie próbować poślizgów tylko jechać wolno i bezpiecznie (w końcu to Volvo :D ). W Niuni w zasadzie zapominam do momentu hamowania że jadę po śniegu. NIe wiem jak działa haldex w A3, chociaż zgadzam się z Hansem, ze jakby to była kupa to by sie z tego wycofali a oni go modyfikują i robią cały czas(zresztą w Volvo też już podobno go poprawili i teraz szybciej załącza tył).

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 12:29:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
W torsen'ie przy ruszaniu na śniegu lub na lodzie też wszystkie kółka tracą przyczepność jak wyłączysz ASR/ESP i dasz w gaz porządnie. To jedyne warunki, w jakich moje auto traci całkowitą przyczepność, ale jaka frajda tak pobrykać po śniegu. :diabel:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 02:38:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w haldexie cala tajemnica tkwi w oprogramowaniu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 21:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Panowie słabo mi sie robi jak czytam takie brednie. Jak mozna tak obrazac prawdziwe quattro (torsen) i wogole porównywac do do pseudo 4x4. Torsen jest jedynym napedem 4x4 który można porównywac do AWD Subaru, ktory jest wogole idealem,. Różnica haldexu jest taka, ze w extremalnej sytuacji duzej podsterownosci (bez esp) naped na tyl dołanczany jest zbyt szybko i w efekcie koncowym obraca nam auto!!! przy torsenie nie ma szans na taki efekt!!!! (i nie piszcie mi ze to bzdura bo taka sytuacja zdarzyla mi sie przy testowaniu octavi 4x4)Pozdrawiam

_________________
Tu byl podpis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 21:42:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baldie napisał(a):
Panowie słabo mi sie robi jak czytam takie brednie. Jak mozna tak obrazac prawdziwe quattro (torsen) i wogole porównywac do do pseudo 4x4. Torsen jest jedynym napedem 4x4 który można porównywac do AWD Subaru, ktory jest wogole idealem,. Różnica haldexu jest taka, ze w extremalnej sytuacji duzej podsterownosci (bez esp) naped na tyl dołanczany jest zbyt szybko i w efekcie koncowym obraca nam auto!!! przy torsenie nie ma szans na taki efekt!!!! (i nie piszcie mi ze to bzdura bo taka sytuacja zdarzyla mi sie przy testowaniu octavi 4x4)Pozdrawiam

zes odgrzal kotleta aby sie ladnie przywitac i pochwalic? :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 14:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kiedys oglądalem jakis program o tuningu na ktorym pokazywali audi a3 quattro z haldexem. Własciciel udał sie do V-tech'u a tam panowie zamontowali mu takie cudo, które daje sygnał do sterownika napędu o poslizgu tylnych kół. Chłopak może jeździć z napędem tylko na przód lub moze właczyc sobe 4x4 przyciskiem. Problem z haldexem rozwiązany...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 14:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
W końcu GS w swoim A3TT co startował w MPWR (pamięta ktoś jeszcze?) to miał załączony na stałe haldex i na starcie ze mną (torsen) został tylko jakąś długość maski z tyłu.

A Kolega Baldie zawitał do nas chyba w zastępstwie Volkiego, który się przeniósł na forumsubaru ;) Nie można porównać napędu subaru do quattro w torsenie dlatego,że subaru ma 3 dyferencjały (przednia oś, środek, tylna oś) a quattro tylko jeden centralny. Niemniej jednak, jak startowałem ze subaru Marcina w parze, to na starcie został mocno.Dopiero później nadrabiał momentem przy wysokich rpm.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 15:23:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Haldexa stosuje się we wszystkich 4x4 z koncernu audi które mają silnik poprzecznie - z przyczyn konstrukcyjnych torsen nie moze byćz zastosowany! Napewno torsen ma więcej zaltet niż Haldex. Pod uwagę należało by jeszcze wziąść zywotność obydwu rozwiazań. Używanie Haldexa "na zwarciu" to proaktycznie powinno dać ten sam efekt co w starej coupecie więc do zabawy w pośluizgi powinno być lepsze. Są to jednak moje teoretyczne wywody gdyż ingdy nie miałem przyjemności pojeździć autem ze zblokowanym haldexem.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 16:08:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Leo, kazde auto z napedem na 4 kola na 3 dyfry czy jak kto woli mechanizmy roznicowe ;) ...a co do wypowiedzi kolegi Baldiego to pewnie chodzilo mu o to ze Subaru ma najlepszy naped , pozniej jest dlugo dlugo nic ( bo porprostu koega sie nie orientuje) i jest Audi , o ktorym kolega skrzyszal :P .... a ja powiem tak: torsen to kompromis pomiedzy umiejetnosciami kierowcy a mozliwosciami autawiec dla kierowcy bez umiejetnosci jazdy w posligach jest to idealne rozwiazanie , natomiast prawdziwe quattro skonczyli produkowac w 91 roku wraz z zaprzestaniem produkcji urki ... byl to poprostu mechanizm roznicowy ze zwiekszonym tarciem miedzy satelitami, natomiast co do Haldexa to tak jak wyzej napisalem , roznice leza w oprogramowaniu i nie nalezy mowic ze Haldex blee bo w kazdym modelu jest inaczej ... pogadajcie sobie z wlascicielami S3 i TT bo tam ten Haldex jest najlepej oprogtramnowany , czy wystepuja jakies negatywne odczucia ? ... zapytajcie sie kogos kto probowal poslizgami jezdzic zarowno Haldexem i torsenem ( ja niestety nie). Z mojego doswiadczenia moge p9owiedziec tyle ze stare quattro , to pierwsze jest o niebo lepsze do zabawy i do sportu niz torsen a napwno Haldex rowniez do sportu i zabawy jest lepszy od torsena pod warunkiem ze jest dobry program a nie tak jak to szczytem partactwa byl program jaki byl w Volvo AWD :>

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 18:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Hans, w przypadku subaru się chyba mylisz. No ale nie kłócę się, zapytam hwojtka na forum sr.pl

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 19:16:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z tym najlepszym napedem to oczywiscie ze przekornie uzylem tego zformuowania ... wiadomo ze nie ma czegos takiego jak najlepszy ... do czego innego lepsze jest jedno a do czego innego jest lepsze drugie wiec nie mozna powiedziec ze cos jest "naj" w przeciwienstwie to kolegi ktory w wypowiedzi zasugerowal wlasnie ze jednak mozna cos ocenic ze jest naj

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 20:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Nie wywołujmy flame war na punkcie subaru i audi, bo to nic nie da, mi chodzi tylko o rzetelne porównanie obu napędów. Zobaczymy co z tego wyniknie :)

No i czy Volki dobrze zrobił, że się przesiadł na Su... :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 15:08:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

ja mam takie pytanie

czy w starych quattro
autko bedzie w poslizgach bardziej nadsterowne niz te z torsenem ???

i czy da sie regulowac podzial momentu obrotowego pomiedzy osie przednia i tylna ???

jak widzialem jak hans swoim starym coupe smigal przed domem to wydawalo mi sie ze tyl bardziej bral niz przod

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: