.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:25:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nareszcie 2,2T mix MC+KG śmiga jak trzeba ;)
PostNapisane: 08.gru.2004 23:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Udało mi się po długich bojach po przekładce silnika MC1 do osprzętu KG pośmigać tak jak należy. MC ma niższy stopień sprężania i standardowo chodzi na 0,4 bara, a KG na 0,6 bara. Po wymianie silnika zostawiłem wastegate na ciśnieniu 0,6 i nawet dodawałem jeszcze po troszkę do 0,64, ale autko szarpało i na gazie i na benzynie. Wszystko zwaliłem na inne czasy wałka rozrządu i ewentualnie inne koło zamachowe. Cały osprzęt został poprawiony albo wymieniony na nowy, a autko przy większych prędkościach jakby coś za tyłek trzymało...
Olśnienie przyszło po jakimś niedawnym poście, w którym napisałem, że komputer MAC 5C (mój) nie ma odcięcia paliwa przy za wysokim ciśnieniu doładowania. Odgrzebałem stare stronki o przeróbkach 10V T i znalazłem banalnie prostą przeróbkę komputera http://members.rogers.com/pjberr/ECU_resis_mod.htm.
3 dni temu pomierzylem auto na pewnym odcinku drogi (benzyna) i wycisnąłem tam prawie 210 km/h i rwało mi obroty na każdym biegu w okolicy 4700 obr/min i wyżej. Musiałem odpuszczać lekko gaz żeby sprawnie przyspieszać. Kiedyś za dobrych czasów jeszcze bez gazu, na tym samym odcinku było lepiej. Następnego dnia wyciągnąłem komputer, wlutowałem rezystorek i pojechalem na testy...
Po dobrym rozdgrzaniu silnika wyjazd za miasto...i...każdy bieg ciągnie po czerwonym polu a max prędkość na tym samym odcinku to lekko ponad 230... :galy: Rumieńce trzymały mi się z pół godziny. Jeszcze kilka przejazdów dla weryfikacji wyników i jestem szczęśliwy. Dodam, że w układzie dolotowym siedzi mikser. Na gazie dalej szarpie ale co najważniejsze benzynka bez zarzutu. Trwają już prace z kumplem od A100 2,2T MC nad kolejną modyfikacją naszych reduktorów (jest o tym na mojej stronie) i jak dobrze pójdzie, to niedługo pochwalę się brakiem szarpania na gazie.
Niepotrzebnie wbiłem sobie do głowy problem z wałkiem rozrządu z MC i osprzętem z KG i jeszcze to łączenie przerywania na lpg i na benzynie...a to dwie zupełnie inne przyczyny...

No cóż...długa lektura...ale jaka we mnie nieposkromiona radość :D

p.s. Jak znam samego siebie...to do końca następnego tygodnia dokończę swoje porzucone plany o kręceniu silnika i jeszcze kilku fajnych zabawkach...o tym już wkrótce :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 23:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Gratulejszyn & Respect :peace:

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 00:03:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
No taka radość się udziela :D
Gratulacje...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 02:21:47 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Superowo, fakt jest się z czego cieszyć, doskonale Cię rozumiem, bo znam to z autopsji, też lubię jak wszystko gra gites.
Gratsy :peace:

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 03:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
gratuluję! W końcu autko chodzi :) Normalnie życzę 1 bara doładowania przy 7000 rpm :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 09:13:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Dobrze wiedzieć ze rezystorek działa :D

Masz dodatkowy wskaznik doladowania? bo chyba teraz ten co masz w autochecku zaniza z powodu rezystorka. Ile masz w rzeczywistości?

To mac5 ma odciencie paliwa przy za wysokim doladowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 16:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie mam wskaźnika w autochecku, tylko miernik mechaniczny. Wskazuje 0,61 atm. Ja jak dotąd byłem pewny, że MAC 5C nie ma odcięcia benzyny. Ma identyczny czujnik jak nowsze MACi, ale o wiele mniej elektroniki. Nie mam lambdy przecież. Nie wykluczone, ze 5C odcina zaplon lub przy za wysokim doładowaniu go niekorzystnie dla osiągów przestawia. Tak sobie dumam... Dzisiaj znowu zaliczyłem szybki przelot autem dla sprawdzenia osiągów i jest dalej extra. Męczyłem się z tym od stycznia. Teraz nie mam zastrzeżeń. Jaki numer ma przekaźnik odcinający dopływ paliwa?
Reazystorek zawita zapewne dzisiaj do podkręconej na WG A100Tq. Napiszę jakie wrażenia z jazdy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 18:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...po wstawieniu rezystorka, poprzesuwał sie zaplon w calym zakresie, gdyz odczyt cisnienia jest "przeklamany", a mac ustala moment zaplonu m.in. na podstawie cisnienia doladowania. Pewnie teraz iskierki skaczą w lepszym momencie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 18:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Najwązniejsze że wszystko śmiga jak trzeba :D
Gratuluje sprawnego autka..
:peace:

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 21:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No i mam pierwsze wrażenia z jazd A100 Tq po wstawieniu rezystorka. W tym Autku siedzi MAC 14, także silnik ma dwa czujniki spalania stukowego. Przeróbka polega na tym samy manewrze z rezystorkiem 470 ohm. Dodam, że przy dalszym podkręcaniu doładowania, ale to już po wymianie wydechu i IC na większy rezystancję się zwiększa doświadczalnie do 600 ohm.
Ale wracając do wrażeń...:
"Ale teraz zap...la!! Działa!! Ciągnie do 6000 bez problemu na każdym biegu i jeszcze nawet dalej!! I nic nie szarpie i nie dusi!!"
Poprosiłem kumpla żeby wykręcił poszczególne biegi do sensownych obrotów i sprawdził max prędkości na poszczególnych biegach.

!!! Polecam wypróbować, ale nie odpowiadam za żadne konsekwencje!!!
Jedno wiem na pewno, że rezystorka już nie wylutuję
:D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 09:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
..to i ja moze sprawdze rezystorek :D

Mam w glowie taki plan, zeby zrobic seryjne osiagi i jezdzic tak na co dzień, ale miec mozliwosc podbicia osiągów okazyjnie, powiedzmy z przelacznika. Wydaje mi sie ze w ten sposob przedluze zywot tego zajefajnego silnika :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: