.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 04:46:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 AAH] Ciśnienie oleju - piszczy przy 2200rpm
PostNapisane: 08.kwi.2006 16:52:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Witam. Jestem posiadaczem Audi 80 2.8 Quattro 93 rok. Wczoraj kiedy jechałem zapaliła mi sie graficzna kontrolka oleju tzn. ta na komputerze a nie zwykła lampka na tablicy. Natychmiast zatrzymałem samochód i zgasiłem silnik.
Bagnet do reki. Stan oleju max. Rozruch silnika i wszystko ok. Po przejechaniu kilku km znowu ta sama historia. Pikneło raz i zgasło. Stanołem żeby posłuchać pracy silnika. Cisza, żadnych stuków. W warsztacie wymieniłem oba czujniki. To samo:( Dziwne jest to że gdy samochód nie jedzie kontrolka nie zapala sie, czy to na niskich czy na wysokich obrotach.Zapala sie tylko w czasie jazdy.
Bardzo wszystkich proszę o pomoc. Czy jest możliwe ze gdzies jest jakies spięcie w komputerze albo że cos gdzies nie łączy? Podpowiedzcie cos bo juz nawet nie wiem jaki następny "ruch" mam wykonać z tym samochodem.
Czy to może być wina nie czyjnika ciśnienia ale czujnika poziomu oleju?

Z góry THX


Ostatnio edytowano 15.maja.2006 17:41:40 przez Spike, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 17:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2006 14:37:24
Posty: 21
Lokalizacja: Świdnica
Tak to może być wina czujnika poziomu oleju jak jest uszkodzony to komp. wyświetli oil

_________________
A4 2,6 BMW 325 E-36 sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 18:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a gdzie tam jest czujnik POZIOMU oleju ????

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 18:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
enduro7777 napisał(a):
a gdzie tam jest czujnik POZIOMU oleju ????


No właśnie się dowiedziałem że nie ma. Sorki ale az tak sie nie znam:)
Więc co to może jeszcze byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 20:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na początku jak nie miałem dodatkowych zegarów ciś oleju to nie ufałem autocheckowi. i założyłem dodatkową lampkę ciś oleju . prosta sprawa z jednej strony do żarówki + po zapłonie z drugiej do czujnika NISKIEGO ciśnienia. kontrolkę wstawiłem w miejsce kontrolek w zegarach są 2 lub 3 wolne. wygląda jak orginał i zostało do dziś. podepnij taki prosty układ z żarówką i pojeżdzij(odpinająć orginalny kabel od czujnika) a wszystko stanie się jasne. albo załóż dodatkowe zegary. ja stawiam na zwarcie do masy w inst. elektr albo autocheck wariuje.mi zdażyło się to samo ale tylko raz w zimie przy wysokich obrotach pikneło i autocheck wyświetlił konewkę na czerwono a ciś na zegarach było 5 bar.najprawdopodobniej podwiesił się czujnik WYSOKIEGO ciś oleju . audi stosuje 2 czujniki i specyficzny układ kontroli ciśnienia

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2006 22:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Dzięki. Z tą kontrolką super pomysł. Mozesz mi jeszcze podac jakie powinno być cisnienie nz czujnikach?
Jeszcze 1 sprawa. Przy jednym z czujników mam 2 kable, tak jakby było przygotowane pod czyjnik z 2 pinami. Jeden jest niebieski a drugi czarny. Po co sa tam 2 kable?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 08:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie wiem możę ktoś coś wyrzeżbił- nieorginalny czujnik?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 08:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Może to jest złaczka do np. dodatkowego zegara? Jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 10:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
czujnik do dodat zegara ma 2 wyjscia jedno na zegar drugie na lampkę kont. ew.autocheck. jest to puszka ok 4cm średnicy i 3 cm wysokości z króćcem gwintowanym.możę to jest to

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 12:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
enduro7777 napisał(a):
czujnik do dodat zegara ma 2 wyjscia jedno na zegar drugie na lampkę kont. ew.autocheck. jest to puszka ok 4cm średnicy i 3 cm wysokości z króćcem gwintowanym.możę to jest to


Moj czujnik ma ze 2 cm srednicy i jest na 1 pin. Tyle że wiązka która dochodzi do niego ma 2 kostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2006 17:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
sprawdziłem u siebie w aucie- to jest do dodatkowego zegara

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 17:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Niestety nie mam dalej ciśnienia przy 2200rpm. Sprawdzałem dziś manometrem i jest tak: przy 1000rpm - 2bary, przy 3000rpm - 3bary, przy 4000rpm 3,5 bara. Wszystko na ciepłym silniku.
Sprawdzałem na ciepłym ponieważ na zimnym nić sie nie dzieje tzn. nie załącza sie check.
Głowice po remoncie generalnym, nowy olej itd. itp a z ciśnieniem jest dalej do d....... :zly:
Czy to musi być wina pompy czy jest możliwa jeszcze jakaś inna przyczyna.
Niestety pompa jest tylko w oryginale i kosztuje 1760pln więc cały czas mam nadzieję że to coś innego. Chyba że macie jakieś inne dojście do pomp albo może da ją sie zregenerować?

Z góry THX za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 18:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
raczej niskie to ciśnienie, przy 4000 rpm powinno być jakby nie było powyżej 4.5 bara. całkiem możliwe, że pompa pada.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 20:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 11:42:30
Posty: 43
Lokalizacja: Kołobrzeg-Oslo
A jaki masz przebieg oleju? możliwe że się zrobiły koksy na ssaku i one zaklejają sitko, popma oleju może faktycznie się kończyć, mozliwe jeszcze ze filtr sie przypycha i gubi cisnienie, tak samo zawor przy filtrze moze sie blokowac sprezyna...powodzenia w poszukiwaniach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 21:24:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5219
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Spike napisał(a):
Niestety nie mam dalej ciśnienia przy 2200rpm. Sprawdzałem dziś manometrem i jest tak: przy 1000rpm - 2bary, przy 3000rpm - 3bary, przy 4000rpm 3,5 bara.


Panowie, ponad 2 bary (około 2,5 - 2,6 bar) przy 2200 obr/min to i tak dużo więcej niż wartość sprawdzana przez czujnik, czyli 1,8 bar. Ja obstawiam albo uszkodzony czujnik albo felerne zegary.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 22:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
rodzynek napisał(a):
Spike napisał(a):
Niestety nie mam dalej ciśnienia przy 2200rpm. Sprawdzałem dziś manometrem i jest tak: przy 1000rpm - 2bary, przy 3000rpm - 3bary, przy 4000rpm 3,5 bara.


Panowie, ponad 2 bary (około 2,5 - 2,6 bar) przy 2200 obr/min to i tak dużo więcej niż wartość sprawdzana przez czujnik, czyli 1,8 bar. Ja obstawiam albo uszkodzony czujnik albo felerne zegary.


Czujnik tego niskiego czy wysokiego ma 1,8 bara. To jak to jest w końcu z tymi ciśnieniami przy kolejnym obrotach na ciepłym silniku. Czy ktoś ma taka rozpiskę? Jakie są numery tych czujników i gdzie je kupić żeby były dobrej jakości? Są jakieś metody sprawdzania prawidłowości wskazań zegarów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 23:01:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5219
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hmm, mała poprawka. Na wolnych obrotach ciśnienie jest sprzwdzane przez czujnik 0,25 bar ew. 0,3 jeżeli masz dodatkowe zegary (wskaźnik ciś. oleju). Natomiast na podwyższonych obrotach ciśnienie sprawdza czujnik 2,5 bara. A to faktycznie już jest blisko Twojego ciśnienia zmierzonego... Zwracam honor kolegom z poprzednich postów; pozostaje sprawdzić drożność smoka i wydajność pompy olejowej...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 06:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Panowie
Jeszce jedno pytanko: jak zmierzyć ciśnienie oleju w głowicach?
Wnioskuje z poprzednich postów że powinienem sprawdzić czy wszystko jest dobrze z checkiem i z czujnikami. Dlatego ponawiam pytanie o to jakiej firmy czujniki najlepiej kupić?

Gdzie można sprawdzić sprawnośc zegarów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 06:16:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u mnie jeszcze kilka dni temu przy 2tyś migała kontrolka oleju przy >2000, tylko ze u mnie problemem był popsuty czujnik cisnienia oleju (świrował przeskakując bez powodu i mocno zanizał, nawet na zimnym nie pokazywal wiecej niz 3bar) ten duzy. Wymienilem i jest git, wskazoweczka kładzie sie do oporu jak lekko wzrastają obroty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 05:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
No i zrobione :peace:

Wina mechanika. :zly: Chciałem wymienić jeszcze raz czujniki ciśnienia na oryginalne i zdjołem osłonę silnika aby sprawdzić kolory. I co się okazało? Pan mechanik zapomniał, ja pier.....le zapomniał, baran jeden wymienić filtra oleju. Zakupiłem filtr Knechta, wymieniłem i wszystko wróciło do normy.

Kur...... że tacy ludzie zajmują sie mechaniką. Ręce opadają :/

Dobrze że to tylko filtr. Niunia śmiga jak szalona i nawet nie jęknie że coś nie tak z olejem. :)

THX wszystkim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: