.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2025 22:42:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABT] Wycinanie katalizatora na przykładzie ABT- FAKTY!
PostNapisane: 25.mar.2006 23:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Siemka.
Podzielę sie z wami swoimi informacjami -które nabyłem podczas kombinowania z katalizatorem w ABT.

a więc naszła mnie chęć wycięcia katalizatora ,na forum nie znalazłem zadnych konkretnych info ,ale ze uwielbiam grzebac przy furce to postanowiłem wydłubać cały katalizator -rozkreciłem cały układ wydechowy ,wyiągnełem kata i wytłukłem cały środek ,po czym założyłem do samochodu...
efekty akustyczne owszem polepszyły się...Jednak moc nieznacznie spadła ,moment obrotowy również spadł ,nie było już tej dynamiki na 3ce ,4ce 5tce ,normalnie przy 80 włączałem 5tke (pełna ekonomia) i wciskając pedał w podłoge świetnie się rozpędzał aż do 190-200. po wygłubaniu katalizatora (z zostawioną puszką) dynamiki zero! muł na maxa. lipa.!-pojeździłem tak 5dni -nie miałem czasu na kombinowanie z katem.

Dzisiaj mając wolną chwilę wykreciłem cały katalizator i wspawałem w środek rurę ,po czym zamontowałem na samochodzie...
Dynamika jak złoto powróciła;] znowu czuc momencik obrotowy 2litrówki . czuć te 90koni pod nogą ,wskazówka szybciej dosięga końca predkosciomierza... Dzwiek wydechu jest bardzo fajny. Brzmi jak wysokoobrotowa japońska jednostka (dzwięk lekko wpada w rezonans -dając świetną frajde)

a wiec sumująć.
Użytkownicy ABT -chcąc wywalać katalizarot ,wspawajcie w niego rurkę ,nie wybijajcie środka -bo to pogarsza osiągi ,co widacc na moim przykładzie.

Pozdrawiam Bart.

EDIT BY MOD: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32223

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 06:15:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a baskecior nasmiewal sie z mojej teorii zawirowan i cisnienia wstecznego w puszce :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 22:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Ale te prędkośći przy ABT to chyba troche przesadzone.

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 06:22:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
masz moze fotke, gdzie masz sonde lambda w kacie czy przed nim.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 09:30:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
janinaaa napisał(a):
Ale te prędkośći przy ABT to chyba troche przesadzone.


Nie nie sa przesadzone mowa jest o licznikowych danych ktore sa troche zawyzone, ja tez smigalem po autobanie 195 w/g licznika :peace: prawda jest taka ze to jest ok.180km/h wiec v-max ABT


Kliku lambda w abt jest zaraz pod filtrem powietrza wiec extra rozwiazanie na modyfikacje ukl. wydechowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 19:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
UFOtm - z tego co piszesz wynika, że nasze samochody jadą wolniej niż pokazuje wskazanie licznika, do tego palą więcej niż wynika z obliczeń. No nieźle.
:P
Ja się bardzo cieszę z informacji Black_Fighter-a. Sam mam pustą puszke po katalizatorze, czytałem że to żle, ale tu jest praktyczna - sprawdzona informacja. Muszę tez wspawać rurę w kata.
Black_Fighter :peace:

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 08:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2005 19:11:48
Posty: 86
Lokalizacja: -=Gdańsk=-
Kliku napisał(a):
masz moze fotke, gdzie masz sonde lambda w kacie czy przed nim.


Sonda Lambda w ABT znajduje sie w kolektorze wydechowym.


wydaje mi się że mozna wżucic ten topic do FAQ
Pozdro.

_________________
Audi 80 B4 92' ABT 2.0i +LPG ;]
Klimatyzacja ABS Welury
Obniżona (-40/-40) spreżyny WEITEC
Alubuty ALLUET 15' opony 195/60 FULDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 08:44:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
a baskecior nasmiewal sie z mojej teorii zawirowan i cisnienia wstecznego w puszce :P

Porównujesz silnik atmosferyczny do turboładowanego ? :P
Nadal się naśmiewam :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 16:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 09:07:17
Posty: 101
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
więc po literaturze tego watku wstawiłem w miejsce puszki po kacie rure i dynamika może troche wzrosła, ale jest nieprzyjemny dzwięk przy obrotach 1500 - 2500 - taki mocno metaliczny. Jakiś wibracje czy coś podobnego.
Nie wiem co z tym zrobić spec od łumików twierdzi, że to wina braku kata, proponuje wstwić uniwersalny tłumik przelotowy, lub strumienice.
O strumienicy wszyscy pisza żle więc odpada.
Co może być powodem tego odgłosy, skoro przy pustej puszce tego nie było?

_________________
janinaaa czyli janusz
AUDI B-4 1993 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 07:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
janinaaa napisał(a):
więc po literaturze tego watku wstawiłem w miejsce puszki po kacie rure i dynamika może troche wzrosła, ale jest nieprzyjemny dzwięk przy obrotach 1500 - 2500 - taki mocno metaliczny. Jakiś wibracje czy coś podobnego.
Nie wiem co z tym zrobić spec od łumików twierdzi, że to wina braku kata, proponuje wstwić uniwersalny tłumik przelotowy, lub strumienice.
O strumienicy wszyscy pisza żle więc odpada.
Co może być powodem tego odgłosy, skoro przy pustej puszce tego nie było?
No i twoj spec od tłumków ma 100%racji.Tylko uniwersalny tłumik przelotowy <ja mam o kształcie kata -na przeglądy>cichutko i pięknie chodzi.A też miałem pustego kata i blaszano metaliczny podżwięk to na niskich obrotach już było słychać.Z prostej rury też wszyscy zawsze rezygnowali i kończyło się na tłumiczku przelotowym.No i średnica jego wlotu i wylotu musi być jak orginalnej rury.Lepiej na tłumiki nie żałowć kasy bo tanie tłumiki przelotowe zostaną wyplute tyłem przy butowaniu.Wata wygłuszająca wyleci.Zresztą wpiszcie katalizator na szukajce,więcej szczegółów jest.Choć koniec takich operacji zawsze kończył się tłumikiem przelotowym. :) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 07:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Black Fighter -jaką masz instalację? Jeśli można to podaj szczegóły: mikser (średnica), reduktor, elektronika.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 08:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
O strumienicy wszyscy pisza żle więc odpada.
a ja miałem kiedyś saxo vts-a 1.4 i po kombinacji stożek + strumienica jechało o wiele lepiej

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 10:38:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
janinaaa napisał(a):
Ale te prędkośći przy ABT to chyba troche przesadzone.

90KM i predkosci 200kmh???
Pewnie z gorki i to nie malej :P

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: