stefek napisał(a):
sero c4 napisał(a):
Kolegom pewnie chodzi o skracanie dolotu w 2,8 a jeśli wiesz o co chodzi to jak masz to rozwiązane?
Kurcze nie wiem jak to u mnei jest rozwiazane....

Na cieplym pali ok.
chodzi o to (ale uzyj szukajki i znajdz topic o silniku AAH i kolektorach - ciekawy artyku) ze w ABC kolektor jest stały - znaczy sie powietrze zawsze leci tą sama trasa. A w AAH kolektor mial w srodku klapy, ktore po przekroczeniu okolic 4000rpm sie przestawialy zmieniajac geometrie dolotu. Daje to dodatkowego kopa ale jest tez zrodlem problemow - jesli klapy sie przestana przestawiac lub dzialaja ale nie do konca ok, nie sa szczelne to ma to znaczacy wplyw na moc i spalanie. Stąd pytanie o to, jak działa u Ciebie ten kolektor - czy ma zachowaną funkcjonalnosc z silnika AAH czy jest przelozony tylko po to, by byl metalowy (czyt odporny na strzały gazowni). Choc wydaje mi sie, ze w obu autach podstawa kolektora jest plastikowa a tylko gora w jednym jest metalowa ale moze sie myle.
jeszcze jedno - jaka masz instalacje, znaczy ktorej generacji? jesli drugiej (o zgrozo) to mozesz miec zwęzke na dolocie ograniczajaca przeplyw powietrza. Wywal ją, ona niezle muli auto zwlaszcza przy wyzszych temperaturach powietrza