.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2025 14:52:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1,6] Zmiana skrzynia z 4 na 5 bieg
PostNapisane: 02.cze.2006 07:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Chcę dokonać wymiany skrzynia z 4 na 5 biegową. Czy trzeba również dokonać wymiany mechanizmu zmiany biegów ? Gdzie mozna znaleźć tabelę zamienników skrzyń ?

Z góry dziekuję za pomoc.
Krzysztof

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 11:30:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zamienniki można z ETKI znaleźć. Zmieniasz skrzynie, a lewarek i cięgno to samo zostaje, pod warunkiem, że skrzynia do tego auta a nie jakiś wynalazek.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 12:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 11:42:30
Posty: 43
Lokalizacja: Kołobrzeg-Oslo
Witam. Nie ma problemu z przekladka skrzyni. Kiedyś zmieniałem i pasuje bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 15:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Nie ma problemu ze zmianą skrzyni ale jak masz dostęp do tanich części to odrazu zmień sobie silnik na większy bo 1.6 jest o dużo za słaby

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 17:08:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
pasuje pod warunkiem ze wsteczny w obydwu skrzyniach jest w tym samym miejscu ;-)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 07:28:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2006 22:12:59
Posty: 57
Lokalizacja: Warszawa/Bełchatów
Ja zrobiłem w swoim poprzednim audi 80/1,6/75koni dokłądnie to co Ty chcesz teraz zrobic i powiem Ci że to troche strara kasy... Nie spodziewaj sie że auto będzie Ci szybciej jeździc - co najwyżej zmniejszy sie spalanie (minimalnie ale odczuwalnie), ale na pewno będzie Ci łatwiej sprzedać.. Mój mechanik z którym to robiłem powiedział mi abym dokupił orginalny lewarek zmiany biegów od 5. nie wiem po co bo po oględzinach stwierdziłem ze jest dokłądnie taki sam. a musisz sie liczyc z tym ze jak raz ruszysz przeguby przy skrzyni to moga sie juz wiecznie odkęcac i co 5 tys musisz wjechac na kanał i podokręcac... Osobiście moim zdaniem jest lepiej sprzedac i kupić cos z wiekszym silnikiem i skrzynia 5, nie ma sie co oszukiwać ale 1,6 przy takiej ciężkiej obudowie to jest troche za mało... polecam 1,9 TDI / 90koni. życze powidzenia

_________________
jest- AUDI B4 1,9 TDI/90 TDI POWER
był - AUDI B3 1,6/75 +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 09:17:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
gifek napisał(a):
....a musisz sie liczyc z tym ze jak raz ruszysz przeguby przy skrzyni to moga sie juz wiecznie odkęcac i co 5 tys musisz wjechac na kanał i podokręcac...


Dlaczego dobrze dokręcone przeguby miały by się odkręcać ? Czy fabryczne dokręcenie różni się czymś od dokonanego w warsztacie ? Przecież tam nie ma chyba żadnych patentów polegających na jednorazowym dokręcaniu ?

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2006 09:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
u mnie tez wystapiło takie zjawisko :P dwa razy dokręcałem te śruby po wymianie simmeringu w skrzyni i po jakims czasie były luzne, ale potraktowałem je klejem do gwintów, na razie cisza ;-)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: