.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.maja.2025 23:25:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI 94'] Turbina o zmiennej geometrii
PostNapisane: 04.cze.2006 14:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witajcie! JAk już pisałem niedawno siadła mi turbina i jest do regeneracji. Postanowiłem sobie na razie jeździć poprostu bez, ale to nie jazda. Nie dość że pali więcej to jeszcze zamula, szczególnie jak woże pasażerów. Kolega doradził mi abym założył sobie turbinę o zmiennej geometrii. Moc podobno wzrasta do 110 KM i spalanie przy tym maleje. Koszt to jakieś 1000zł.
Napiszcie proszę czy wiążą się z tym jakieś problemy? Coś muszę wiedzieć więcej?
Dzięki serdeczne. Pozdrawiam Was!

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2006 06:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
trzeba zmienic komputer,zmienic N75 ,pobawic sie podcisnieniami dostroic to wszystko i bedzie jezdzic ....
koszt 1000 zł to troszke za malo ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 13:16:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czyli nie jest to takie proste? Lepiej zostać przy normalnej turbince? Chociaż te 20 koni kusi. Ale już też słyszałem że może to niedokońca dobrze chodzić. Pozdrawiam.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 18:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ja wiem czy nie proste ... poprostu musi to zrobic ktos kto sie zna ......
no i niestety trzeba miec troche "kapusty" :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 01:51:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Ale co 20KM ? Po samej zmianie turbiny ? Przecież, to nie ma znaczenia co tam wsadzisz, tylko ile pompuje chwilowo w stosunku do dawki paliwa. Zakładając, że robisz to dobrze i nie nic nie grzebiesz w sofcie, to turbina będzie podawać dokładnie tyle samo powietrza, ale z mniejszym obciążeniem. Jak chcesz więcej mocy, to musisz zmodyfikować tak czy inaczej soft, żeby zwiększyć dawkę i paliwa i powietrza... Żeby to zrobić wcale nie potrzebujesz mocniejszej turbiny, fabryczna ma zapas jeszcze na te 15-20KM. Jak się bierzesz za turbinę większą, to od razu licz nowe wtryski i nowy program, a możliwe, że też nowe IC (nie wiem ile wytrzymuje fabryczne). Potem będziesz miał sensowną moc, 120+ KM nie powinno robić problemu.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 07:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
Ale co 20KM ? Po samej zmianie turbiny ? Przecież, to nie ma znaczenia co tam wsadzisz, tylko ile pompuje chwilowo w stosunku do dawki paliwa. Zakładając, że robisz to dobrze i nie nic nie grzebiesz w sofcie, to turbina będzie podawać dokładnie tyle samo powietrza, ale z mniejszym obciążeniem. Jak chcesz więcej mocy, to musisz zmodyfikować tak czy inaczej soft, żeby zwiększyć dawkę i paliwa i powietrza... Żeby to zrobić wcale nie potrzebujesz mocniejszej turbiny, fabryczna ma zapas jeszcze na te 15-20KM. Jak się bierzesz za turbinę większą, to od razu licz nowe wtryski i nowy program, a możliwe, że też nowe IC (nie wiem ile wytrzymuje fabryczne). Potem będziesz miał sensowną moc, 120+ KM nie powinno robić problemu.

racja .... tylko jak masz juz wymieniac turbo bo stare sie wysralo to bym sie zastanawial czy nie wymieniac na 110 + nowy komp,soft,N75 i cieszyc sie ze 120-130 kucy i tym ze suszarka lekko dmucha ...
niz ładowac znowu od 90 konnego potem wtryski + soft i ledwo miec 120 z wyzylowana turbinka ... a koszty sa porównywalne ....
wybor zostawimy zainteresowanemu ... ;-)
P.S oczywiscie jezeli zainteresowany jest rzadny mocy i chce ladowac kaske w starego kibla ..... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 08:40:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przemyślałem na zimno i nie będę ładował tyle kasy. Kto wie czy mi go zaraz nie ukradną? Z moim doświadczeniem w tym temacie to wszystko możliwe. Za rok, może dwa wymienie na nowszy (silniejszy) model A4 lub A6. W przyszłym tygodniu daje turbinę do regeneracji i zostaje przy 90 KM. Dzięki za porady, bez Was wpakował bym się w jakiś kibel i koszty. Pozdrawiam.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maciej napisał(a):
Przemyślałem na zimno i nie będę ładował tyle kasy. Kto wie czy mi go zaraz nie ukradną? Z moim doświadczeniem w tym temacie to wszystko możliwe. Za rok, może dwa wymienie na nowszy (silniejszy) model A4 lub A6. W przyszłym tygodniu daje turbinę do regeneracji i zostaje przy 90 KM. Dzięki za porady, bez Was wpakował bym się w jakiś kibel i koszty. Pozdrawiam.

Nareszcie zmądrzałeś ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: