.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 09:25:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [SWAP 2.2T] Czy seryna p-pa paliwa z b2 wystarczy ?
PostNapisane: 09.cze.2006 15:59:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jak w tytule ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 16:44:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak sprawna to starczy. K-Jet to K-Jet


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 22:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie byłbym taki pewny. Ciśnienie, to ciśnienie a wydajność pompy to zupełnie coś innego. Jeżeli pompa już ma swoje litry przelane, to nie podoła przy pełnym obciążeniu. W grudniu testowałem seryjną pompę z 2,3, po około 30tyś km pracy. Przy 0,6 bara miałem spalanie stukowe. Po zmianie na pompę chyba jeszcze oryginalną z 88 roku było lepiej, bo stuki występowały dopiero przy 0,8 bara. Wątpię, że mechitro poprzestanie na seryjnym doładowaniu... Ale jest jedno ale...pompa z 2,3 mogła być może nie do końca sprawna. Chociaż w NFie sprawowała się wyśmienicie i była bardzo cicha. Pompa oryginalna z ASO (zresztą kupiona przez pracownika ASO do własnego auta). To co pisze, opieram na swoich doświadczeniach. Ale do swojego b2 mam dwie seryjne pompy zewnętrzne z b2...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 09:51:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
niedawno szukalem i wymienialem pompe paliwa u siebie w 2.2t 10V.

Z katalogow wynikalo, ze turboloty 10V i zwykle 2.1 i 2.2 i 2.3 mialy pompy o takich samych parametrach. te samo ciśnienie i ta sama wydajność.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 10:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A skąd się bierze różnica w cenie w ASO np o 200 PLN i inna literka na końcu? Kiedyś miałem spis wszystkich pomp Boscha. Jeżeli jest tak jak piszesz, to bardzo ułatwiłoby to szukanie sprawnych używek do 2,2t :) Bo nie jest łatwo znaleźć dobra używaną pompę. Iteraz kwestia ztytułu wątku. Czy np seryjna pompa jaką mam w b2 z silnika 2,0 JS 115KM da radę przy ok 200 lub 200+ konikach? Jakoś to mnie nie przekonuje... Druga rzecz, że u mnie w b2 będzie inny wtrysk.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 10:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mam spis wszystkich pomp boscha i ich parametrów .xls (201kB). Dajcie jakąś miejscówke to je tam wrzuce.

Literki wynikaly z roznic konstrukcyjnych i nowszych odmian, nawet inna średnica srubek do przykrecania kabelków, ale parametry byly takie same. Sprawdz sobie np w etce nr pompy do silnika 2.3 NG , AAR 2,3 (wewn. baku) albo 2.0 RT, albo starsze od k-jetow, sprawdz nr pompy i jej parametry, zobaczysz ze są prawie identyczne jak w MC 10V turbo. Odniosłem wrażenie, ze we wszystkich K i KE-jetrach jest to samo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 10.cze.2006 10:29:24 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 10:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To wszystko mnie cieszy. Nie miałem nigdy oprócz tej jednej pompy z NFa okazji testować inne pompy. Jakoś tak otaczają mnie zwykle 2,2t :) A to co piszesz poprawia mi humor, bo 2,3 to bardzo populerny silnik w moich stronach. Musze przetestować na wydajność pompę z b2 i z 2,2t. Sprawdze ile paliwa przeleją przez 2 minuty. Bo ciśnienia dają takie same. Nareszcie będzie sprawa rozstrzygnięta ;-)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2006 10:28:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tutaj mozna przetlumaczyc numer pompy z etki, na numer boscha i sprawdzic w katalogu ktory mam.

http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/

...Sprawdzilem sobie historie pompek w MC. Początkowo miały około 140L/h , pozniej wstawili wydajniejszą 168l/h. W silniku NG dla przykladu sidzi 128l/h.

najlatwiej jest sprawdzić pompke tak:

- podlaczyć uklad paliwowy
- odpiąć przewód powrotu paliwa z rozdzielacza paliwa i wsadzić go do jakiegoś naczynka
- zapodać na pompe 12V i czekać 30sekund

Wtedy mamy pomiar wydajności przy odpowiednim cisnieniu (6-6,5bar) bo mierzymy na powrocie po regulatorze cisnienia. Powinno być 750ml na 30 sekund przy 12V , a przy napieciu 10V okolo 450ml na 30sek.

Poza tym wydaje mi sie, ze te pompki muszą mieć sporo zapasu, 50% ??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: