.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:14:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Peugeot 306 1,4] Bierze olej 1litr na 1000km - brak dymu
PostNapisane: 15.cze.2006 10:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Moje auto to B2 1.8 DS, ale mam problem z drugim autem wiem że to forum Audi ale tutaj dużo pomocy do B2 uzyskałęm to może i do Peugeota mi pomożecie, bo silnik to w końcu silnik, a problem dotyczy Peugeota 306 1.4 silnik KDX.

Kupiłem auto, zagazowałęm je, silnik to jednopunkt. Dopiero po około 6-7 tys zauważyłęm że bierze olej, najpierw 2-3 litry na 10tys, potem 1litr na 2 tys, a teraz 1 litr na 1 tys.
silnik raczej szczelny - mokry - ale nie ma plam na chodniku jak stoi.
Kupiłem go sprowadzonego z przebiegiem 133tys, ale pewno miał więcej i od LPG zaczął brać - tak przypuszczam.
Wlałem 10W30, a teraz już 15W40, by było taniej.
Co ciekawe wogóle NIEMA niebieskiego dymu, spaliny są przezroczyste.
Zastanawiam się czy bierze olej przez pierścienie, czy przez gumki zaworowe - co bardziej prawdopodobne i jak to sprawdzić którędy bierze?
Płynu chłodniczego nie ubywa, a ni nie przybywa.
Proszę o wskazówki.

tata1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 11:11:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
www.306team.pl
koledzy winkiel i sommer jak i reszta speców od pŁuga 306 na pewno podpowiedzą ;-)

a olej moze ci znikac: wkolo pierscieni (przepalany przez silnik), uszczelniaczy zaworowych, wreszcie uszczelniacze wału np. i spierniczac w sprzeglo czy w ogole poza silnik. a nawet jak idzie do komor spalania, to przy takich ilosciach i dzialajacym sprawnym katalizatorze nie zauwazysz go w spalinach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 14:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Proponuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 15:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
mały v8 napisał(a):
Proponuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach .


Miałem kompresję 13 na kazdym a olej mi znikal jak szalony.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 16:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
Witam.
Masz do wymiany uszczelniacze zaworowe- to normalka że w nie młodym już motorze po zagazyfikowaniu się skończyły( jak będziesz wyciągał to Ci się w rękach będą sypać). Zmienisz na nowe polecam "Victor Reinz"- tanie i całkiem dobre twój mototek przeżyje jeszcze drugą młodość, a sądząc po ciśnieniu to serducho ma zdrowe jak dzwon :peace:
Pozdro Łysy2.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: