.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 21:38:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100]C3 2,2 Gotuje wode
PostNapisane: 13.cze.2006 10:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Witam.

Chciałbym się tylko upewnić w moich przekonaniach co do autka.

Temperatura rośnie do 100C wiatrak nie jest w stanie schłodzić.Puchną węże wodne a po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka ze zbiorniczka ulatnia się duże ciśnienie.

Ta sama sytuacja tylko że przy otwartym zbiorniczku sprawia że po kilku minutach mam fontannę przez zbiorniczek.

Wg mojego rozeznania to bedzie przyczyna uszczelki pod głowicą.
Czy może macie jakieś inne pomysły??

Termostat sprawny.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:10:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie koniecznie...jesli grzejesz motorek z odkreconym zbiorniczkiem zmniejszasz temperature wrzenia plynu i zaczyna gotowac juz przy 100 C. Po odkreceniu korka na goracym silniku to normalne, ze uchodzi duze cisnienie...
Jesli nie ubywa chlodziwa i nie ma wiadomych objawow w oleju oraz w spalinach to moze poprostu pompa wody jest juz niewydolna ??

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Też tak myślałem że może pompa jest niewydolna ale biorąc pod uwagę fakt że jest nowa odrzuciłem tą tezę.
Jednak martwi mnie jeszcze taka sprawa. Górny wąż chłodnicy zdaje się być pusty...... :/ .
Po odpięciu małego węzyka zwrotnego od zbiorniczka czasami piernie powietrzem.

Zastanawia mnie czy może przy przytkanym układzie chłodzenia nie będą się działy takie jajca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:31:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
sprawdź czy układ jest odpowietrzony. miałem przypadek, temperatura rosła do 100 stopni, ogrzewanie słabe i górny wąż był pusty. odpowietrzyłem układ trzyma 90 :) i wszystko jest ok.

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Tutaj masz opisany podobny przypadek
http://audi.dmkhosting.com/forum/viewtopic.php?t=2408

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 11:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
szantis-powiem Ci że moze być tak jak pisza.Ale bardziej stawiam na uszczelkę lub przytkaną chłodnicę.
Lece po ocet i zalewam układ.Zobaczymy co będzie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 12:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Wymienialem teraz w weekend płyn w układzie chłodzenia bo "poprawiam" poprzedniego własciciela mojej niuni. Nie wiem co tam miał ale przypominało konsystencja ciemnego browara ;) . Przekjedź sie na stacje sieci Orlen tam maja cos takiego jak "Xyramic Radator Flush" ( tak to se chyba nazywało ) -koszt ok 14 zl . Wlewa sie do swiezej wody - i grzejesz silnik do normalnej temperatury + 10 min na jałowym , potem zlewasz i zalewasz juz docelowym płynem. U mnie troszke swiństwa wypłukało . Temperatura stabilna - miasto/trasa ok 90 'C . Na forum przewineło sie kilka porad odnośnie stosowania octu - tego sposobu nie polecam gdyz podgrzany ocet troszke za mocno reaguje i moze skończyc sie wymiana chłodnic i nagrzewnic.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 08:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
No i niestety płukanie układu nie pomogło.Super środek albo nie pomógł albo układ nie był zapchany.
Zauważyłem za to że węże wodne puchną po dłuższej pracy silnika .Nasuwa się wniosek że uszczeleczkę szlag trafił.
Najgorsze jest to że stało sie to kiedy miałem klienta na autko. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: