.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 02:40:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3] pare podstawowych problemow ;)
PostNapisane: 20.cze.2006 23:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 20:33:07
Posty: 4
Czesc,

wiem, ze na polowe z tych pytan moglbym znalezc odpowiedz w archiwum itd. ale spalila mi sie karta grafiki pare dni temu i siedze po znajomych na dorywki wiec nie mam na to tyle czasu.

niecaly miesiac temu kupilem sobie audi b3 z 89 z silnikiem 1.8 i powoli bede myslal o jakims jej odrestaruowaniu - choc generalnie jest w swietnym stanie.

po pierwsze mam pytanie jak rozroznic ktory to dokladnie model, bo z tego co znalazlem to z 89 sa dwa modele z silnikiem 1.8.

pierwszy problem to nawiew. dziala tylko na IV biegu. czytajac forum jeszcze wczesniej natknalem sie na kilka klasycznych problemow w tej kwestii. Postanowilem wiec poszukac na poczatek termika. i tutaj mam problem. odkrecilem pulke pod kierownica, ale tam juz jakis magik "popsul" elektronike i naprawde ciezko dojsc co jest do czego. generalnie gdzie powinienem dokladnie szukac tego termika? na jakiej wysokosci? na wysokosci pokretel od nawiewu? jak duzy on jest?
kolejny problem to proba wyciagniecia calego mechanizmu od regulacji nawiewiu (chcialem przeczyscic styki). sciagnalem pokretla. odkrekcilem dwie sruby. dostalem sciagnalem tam jeszcze ten panelik podswietlany i...no wlasnie. jak wydrzec to ustrojstwo? podejrzewam, ze trzerba odpiac linki od pokretel. ale jak? kompletnie nie mam pojecia jak sie do tego zabrac. troche kombinowalem dzisiaj, ale dalem sobie spokoj (aha - odrazu zaznaczam, ze to wlasciwie moj pierwszy wlasny samochod wiec...hehe). chcialem przeczyscic styki itd.
dalej kwestia nawiewu to ustawienie celu (czyli trzecie pokretlo od lewej). dziala od szyb do stop i pozniej sie blokuje. po uzyciu sily w koncu przeskakuje dalej i cos tam mozna podregulowac nawiew, a spowrotem znowu mamy w ktoryms miejscu blok. da sie cos z tym zrobic?

kolejne pytanie to o 3 zarowki, ktore sa w podswietleniu tablicy regulacji nawieiu. jakich parametrow musza byc? bo wszytstkie od lat sa chyba popalone i chcialbym wymienic.


to jak juz mialem problem z iv biegiem nawieiu to trzeba miec tez problem z podswietlaniem tablicy rozdzielczej. podejrzewam klasyczny problem - klapa tylne. owszem, podswietlanie tablicy rejestr. padlo. wymienilem spalony bezpiecznik (chyba 14). tablicy sie podswietla oraz czerwone diodki LED w nawiewach zaczely znowu swiecic. tablica rozdzielcza jednak nadal nie. bo jakis kombinowaniach w ruszaniu kablami kolo bagaznika oraz w tym samym czasie potencjometrem od mocy podswietlania na sekunde zablysnela rowniez deska rozdzielcza. niestety tylko raz i tyle. podejrzewam problem potencjometru (pod warunkiem, ze dobrym krece - ten najbardziej na lewo ;D). swoja droga czy pod wplywem krecenia potencjometrem diody LED w nawiewach rowniez powinny reagowac?
ok. wiec teraz pytanie. jak dobrac sie do potencjometru. trzeba rozkladac cala deske rozdzielcza? jak to zrobic?

ok. narazie tyle pytan. jak juz bede mial pelny dostep do netu i chwile czasu to pewnie pomecze na temat podlaczenia kontroli hamulca recznego itp. ale to sie tak nie pali jak tamte dwie rzeczy.
dzieki i pa! mam nadzieje, ze rano bede mial wystarczajaco duzo informacji, zeby moc poswiecic dzien na robote ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 00:04:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hej!

Sterowanie nawiewem w B3, to rzecz dosc usterkowa. Jezeli dziala Ci tylko IV bieg, to najprawdopodobniej mozesz zaczac rozgladac sie na szrotach za nowym zestawem pokretel. Problem tkwi w rezystorkach, ktorych nie da sie niestety wymienic. Aby stwierdzic, czy jest to ich wina, a nie na przyklad niepelnych stykow, sprobuj przekrecic galke nawiewu na powiedzmy I i dogiac srubokretem (chyba srodkowy) styk biegu III. Jesli zacznie dmuchac, to jest kwestia stykow, jesli nie -> szrot.

Problem z zacinajaca sie galka moze byc dosc zlozony. Najlepiej przesledzic, gdzie sie linka blokuje. Moze byc to wina wylamanego "przytrzymywacza" pancerza linki. Wtedy moze sie wszystko tam haczyc. Temat dosc indywidualny, wiec musisz poradzic sobie sam, sledzac przebieg linek. Linki mozna zdemontowac, sciagajac je poprostu z ktoccow, do ktorych sa przymocowane. Pamietaj tylko, zeby je potem odpowiednio zamontowac.

Z podswietleniem Ci nie pomoge, bo problem opisales tak, ze ja o tej godzinie nic z tego nie rozumiem :D ... a zaroweczki kupisz za grosze w ASO :peace:

tworczosci w mysleniu :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 00:14:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
I zmień to 3B w temacie na B3, bo wchodzę, szukam o co chodzi z tym 2.2T 20V a tutaj nic w temacie ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 15:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 20:33:07
Posty: 4
Wuja napisał(a):
Z podswietleniem Ci nie pomoge, bo problem opisales tak, ze ja o tej godzinie nic z tego nie rozumiem :D ... a zaroweczki kupisz za grosze w ASO :peace:


hehe. rzeczywiscie mozna bylo tego nie zrozumiec. tak to jest jak sie dorwie kompa na 15 minut i probuje splodzic jak najwiecej tekstu.

ok
jeszcze raz:

problem dotyczy podswietlania deski rozdzielczej. podejrzewam klasyczny problem - tylna klapa bagaznika i zwarcie. Podswietlanie tablicy rejestr. padlo. wymienilem spalony bezpiecznik (chyba nr 14). Tablica rejestr. podswietla sie, a takze czerwone diodki LED w nawiewach znowu swieca. deska rozdzielcza jednak nadal nie. bo jakis kombinowaniach w ruszaniu kablami kolo bagaznika (tymi od zwarcia - przewody od podsw. tablicy rejestracyjnej) oraz w tym samym czasie potencjometrem od natezenia podswietlania deski rozdzielczej, na sekunde zablysnela rowniez sama deska rozdzielcza. niestety tylko raz i tyle. podejrzewam problem potencjometru (pod warunkiem, ze dobrym krece - ten najbardziej na lewo ;D). swoja droga czy pod wplywem krecenia potencjometrem diody LED w nawiewach rowniez powinny zmieniac natezenie swiecenia?
ok. wiec teraz pytanie. jak dobrac sie do potencjometru. trzeba rozbierac cala deske rozdzielcza? jak to zrobic? Jakis inny pomysl?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 16:33:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
jesli tak podejrzewasz, to najlepiej to sprawdz i ewentualnie napisz, czy to bylo przyczyna, czy tez nie a w tedy bedziemy myslec dalej.

Aby wyciagnac potencjometr, musisz wyjac najpierw zegary z deski. Dalej, jak spojrzysz na nie od tylu, bedziesz juz wiedzial co i gdzie sprawdzic.

Potencjometr steruje natezeniem swiatla w zegarach, na galkach nawiewu, w oryginalnym radiu i na przelacznikach.
BTW, tam nie ma diodek tylko male zaroweczki na 12V

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 16:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 20:33:07
Posty: 4
Chetnie to sprawdze, jak bede wiedzial dokladnie jak :) OK. Jak wyjac zegary z deski rozdzielczej?


PS. potencjometr napewno cos nie do konca dziala skoro zarowki w nawiewach swieca caly czas na MAX.

BTW.Na moje oko to wygladaja na ledki, ale moze to i zarowki czerwone ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 17:25:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Było na forum...Ale dla przypomnienia: demontujesz osłonę kolumny kierownicy (pod spodem są dwa wkręty) i jak zdejmiesz tą osłonę to przed Twoimi oczami pokażą się dwa wkręty w dolnej części zegarów. Odkręcasz je i zegary są Twoje. UWAŻAJ NA PRZEWODY

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: