.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 00:51:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Automat się ślizga...
PostNapisane: 23.cze.2004 13:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 15:14:38
Posty: 34
Lokalizacja: Kętrzyn
Witam
przyznam się, że nie przeglądam za często forum -bo strasznie jestem zaganiany.
Mam natomiast pytanie do uzytkowników AUDIczek z automatami.
Czy jest to normalna sytuacja, gdy podczas przyspieszania (pedał gazu do połowy wciśnięty i "unieruchomiony") prędkość samochodu wzrasta a obroty silnika maleją o ok 500 obr. :galy:
Podobnie jak jadę ok 120 km/h to mam 3200-3500 obr -i jeśli odejmę gaz (tak aby hamować silnikiem) obroty spadają o ok 500obr.

To mi przypomina sytuację, kiedy w manualu ślizga się sprzęgło -obroty silnika stoją a prędkość wzrasta....

Czy tu też może się ślizgać sprzęgło, a jeżeli tak to co trzeba zrobić żeby się nie slizgało.
Skrzynia mechaniczna 3-biegowa KICK DOWN

Bardzo Was proszę o opinię

PS ....i bardzo dużo wciąga przy 120km/h ok 18-20l/100km

_________________
Audi 100 '90 2.3 NF Automat, ale żagle też są fajne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 14:24:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
W automatach istnieje tzw sprzeglo hydrokinetyczne, ktorego praca, w odroznieniu od normalnego sprzegla, polega na ciaglym poslizgu. Jest to jednak poslizg kontrolowany.
Musze cie niestety zasmucic - sytuacja, ktora opisujesz nie jest pozadana. Na takie, wadliwe, dzialanie automata, moze skladac sie bardzo wiele roznych czynnikow, takich jak: spalone tarczki, przepracowany olej, zacinajace sie elektrozawory w cisnieniowym ukladzie sterowania. Moim zdaniem powinienes odwiedzic zaklad, ktory zajmuje sie PROFESJONALNIE automatycznymi skrzyniami biegow. Usterka moze byc niewielka ... moze tez byc potezna ..... tak to jest z automatami - nigdy nic nie wiadomo. Co do cenek ... hmm za samo rozkrecenie i zlozenie skrzyni zwykle biora okolo 1000zl (a bez rozkladania zadko sie obywa) + ewentualne czesci i ich wymiana ..... przerabialem to i uwierz mi, ze nie warto oszczedzac kilku stowek ...

powodzonka :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 16:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
Odnośnie spalania to jest normalne. Sam miałem automat jak kupowałem auto, i palił mi 18.5 na mieście przy spokojnej jeżdzie .

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automat się ślizga...
PostNapisane: 24.cze.2004 08:32:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2004 07:01:06
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
mariusz napisał(a):
PS ....i bardzo dużo wciąga przy 120km/h ok 18-20l/100km


Witam

Mój automat "wciąga" 13l na 100 (a jeżdżę tylko po mieście), skrzynię mam 5-cio biegową KICK DOWN. Dokładnie na 352 km spalił 47 litrów. Chyba że 3 biegowe palą więcej.

Pozdrawiam

_________________
Audi B4 2.8 V6 Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automat się ślizga...
PostNapisane: 25.cze.2004 06:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
Gomes napisał(a):
mariusz napisał(a):
PS ....i bardzo dużo wciąga przy 120km/h ok 18-20l/100km


Witam

Mój automat "wciąga" 13l na 100 (a jeżdżę tylko po mieście), skrzynię mam 5-cio biegową KICK DOWN. Dokładnie na 352 km spalił 47 litrów. Chyba że 3 biegowe palą więcej.

Pozdrawiam

Kiedyś już się rozpisywałem na temat skrzyni automatycznej na interi , ciesz się że masz NOWOCZESNĄ skrzynie biegów bo automat 3-biegowy tyle pali. (18.5 l miasto) :(

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 06:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
a jakby co to mam trzy automaty w tym że dwa pierwsze mają dyferencjał rozpieprzony. :D

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: KICK DOWN.
PostNapisane: 24.cze.2006 07:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2006 19:47:46
Posty: 8
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
czesc czytam wlasnie wesze uwagi na temat skrzyni i mam pytanie.
KICK DOWN mi nie przezuca. czy odpowiedzialny za to jest ptencjometr przeplywu paliwa czy jeszcze cos innego.

_________________
Audi 80 B4 ABK 1993 2.0 E Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 09:01:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Jesli chodszi o twoj przypadek tak jak piszesz raczej ze skrzynia masz wszystko ok.Zegar poprostu obroty ci źle odbiera.Jak by ci sie slizgal to wtedy bys mial predkosc małą a obroty wysokie wogole samochod by ci nie szedl tylko by wyl.Jesli mowisz ze jedziesz 120km/h i masz 3200 obrotow to wszystko jest ok, wnioskuje ze masz silnik 1.8 lub 2.0.Jesli samochod ci przyspiesza i plynnie przerzuca biegi to tarczki sa wporzo.Zrob diagnostyke skrzyni mozliwe ze czujni jakis szwankuje

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 09:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Co do spalania to powiem wam ze mi palil 10 litrow LPG w trasie przy predkosci 110km/h a 14 litrow LPG w miescie.Teraz mam na manualu i mali 2 litry mniej.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 10:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 19:21:52
Posty: 69
Lokalizacja: DC / Gocław
A czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaka była skrzynia w dizelku AAT z 93 roku i gdzie mógłbym coś na jej temat poczytać :?:

5 to to nie jest na bank, ale chyba 3-biegowa też nie bo spalanie na trasie przy 120-140 jest około 9-10 litrów na 100 a obroty sięgają 3000 ale nie przekraczają. Po mieście pali 10-11 litrów.

Mam jeszcze pytanie pomocnicze ;)
Czasem jak odejmuję trochę gaz to zmienia mi bieg na wyższy a czasem hamuje silnikiiem. Od czego to zależy :?: Bo mam wrażenie, że nie tylko od obrotów. Czy można przesówać granicę przerzucenia biegu na wyższe3 lub niższe obroty np. zmieniając ustwienia komputera?

_________________
:: 100 C4 '93 AAT AT Avant - dużo tego A :) ::


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 11:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Kolego skrzynke to masz 4 biegowa, tak mi sie wydaje.te roczniki tak mialy.Mozesz sie wsluchac jak przelacza ci biegi.Co do tego spuszczania nogi z gazu to rzecz naturalana.Wtedy wlasnie jest ekonomiczna jazdaMozna za pomoca bedalu gazu regulowac sobie przy jakich obrotach ma byc przelaczny bieg.jesli chcesz powyc silniczkiem ale nie polecam tego bo automaty nie sa do tego i sie w ten sposob rujnuja chociazby te starzszej ery, to wystarczy wcisnac gaz do dechy i przy wiekszych obrotach bedzie ci przelaczal bieg.Co do ustawien kompa to nic nie rob jesli sie w trasie miescisz w 10 litrach.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 11:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 19:21:52
Posty: 69
Lokalizacja: DC / Gocław
4 biegi - OK, też tak mi się wydawało.

To co piszesz, że jak na trasie się mieszczę w 10 litrach to jak dla mnie nie zależy od ustawień skrzynki tylko od ilości biegów, zazwyczaj zapięty jest najwyższy przez długi czas, więc ustawienia mają się nijak ;)

No właśnie o to nie wycie chodzi.
Jadąc po płaskim jak odejmę centymetr gazu przy obrotach poniżej 2k to hamuje,
jak odejmę ten sam centymetr przy 2,2k obrotów to natychmiast zmienia bieg na niższy,
a między 2,0k a 2,2k obrotów dzieje się ch. wie co.

No i takie mam przemyślenia, że:
1) chciałbym wiedzieć co "skrzynia sobie myśli" między 2,0k a 2,2k obrotów
2) chciałbym obszar powyższego "myślenia" zredukować do zera.
3) chciałbym przenieść granicę hamowania i zmiany biegu na 1,8k obrotów.

Pomożecie towarzysze :?:

_________________
:: 100 C4 '93 AAT AT Avant - dużo tego A :) ::


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 12:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam.Z opisu wynika ,ze twoja skrzynia dziala perfekcyjnie.Kazda "nie grzebana" skrzynia nowa-stara po zdjeciu nogi z gazu, pusci o jeden-na wyzej.Jednak nie wiem czy przy 120 po cisnieciu ,czy dlugotrwalej jezdzie z ta predkscia tak sie dzieje u ciebie. W kazdym razie slizgi tarczek, kazdego biegu daja efekt spalonego sprzegla manuala.Obroty na maks a predkosc prawie nie rosnie. A uszkodzony hydro-sterownik skrzyni daje najczesciej efekt szarpania twz.progow i zastanawiania sie przy zmianie(czyli moze byc ze predkosc wskazuje zmiane biegu,a on tylko rozlacza i na sekunde wrzuca ten sam bieg) itp.
A co do nie dzialajacego kick-down to jest on sterowany elektro zaworem i moze byc przyczyna spalony bezpiecznik,zasniedzialy styk,wypieta kostka bo sam elektro zawor to b.zadka usterka jednak nie wykluczam tego.musisz sprawdzic przejscie obwodu miernikiem el..Jednak do wymiany tego elektro zaworu nie trzeba rozbierac skrzyni ani nawet jej wyjmowac. Choc jest pewin model skrzyni ktora by tego wymagala.
ZWRACAM UWAGE ZE DO POPRAWNEGO DZIALANIA SKRZYNI JEST WYMIANA FILTRA I OLEJU W NIEJ W SERWISOWYM CZASIE :!: :!: :!: Ja to robie co dwa lata -50tys km
I jeszcze jedno -nie ma nic gorszego niz "grzebana skrzynia automatyczna"!!

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: