.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:51:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Katalizator i brak srodkowego tlumika
PostNapisane: 22.cze.2006 23:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 23:36:22
Posty: 73
Lokalizacja: Kalisz
Witam , jestem tu od niedawna . kilka ladnych dni temu zakupilem moja niunie a konkretnie coupe 2,8 v6 . pojezdzilem nia troche po swoim miescie i cos zaczela dziwnie brzeczec na niskich obrotach . udalem sie do pana ktory sie na tym zna :D Tak jak przypuszczalem dzwiek pochodzil z katalizatorow i to obu . gosciu stwierdzil zeby wymienic (pewnie sie posypaly ) . Dodam ze auto mialo 146 tys przebiegu jak je zakupilem . Co wiecej ma ladny pomruk , ale co sie okazalo brakuje srodkowego tlumika . Od silnika 2 katalizatory potem tylko rury do tlumika koncowego . Co poczac ? Wiem ze temat by poruszany wielokrotnie , przeczytalem jzu duzo postów . Ale wciaz obawaim sie ze jesli wytne katalizatory to juz bedzie za glosno :/ teraz i tak jest w sam raz .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 08:05:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Katalizatory musisz wywalić (lub wstawić nowe) bo w pewnym momencie , kawałki ceramiki moga stanąc w poprzek i zwyczajnie zatkać wydech. A co do tłumika środkowego to na logike też wypadło by go załozyć.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 08:36:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
W wypadku katów możesz założyć nowe albo używane katy,co jest niestety kosztowne lub wstawić tłumiki przelotowe uniwersalne o takiej średnicy rury wlotowej i wylotowej jak orginał<chyba u ciebie jest 55 mm>ja mam u siebie tak zrobione i jest super.Lipny efekt daje rura wstawiona w kata bo brzęczy,daje blaszany podźwięk.A co do środkowego to silnik może ale nie musi tracić na mocy i dynamice,ale sprawdź ile masz sekund do setki,porównaj z danymi katalogowymi i jak masz dużą róznicę to brak tłumoka środkowego może być przyczyną.Wtedy szukaj środkowego,choć z tego co słyszalem trudno go znaleźć i jest drogi.A na przyszłość polecam sportowy tłumik końcowy,ładnie podkręca dźwięk fałki,gdy reszta wydechu jest wyciszona.A w orginale jest jak dla mnie za cicho,ale też super/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 10:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 23:36:22
Posty: 73
Lokalizacja: Kalisz
a jeśli chodzi o katalizator to musi byc oryginalny, czy kupic np jakas podrobe czy uniwersalny ?? co polecacie ? martwi mniej eszcze ten tlumik srodkowy , bo ciezko go bedzie znalezc wiec narazie niech bedzie bez. Ostatenczym roziwazaniem beda chyba te tlumiki przelotowe. Aha i jeszcze takie pytniie , jaki model radia montowali seryjnie w coupe z 1992 r ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 13:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
K@mil napisał(a):
W wypadku katów możesz założyć nowe albo używane katy,co jest niestety kosztowne lub wstawić tłumiki przelotowe uniwersalne o takiej średnicy rury wlotowej i wylotowej jak orginał<chyba u ciebie jest 55 mm>ja mam u siebie tak zrobione i jest super.Lipny efekt daje rura wstawiona w kata bo brzęczy,daje blaszany podźwięk.A co do środkowego to silnik może ale nie musi tracić na mocy i dynamice,ale sprawdź ile masz sekund do setki,porównaj z danymi katalogowymi i jak masz dużą róznicę to brak tłumoka środkowego może być przyczyną.Wtedy szukaj środkowego,choć z tego co słyszalem trudno go znaleźć i jest drogi.A na przyszłość polecam sportowy tłumik końcowy,ładnie podkręca dźwięk fałki,gdy reszta wydechu jest wyciszona.A w orginale jest jak dla mnie za cicho,ale też super/


Przerabiałem ten temat i rura wstawiona w katalizator lub sama rura z kwasówki jest jak najbardziej ok, sam pusty katalizator daje blaszany odgłos. Sprawdzałem to w Coupe 2.3 i Sedanie 2.0, ale być może w V6 jest inaczej, choć nie sądzę. Pierwsze słyszę, że brak tłumika środkowego może być przyczyną osłabienia osiągów, już bardziej nieodpowiednio dobrany sportowy tłumik z tyłu. Ja najchętniej wyrzuciłbym wszystkie tłumiki i zrobił przelotowy wydech, ale zapewne szybko odpadłaby mi głowa. ;)

Mógłbyś zdradzić, gdzie można dostać ten tłumik przelotowy? Pytam, bo wywalam katalizator, a zawsze lepsza przy przeglądzie będzie rura wygladająca jak kat niż sama rurka przelotowa.

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 14:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Może w 2.3 czy 2.0 jest ciszej z samą rurą,ale w 2.8 V6jest słyszalny ten blaszany podźwięk,tym bardziej że tu są już dwa katy,na forum parę razy wypowiadali się własciciele 2.8.Na szukajce poczytaj.A jeśli chodzi o puste katy ,to już wogóle masakra totalna.Jakbyś garnki ciągnął po asfalcie.

Ja te tłumiki o kształcie kata dostałem u tłumikarzy naprzeciwko galerii Copernicus,jeśli ci to coś mówi,bo nie masz w opisie skąd jesteś.110 zł/szt.płaciłem ,choć słyszałem że taniej też można dostać.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 17:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Nic mi nie mówi ;) , myślałem że kupiłeś gdzieś przez neta. Mimo wszystko chyba i tak będzie problem z tym tłumikiem, bo ja tam jeszcze muszę wpiąć sondę (obecnie mam w kacie), w sama rurę da się łatwo, nie wiem jak z tym tłumikiem. Obadam jak auto będzie chodziło z samą rurą, a później będę ewentualnie myślał o alternatywnych rozwiązaniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 21:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W kupetce mam tylko końcowy przelotowy :D i jest git. Jeśli nie boisz sie hałasu to wywalaj wsio. Bedzie ładnie brzeczeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 13:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 21:48:36
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Hmm... no tak, tez musze wywalic katalizator bo popekal na spawach i auto brzeczy jak traktor. Tylko mam jedno pytanie: co zrobic z sonda lambda? Zaizolowac ja po prostu i zostawic czy jak? Nie znam sie zbyt dobrze na tym i nie wiem jak to wplynie na auto, a lepjej zapytac niz popsuc.

ps. prosze o jak najszybsza odpowiedz, bo nie wiem co mam robic. Z gory dzieki.

_________________
B3 2.0E '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 14:08:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 21:48:36
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Znalazlem gdzies tu ze sonda lambda jest w zasadzie po to zeby nie rozwalic katalizatora. Skoro chce kata wywalic to moge ja odlaczyc tak? Bo sie gubie juz. Pomozcie spece, na pewno ktos juz to robil.

_________________
B3 2.0E '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 14:16:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pokaz to miejsce gdzie tak znalazles ... zaraz sie skasuje :P ...albo zle przeczytales wyrywajac to z kontekstu ... sonda lambda to podstawowy uklad sterujacy doborem mieszanki dla silnika. ale jezeli sonda dziala niepraewidlowo to zle dobrana mieszanka w wyniku spalania wytwarza sadze ktora zapycha katalizator lub nieprzepalona mieszanka dopala sie w katalizatorze ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 14:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 21:48:36
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Czyli wnioskujac z tego co napisales skoro wywale katalizator w ktorym (u mnie) siedzi sonda to nic nie powinno sie popsuc?

_________________
B3 2.0E '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 14:23:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie zupelnie ... jezeli sonda lambda siedzi w samym katalizatorze to wywalajac redzen spowodujesz zmiane przeplywu spalin co w efekcie moze spowodowac zmiane parametrow spalin przeplyajacych przez sonde. w takich przypadkach najlepiej jest poprostu wstawic sprwany katalizator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 14:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 21:48:36
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Czarek_S napisał(a):
wz tego co wiem to w każdym można, przecież to nie katalizator steruje sondą a ta silnikiem tylko sonda na podstawie spalin steruje silnikiem tak aby nie uszkodzić katalizatora więc czy będzie tam co uszkadzać czy nie to już wszystko jedno.....


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... atalizator

Z tego wywnioskowalem.

Czyli jezeli chcialbym wywalic katalizator to musze wstawic w jego mjejsce rurke i wmontowac w nia sonde? Bo sie gubie juz troche.

_________________
B3 2.0E '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 15:13:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zle wywnioskowales ... poprostu to co sonda robi z silnikiem ma wplyw na katalizator a jezeli zmienisz warunki pracy sondy to ona zacznie inaczej dobierac parametry pracy silnika. w zaleznosci od tego jak bardzo zmieni sie srodowisko pracy sondy mozesz albo tego nie odczuc albo moga sie pojawic objawy w postaci wiekzego spalania , trudniejszego odpalania, auto moze stac sie mulowate lub co gorsza w skrajnym przypadku moze dojsc do uszkodzenia silnika w wyniku zbyt mocnego zubozenia mieszanki

reasumujac, jezeli sonda jest wkrecona w obudowe katalizatora to wymien katalizator , jzeli jest w kolektorze lub w innym miejscu oddalonym od katalizatora , mozesz ciac smialo katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 19:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby wymiana katalizatora na rurę i wkręcenie w nią sondy w Audi jakoś nieprawidłowo wpłynęło na auto, ale skoro teoretycznie może powodować problemy to trzeba uważać i się zastanowić. U mnie w rodzinie robiono tak już 3 razy, w tym 2 razy w Audi i ja zamierzam powtórzyć to u siebie mając nadzieję, że nie pojawią się żadne negatywne objawy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 23:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 23:36:22
Posty: 73
Lokalizacja: Kalisz
a moglibyscie powiedziec gdzie jest sonda w 2,8 v6 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: