.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:48:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 - TDI - podsumowanie oleju rzpakowego po 4000 km :-( ]
PostNapisane: 25.cze.2006 19:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Koledzy, przejechałem na oleju roślinnym w prop. 60/40 z ON już 4000 km.
Co sie okazuje to : - z poczatku wszystko jest pięknie i tanio, tor che śmierdzi,
- potem ( po jakichś 3000 km auto staje sie coraz słabsze - trudno na 4 dociągnąć do 100 km/h ), - przy 4000 km drudno wyciągnąć już 70 km/h.
Na szczeście w pore oprzytomniałem i zalalem zwykłego On na Shellu do połowy i wlałem reszszte płynu Shela z zimy żeby parafina sie nie wytracała - z nadzieją że może wtryskiwacze jeszcze uratje. UDAŁOŁO SIE Auto stopniowo - powoli odzyskało pełna moc, na 4 ide spokojnie do 140/h jak dawniej. UFFFF - jako praktyk odradzam mieszankę z OR do B4 1.9 TDI - 1Z -90 KM. Może do wolnossącego 1.6 D nie będzie problemów ale ja już więcej nie zaleje tego paskudztwa. Wcześiej przejeździłem 25000 na orenżadzie i wracam do niej !

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 - TDI - podsumowanie oleju rzpakowego po 4000 km :-(
PostNapisane: 25.cze.2006 20:30:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Szczepaniak napisał(a):
Koledzy, przejechałem na oleju roślinnym w prop. 60/40 z ON już 4000 km.
Co sie okazuje to : - z poczatku wszystko jest pięknie i tanio, tor che śmierdzi,
- potem ( po jakichś 3000 km auto staje sie coraz słabsze - trudno na 4 dociągnąć do 100 km/h ), - przy 4000 km drudno wyciągnąć już 70 km/h.
Na szczeście w pore oprzytomniałem i zalalem zwykłego On na Shellu do połowy i wlałem reszszte płynu Shela z zimy żeby parafina sie nie wytracała - z nadzieją że może wtryskiwacze jeszcze uratje. UDAŁOŁO SIE Auto stopniowo - powoli odzyskało pełna moc, na 4 ide spokojnie do 140/h jak dawniej. UFFFF - jako praktyk odradzam mieszankę z OR do B4 1.9 TDI - 1Z -90 KM. Może do wolnossącego 1.6 D nie będzie problemów ale ja już więcej nie zaleje tego paskudztwa. Wcześiej przejeździłem 25000 na orenżadzie i wracam do niej !

Coś masz nie tak z silnikiem ... mój na OR / OO leci 190 km/h i nic mu nie jest. Moze twoj filtr paliwa wymiękł ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:22:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Nie wiem co sie dzieje ale jakos słaby jest na mieszance ... ponadto głośniej chodiz i sie jakby męczy. Z tego wnioskuje że mu to nie służy za bardzo - bezpośredni wtrysk - wtryskiwacze łapą nagar i sie zatykają - tak uważam. Ten nagar zbiera sie chyba także w silniku - tak mi sie wydaje. Odkręć korek od oleju - i powąchaj - śmierdzi olejem przepalonym jadalnym. Sprawdz a potem pogadamy ... Jak Ci na razie wszystko chodzi ok to masz kupe szczęścia. Ja do OR w B 4 TDI nie wrócę, wracam za to do opałki :-)
Jakbym miał zwykły D albo nawet TD to bym sie jednak nie zastanawiał.
Poza tym OR niszczy przewody i elementy gumowe - coś tam je utlenia i kruszeją od środka - tak czytałem w książce o wykorzystaniu biopaliw. Trzeba stosować przewody ze stopów metali lub wzmocnione specjalne gumowe.

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Co do przewodów masz rację. Co do tego że spada moc i sie bardziej grzeje też. Co do rezty sie nie zgadzam, ale kazdy z nas ma inny egzemplarz i stąd pewnie różnice.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
hmmm, a ile jużprzejechałeś na OR i czy mieszasz i w jakich proporcjach ? bo sorki ale naprawde jak jeździsz na czystym OR to jestem w szoku ... pozytywnym ! moze masz AFN wtryskiwacze ? albi jakiś wirusik wgrany i to zmienia troche prace silnika ???

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
I póżniej trafi taki TDI do następnego klijenta i się wysra.Następnie zarejestruje się na forum i bedzie o czym pisać :P :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przejechałem ze 3 baki czyli ok 850 km x 3. Proporcje 50/50 OR/OO.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
jak zrobisz co najmniej 4000 km to zobacz co sie będzie działo, ja jak pisałem lałem 60/40. Mam nadzieje że dalej bedziesz śmigał i tylko ja mam taki nietypowy 1Z. Jakby coś sie zaczęło dziać to wlej co najmniej do pełna ON i 100 ml tego odwrażacza Shella powinno pomóc po jakichś 200 km.
Powodzenia

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:39:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Po 3 bakach na OR wlałem ON i wrażenia z jazdy na ON były gorzej niż mierne ... :(
Wróciłem w końcu do OO i jest super. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
dziwne ... ale poczekamy jeszcze troche ... napisz za jakieś 2 mc czy nadal jest tak dobrze

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 21:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jak wspomniałem na razie wróciłem do OO z uwagi na dynamikę. Jeśli wrócę do OR to oczywiście opiszę wszystko ze szczegółami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 22:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam

Panowie na OR można śmiało jeździć, ale należy go podgrzć do 75-80 stopni, bo dopiero taki gorący ma konsystencje ON i nie wytrąca Nagaru w silniku.
Jak się zaleje normalnie bak to WYKOŃCZYCIE silnik nagarem i będzie zamulasty i się wreszcie skończy.
Należy równolegle do nagrzewnicy wpiąć w układ chłodzenia wąż gumowy- około 100 -150cm, w którym wewnątrz będzie włożona miedziana rurka a paliwo będzie przez nie przepływać i się podgrzewać. To wystarczy, by nagar się nie wytrącał latem. Zimą to koniecznie dodatkowo drugi bak na OR i zapalanie na ON, po osiągnięciu temperatury w układzie chłodzenia przełączamy na OR - do tego celu wystarczy zastosować takie elektozawory, jakie stosuje się do benzynki w instalajach gazowych.

I to wszystko - Pamiętajcie w lecie wystarczy sama rura pogrzewająca, i zapalamy na OR, który szybko sie podgrzeje, ale w zimie to palimy tylko na ON i potem przerzucamy na OR - chociaż w lecie też by silnikowi było lepiej, jak by zapalał na ON, ale to wymaga drugiego baku.
Stosując te rady unikniemy nagaru i ochronimy motorek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 08:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
I to wszystko - Pamiętajcie w lecie wystarczy sama rura pogrzewająca, i zapalamy na OR, który szybko sie podgrzeje, ale w zimie to palimy tylko na ON i potem przerzucamy na OR - chociaż w lecie też by silnikowi było lepiej, jak by zapalał na ON, ale to wymaga drugiego baku.
Stosując te rady unikniemy nagaru i ochronimy motorek


To tak samo jak z LPG...
Odpalasz na benzynce.. osiąga odpowiednią temperatutę i na LPG. Do tego drugi zbiornik ( np. zamiast koła zapasowego).

Kiepski skojarzenie :| Nie ma jakiejś chemii do uszlachetnienia OR ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 10:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
jest coś takiego podobno - trzab poszukać w necie ale drogawe to jest ...

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 10:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piszecie o sytuacji kiedy chcemy jeździć na 100% czystym OR. Wtedy rzeczywiście potrzebne są podgrzewacze. Natomiast gdy zdecydujecie się na jazdę przy temp powietrza powyżej 10 st C ma mieszance 50/50 nie musicie stosowaźć nic więcej oprócz ostrożnego obchodzenia się z pedałem przyspieszenia az do osiagniecia przez silnik temp nominalnej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 10:46:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
co za dziwna dyskusja :D ... rownie dobrze mozesz napisac ze zlapales gume w B4 1.9 tdi i juz wiecej go nie kupisz :P ... piszesz ze Ci slabnie po OR ale nie wiesz dlaczego :D ... to po co to piszesz ? ... sprawdz , rozeznaj sytuacje , zbadaj to i jak juz bedziesz wrecz pewien powodow to wtedy pisz bo poki co uskuteczniasz ciemnogrod i moherowo.
czy podjales jakies srodki przygotowawcze do jazdy na OR ? czy zastosowales podgrzewacz ? czy wymieniles wszystkie filtry ? skontrolowales stan wtryskow i pompy ? ... bo rownie dobrze mogles zalac OR do zajechanego silnika krotko przed wysraniem i teraz masz pretensje nie wiadomo po co :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 10:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
co za dziwna dyskusja :D ... rownie dobrze mozesz napisac ze zlapales gume w B4 1.9 tdi i juz wiecej go nie kupisz :P ... piszesz ze Ci slabnie po OR ale nie wiesz dlaczego :D ... to po co to piszesz ? ... sprawdz , rozeznaj sytuacje , zbadaj to i jak juz bedziesz wrecz pewien powodow to wtedy pisz bo poki co uskuteczniasz ciemnogrod i moherowo.
czy podjales jakies srodki przygotowawcze do jazdy na OR ? czy zastosowales podgrzewacz ? czy wymieniles wszystkie filtry ? skontrolowales stan wtryskow i pompy ? ... bo rownie dobrze mogles zalac OR do zajechanego silnika krotko przed wysraniem i teraz masz pretensje nie wiadomo po co :):

Spokojnie Jarku. Tlumacze to koledze na spokojnie, ale widzę że jeszcze do iego nie dotarło. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 11:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
kurcze przecież ja tylko powiedziałem co działo sięu mnie ... nikogo za nic nie ganie tylko stwierdzam jak i co sie działo w moim aucie wiec o co te pretensje. Bo j anie mam żadnych do nikogo. Co d środkó tzw. zaradczych to mam nowe Wszystkie filtry - ze stycznia, olej także w silnku. pompy i wtryskiwacze sprawdzane 2 mc temu w Nadarzynie. Podgrzewaca nie stosowałem i nie bede stosował na razie bo wracam do orenżady albo ON standardowego. kolegoam zycze więcej szcżęścia z OR i obiecuje że w temacie się już nie wypowiem. Gratuluje skutecznego zniechęcenia ...

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 11:08:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trzeba bylo odrazu napisac co bylo robione i w jakim jest stanie :) nikt do Ciebie nie ma pretensji ze napisales tylko po co w tonie negatywnym z zaznaczeniem odradzania tego typu eksperymentow. Poprostu staraj sie do tego podejsc obiektywnie bo poki co temat ktory zapodales nadaje sie do przedyskutowania dlaczego tak sie dzieje jak u Ciebie ... dlatego napisalem mojego wczesniejszego posta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 12:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Szczepaniak napisał(a):
kurcze przecież ja tylko powiedziałem co działo sięu mnie ... nikogo za nic nie ganie tylko stwierdzam jak i co sie działo w moim aucie wiec o co te pretensje. Bo j anie mam żadnych do nikogo. Co d środkó tzw. zaradczych to mam nowe Wszystkie filtry - ze stycznia, olej także w silnku. pompy i wtryskiwacze sprawdzane 2 mc temu w Nadarzynie. Podgrzewaca nie stosowałem i nie bede stosował na razie bo wracam do orenżady albo ON standardowego. kolegoam zycze więcej szcżęścia z OR i obiecuje że w temacie się już nie wypowiem. Gratuluje skutecznego zniechęcenia ...

Oj nie zabieraj już zabawek ... ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: