.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Aud100 2.0D'86]Wydmuchało uszczelkę w pompie wspomagania
PostNapisane: 24.cze.2006 17:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2006 13:34:35
Posty: 3
Dziś, żeby było miło to na zakupach, pompa wspomagania w moim autku straciła szczelność z jednej strony i cały olej ( pryskało olejem tylko podczas pracy silnika) rozprysnął się w ciągu kilku minut po silniku i asfalcie parkingu.

Lepiej jest taką pompę regenerować czy wystarczy wymienić uszczelki?
Jaki olej jest odpowiedni do zastosowania. Pytam, bo ostatnio użyłem 'hipolu' orlenowskiej produkcji mieszając go z tym co było wcześniej w układzie.

Nadmienię tylko, że dwa tygodnie wcześniej wymieniłem u mechanika wszystkie możliwe uszczelki, bo ciekło dość intensywnie. Nie spodziewałem się, że tak zaraz po naprawie cały olej pójdzie na asfalt!!!! ???? :?: :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 17:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2006 13:34:35
Posty: 3
Czy może mi ktoś podpowiedzieć warsztat w Gdańsku, w którym mi tą pompę wspomagania za umiarkowaną cenę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 20:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
To teraz wiesz dlaczego takich rzeczy nie warto naprawiać tzw. zestawami naprawczymi. Jak się nie mylę masz pompe zespoloną (czyli wspomaganie hamulców i kierownicy razem) tak ?
Jeśli tak, to miałbym taką, bo właśnie rozebrałem 100 z 90r. Tylko sobie nie myśl, że radzę wymianę ze wzgl. komercyjnych ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 21:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dobrze to obejzyj, bo najczęściej wysadza oring pod przewodem ciśnieniowym na wierzchu pompy (naprawa 15 min, koszt ok 50 groszy), a jezeli wywaliło w samej pompie to juz klops. Sa zestawy naprawcze ale nikt nigdy nie powiedział z cała odpowiedzialnoscią że to uszczelnił.

Hipol jest niedopuszczalny, powinieneś zalać przynajmniej Boxol.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 10:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2006 13:34:35
Posty: 3
Masz rację. Układ wspomaga kierownicę i hamulce. Olej tryskał z miejsca gdzie jest łączenie aluminiowego korpusu z częścią metalową tak mniej więcej na szerokości 1 cm akuratnie na silniczek. Czy to można rozkręcić i wstawić tylko jakiś oring, żeby znów uszczelnić, czy rzeczywiście trzeba wymienić na sprawną pompę. Po południu wstawię zdjęcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 05:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Olej tryskał z miejsca gdzie jest łączenie aluminiowego korpusu z częścią metalową...

Po rozłożeniu pompy, w tym miejscu znajdziesz 6 małych o-ringów. Składałem już dwie pompy i o-ringi z zestawów naprawczych (12-15 zł) w tym miejscu nigdy nie puszczały. Puszczały natomiast uszczelki pod dużymi śrubami z krzyżowym nacięciem (najczęściej ta na samej górze, bliżej koła pasowgo - wspomaganie hamulca) - ktoś zalecał, zamiast gumy, wstawić tam odpowiednio dopasowane podkładki miedziane.
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 18:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Ja mam co prawda pompę nie zespoloną, ale też wymieniałem uszczelniacz i oringi...dodatkowo leciutko planowalem ją, zeby byla idealnie gladka - można to robic samemu, tylko na bardzo rownej powierzchni... Wsadziłem tam oring wlasnie za 50gr/szt - taki niebieski...

Pozniej musialem jeszcze raz pompe rozbierac, bo zle zalozylem blaszki i glosno chodzila (ci co widzieli ta pompe beda wiedzieli o co chodzi :P) po rozebraniu okazało się, że ten oring tak się rozciągnął od rozbierania, że nie da wie go wsadzic juz na miejsce... zalozylem wiec orginal ten co byl wczesniej (lekkie splanowanie dodatkowo poleprzylo docisk, a poza tym u mnie akurat ten oring nie przeciekal, tylko uszczelniacz na walku).

WNIOSEK! nie klasc w tym miejscu podrobek!!! :D u mnie na pompie jest napisane max 120bar - hmm jeżeli to o ciśnieniu, to niezla bomba tam siedzi, wiec dlatego tylko porzadne czesci wchodzą w grę...

Samą regenerację jak najbardziej polecam, bo nie ejst to bardzo trudne - pol dnia roboty (najwiecej z planowaniem) ale potem chodzi jak noweczka :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: