.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:53:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK 2.0E 1994] 2 pytania: brzęczy i mułowatość??!!
PostNapisane: 26.cze.2006 11:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2006 19:29:21
Posty: 12
Lokalizacja: Wawa, ex-Lidzbark
Witam.
Autko jak w temacie i mam dwa pytanka:
1. Zauważyłem, że jak przyspieszam z trójki i czwórki z niskich obrotów, to z silnika - jakby spod - słychać takie dźwięki jakbym wiózł na blasze z 10 widelców i one by zaczynały wiborwać. Czy to dźwięk stukających zaworów? Nie wiem, bo się na tym nie znam - miałem citroena diesla do tej pory, w którym takich rzeczy nie było. Jak już wejdę na oborty - tak powyżej 2,5 chyba, to nie ma takiego objawu. Jak bardzo powoli przyspieszam, to też chyba nie ma tych dźwięków
2. No i jakby mułowatość - albo jakieś takie opory - zauważyłem, że po wrzuceniu dwójki z jedynki i puszczeniu sprzęgła jakby bardzo wzrastały opory. Że na niskich obrotach bardzo hamuje silnikiem. Może to się wiąże z tym, że ja podświadomie nie naciskam gazu, by mi tamte widelce nie stukały...
Co to może być? Rozrząd? Był wymieniany przy 180 tys. a teraz auto ma 206 tys.

_________________
B4 ABK 2.0E '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 17:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
1. może katalizator sie poszedł paść? trzeba by osluchac gdzie tak stuka itp... wtedy można zmienić, albo opróżnić :D a jeżeli kat jest już opróżniony, to może wlasnie przy wolniejszych obrotach (z tego co pisali inni wlasnie do 2500obr około) słychać takie rzężenie, bo powietrze w puszce po opróżnionym kacie nie wie co ze sobą zrobić - można wspawać rurkę do pustej puchy, ale koniecznie tej samej średnicy co reszta wydechu... (puszke lepiej zostawić, bo panowie diagnosci nie beda stękać :P)

2. Co do zaworów, czy na postoju na wolnych obrotach też słyszysz takie cykanie, bo wlasnie taki odgłos powodują klepiące zawory - jeżeli podniesiesz maske i uslyszysz to cykanie z uchem przy glowicy to bedziesz wiedzial o co chodzi :diabel: Jeżeli to one klepią (chociaż jakby klepaly przy 2500obr to i przy wyzszych obrotach pewnie też - i juz by glosnawo bylo) to może po prostu czas na zmiane oleju - mój jeździ na tylko mineralnym od min 12 lat i jak uslysze zawory to znak, ze olej trzeba zmienic - zwykle dzieje sie tak przy 8000-10000 przejechanych km po poprzedniej wymianie

A sama mułowatość może właśnie wynikać z przytkanego wydechu przez zapchanego kata

Zycze Ci, zeby to byl tylko wydech - najmniejsze koszty chyba :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 18:12:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! To jest benzyniak ten silnik potrzebuje obrotow a Ty pewnie go mulisz jak wolnossacego diesla :diabel: Te dzwieki to pewnie spalanie stukowe, bo jak silnik nie ma obrotow a depnie sie w gaz, to dzwoni. - zwlaszcza na " naszym " paliwie :P
Sprawdz jeszcze ustawienie zaplonu, moze jesli za wczesny. Rozrzad tez moze byc przestawiony, kto wie jaki majster ten pasek wymienial.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 18:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm z tym dzwonieniem przez nasze palyfko bym sie nie zgodzil... Ja jezdze po miescie zwykle 1...2...4 :D i na 4 tak sobie jade od 50km/h do 80, potem czasem zdaze wrzucic piatke... :D Czesto go przymulam tak 1800-2000obr, ale jakos tego rzężenia przez spalanie stukowe nigdy nie słyszałem... :peace:

BTW jak mule to mule go na 4, ale jak trzeba to zdarzylo mi sie 195 na 4 wyciagnac :D:D:D (moze do 200 by dolecial, ale do samochodow sie za szybko zblizalem :P)... Nie wiem jak silnik kolegi, ale moje 2.3 jest na prawde baaardzo elastyczne, na 4 od 50km/h juz sie w miare ladnie wkreca, a i na 2 do 100 potrafi dociagnac :D

Co do zaplonu i paska - to potem... po kolei, najprostrze to chyba rzeżazcy kat...

Aaa i jeszcze mozesz sprobowac go pare razy przeciagnac na obrotach wysokich (np jedynka i pedal, dwojka, pedal, trojka, pedal) u mnie po takim zabiegu sądze, ze potrafilo troche przedmuchac wydech i chodzil przez krotki czas lepiej, to byla oznaka padajacego kata... teraz jest nowy (hmm byl nowy, bo ma juz pare wiosenek ;-) )

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dzięki - może go rzeczywiście mulę
PostNapisane: 26.cze.2006 18:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2006 19:29:21
Posty: 12
Lokalizacja: Wawa, ex-Lidzbark
Bo mi się jakoś tak serce kroi, jak mam mu deptać po tych p....ych warszawskich dziurach - ale chyba nie będę miał wyboru.

W sumie to racja - że to nie jest mój poczciwy traktorek sprzed lat.
Co do oleju - to z ręką na sercu nie pamiętam teraz kiedy była ostatnia wymiana - ale mam to zapisane w "książce" auta. Sprawdzę i muszę może istotnie pojechać, bo płyn na bagnecie szarawy...

_________________
B4 ABK 2.0E '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: No dobrze, a ila za katalizator?
PostNapisane: 26.cze.2006 21:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2006 19:29:21
Posty: 12
Lokalizacja: Wawa, ex-Lidzbark
To się sprawdza testerem czy na słuch?
Czy jakiś zwykły mechanik mi to zrobi czy lepiej do serwisu

_________________
B4 ABK 2.0E '94


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: