.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:53:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,8 V6] opóźniony start
PostNapisane: 24.maja.2006 12:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem auta. Na zimnym silniku trzeba trochę pokęcić zaczym załapie. na gorącym silniku zaraz po wyłączeniu - ponowny start jest bezproblemowy, ale jak troche sobie postoi - znowu problem z rozruchem się pojawia. Czyżby jakiś czujnik temeratury? czy coś innego. Bo napewno nie czujnik halla na wałku - jest wymieniony na nowy. I jest to samo. Może zbyt bogata czy zubożała mieszanka, albo jakiś zawór zwrotny. mechanicy rozkładają ręce. Może ktoś miał podobny problem. Wiem jedno że napewno odpalę samochód. czas zwłoki (okołood 10 sek do 15sek - to dość długo) czas taki sam za każdym razem.

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 14:23:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Może być czujnik temp., albo też może ci paliwko spływać i po dłuższym postoju trzeba pokręcić zanim pompka zapoda. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 21:19:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nieszczelny dolot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 05:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
szogun0 napisał(a):
Może być czujnik temp., albo też może ci paliwko spływać i po dłuższym postoju trzeba pokręcić zanim pompka zapoda. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?


fileretk wymieniany 2 lata temu
----- pompka ma zawór zwrotny? - jeżeli tak to musiałbym podpatrzeć czy trzyma paliwo.
a czujnik temp. - od którego to jest zależne i gdzie go znaleźć? :|
pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 05:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
hans napisał(a):
nieszczelny dolot


mówisz o dolocie powietrza, zauważyłem że jest cholernie czuły na powietrze. Nawet jak sie go odpala to rzeczywiście sprawia wrażenie tak jak by mu brakowało tlenu. schodzi z obrotami poniże 500, ciągnie go z obrotami w dół. i paru sek. jak zaśsie to jest ok. trzyma się do min (500obr) poniżej nie schodzi - to tylko tak się dzieje przy starcie. Tak jakby coś z mieszanką. czegoś za dużo albo za mało. trochę wątpię że coś z paliwem.
Jeszcze jedno, może ważne. zdejmowałem tą puszkę z tyłu silnika, nie wiem jak to się poprawnie nazywa - tam gdzie powietrze wpada. To było wieczorem - łatałem uchwyty pod śruby, bo już nie trzymały. Z rana czyli na zimnym silniku założyłem to spowrotem i ku mojemu zdziwieniu odpalił bez żadnych problemów od pierwszego kopa. Mo tworzy się jakaś zawiesina w tej puszce i jak startuje to dopiero przewietrza i dopiero uruchamia silnik. Nie wiem sam czepiam się może szczegółów ale drażni mnie że tak długo trzeba trzymać na starterze. :zly:

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 17:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
uszkodzony podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa .na próbę zdejmij wężyk od strony kolektora i sprawdz czy nie leci z niego minimalnie paliwo .potem go zaślep . sprawdz czy będzie poprawnie odpalał . nie radzę tak jeżdzić bo jeśli przepuszcza to w wężyku wytworzy się ciś rzędu 3 atm i pęknie co grozi pożarem .

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 17:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
daj znać czy trafiona diagnoza

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 20:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
enduro7777 napisał(a):
uszkodzony podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa .na próbę zdejmij wężyk od strony kolektora i sprawdz czy nie leci z niego minimalnie paliwo .potem go zaślep . sprawdz czy będzie poprawnie odpalał . nie radzę tak jeżdzić bo jeśli przepuszcza to w wężyku wytworzy się ciś rzędu 3 atm i pęknie co grozi pożarem .


enduro opisz dokładniej gdzie to jest i który wężyk sprawdzać. Mam to samo od jakiegoś czasu i szlag mnie już trafia bo sprawdziłem wszystko.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2006 08:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Właśnie jestem po zabiegu u reklamowanego pana z Legionowa. Kłopotów było kilka po zainstalowaniu sekwencji, ale na identyczną przypadłość o którą pytasz i którą opisywałem u siebie w różnych kontekstach pomogła zdecydowanie wymiana czujnika temperatury, który usilnie utrzymywał rezystancję ok. 2,5 kOm niezależnie od temperatury silnika, a przy gorącym powinna ona spadać do ok. 250 Om. Czujnik (dwuprzewodowy) znajduje się za głowicą po stronie kierowcy. Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2006 10:26:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na magistrali paliwowej nad zaworem wolnych obrotów z lewej strony z tyłu silnika patrząć z przodu .wbudowany w magistrale mocowany za pomocą spinki .okrągły.srebrny ok5-6 cm średnicy z wyjściem na wężyk podciśnienia .nr 078133534. jego zadanie to reg ciś paliwa w przypadu uszkodzenia membrany paliwo sączy się przez wężyk podciśnienia zbiera się w kolektorze ssąćymi i zalewa w czasie rożruchu .

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 09:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
enduro7777 napisał(a):
na magistrali paliwowej nad zaworem wolnych obrotów z lewej strony z tyłu silnika patrząć z przodu .wbudowany w magistrale mocowany za pomocą spinki .okrągły.srebrny ok5-6 cm średnicy z wyjściem na wężyk podciśnienia .nr 078133534. jego zadanie to reg ciś paliwa w przypadu uszkodzenia membrany paliwo sączy się przez wężyk podciśnienia zbiera się w kolektorze ssąćymi i zalewa w czasie rożruchu .


masz rację sączy się paliwko w niewielkich ilościach ale jednak. nie zatykałem wężyka jeszcze - ale to zrobię i dam znać. :?:

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 13:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
tylko nie zatykaj na stałe po drugiej stronie membrany masz ciś ok 3 atm paliwa srtach pomyśleć jak to pójdzie na rozgrzany silnik.w ciemno możęsz kupować ten zawór a problemy się skończą

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 08:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2003 21:10:31
Posty: 60
Lokalizacja: exWłocławek Stawki gm Aleksandrów
sprawdziłem. Wypiołem wężyk i nic nie leci. Zaślepiłem jest to samo. czyli trzeba szukać dalej.

tak sobie myśle że może te czujniki temp..przecież to daje sygnał do kompa czy ma ssanie czy nie. Jak bybył uszkodzony cz. temp. przy zimnym silniku może go zalewać - wiecie jaką powinień mieć rezystancję? i gdzie jest umiejscowiony?

enduro7777 napisał(a):
tylko nie zatykaj na stałe po drugiej stronie membrany masz ciś ok 3 atm paliwa srtach pomyśleć jak to pójdzie na rozgrzany silnik.w ciemno możęsz kupować ten zawór a problemy się skończą

_________________
Audi 100 C4 2,8E V6 AAH
Audi A6 1,8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 16:30:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Kolego, przecież napisałem juz Tobie prawie miesiąc temu, gdzie to jest. Zajrzyj wyżej. Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 17:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
teraz to i ja nie wiem najpierw piszesz żę sączy się paliwo przez regulator ciś póżnięj żę nie leci to zdecyduj się w końcu . piszesz żę sprawdziłeś i dalej to samo , a regulator ciś wymieniłęś? od tego zacznij i nie drutuj a jak to nie pomożę to szukaj dalej .przez ten regulator nie mają prawa przedostawać się nawet OPARY BENZYNY .gdyby to był czujnik temp to byś miał problemyz odpaleniem bezpośrednio po zgaszeniu a nie po paru min. normalnie ci zalewa świece

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 17:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Włączę się jeszcze raz. Właśnie zaraz po wyłączeniu gorącego silnika nie było u mnie kłopotów z rozruchem, a po kilku minutach tak. Musiałem piłowac, aż jakoś tam silnik sam dobrał sobie skład mieszanki. Kupiłem regulator ciśnienia, ale majster używając trójnika i ciśnieniomierza udowodnił mi, że nie w tym rzecz. Ciśnienie w magistrali przez kilkanaście minut utrzymywało się na poziomie ok. 4 at. Po wymianie czujnika temperatury wszystkie kłopoty zniknęły jak ręką odjął i od ponad miesięca wszystko jest w najlepszym porządku. Sprawdzenie czujnika temperatury jest proste. Wystarczy omomierz. Wg workshopa na zimnym silniku powinno być od 2000 do 3000 Omów, a na gorącym zaledwie od 200 do 300 Omów. Widziałem ten czujnik i ten pomiar, tak jest w rzeczywistości. Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: